سه‌ماهه دوم سال 2020 هواوی

هواوی در سه‌ماهه دوم 2020 عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌ همراه در جهان را به خود اختصاص داد

شرکت هواوی علی‌رغم کشمکش‌های فراوانی که در بازارهای غربی جهان داشته است، توانست در سه‌ماهه دوم سال 2020 در بازار فروش تلفن‌های هوشمند صدرنشین باشد. البته، به تمامی این موارد (یعنی تحریم‌ها و جنگ تجاری) شیوع ویروس کرونا را هم اضافه کنید. همین آمار ما را متعجب کرده است، اما طبق گزارش وب‌سایت Canalys، هواوی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 55.8 میلیون واحد از اسمارت‌فون‌های خود را به فروش رسانده که در مقایسه با فروش 53.7 میلیون واحدی تلفن‌های سامسونگ یک گزارش آماری مثبت به حساب می‌آید.

هم‌چنین، هواوی در سرزمین مادری خود، یعنی چین هم گستره سلطه خود بر بازار تلفن‌های هوشمند را افزایش داده و هم‌اکنون بیش از 70 درصد گوشی‌های فروخته شده در جمهوری خلق چین متعلق به این شرکت است. در همین حال، شرکت کره‌ای سامسونگ به دلیل شیوع ویروس کرونا بازارهای اصلی خود را از دست داد و فروش آن نسبت به مدت مشابه پارسال به مقدار 30 درصد کاهش یافت.

بن استنتون، تحلیلگر ارشد موسسه آماری Canalys می‌گوید: “اگر COVID-19 شیوع پیدا نمی‌کرد، شاید چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.” سامسونگ تنها کم‌تر از 1 درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارد و این در حالیست شیوع کرونا در بازارهای اصلی، مثل برزیل، هند، ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی آمار کره‌ای‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده است. به طوری که می‌توان از این آمار منفی به عنوان یک ویرانی یاد کرد.

در این میان، مجموعه‌ای از شرایط خاص باعث شده‌اند که هواوی آمار مثبتی را در سه‌ماهه دوم سال 2020 برای فروش تلفن‌های خود به ثبت برساند. حداقل، انتظار می‌رود که هواوی با پایدار بودن این شرایط بتواند عملکرد مثبت خود در بازارهای بین‌المللی را ادامه دهد.

Canalys معتقد است که سایر تولیدکنندگان چینی هم از این وضعیت به نفع خود استفاده کرده و حضورشان در بازارهای جهانی را گسترش می‌دهند. این موضوع به هواوی کمک می‌کند که فروش محصولاتش در سرزمین چین نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر شده تا ضررهای ناشی از تحریم‌های آمریکا جبران شود.

2 در مورد “هواوی در سه‌ماهه دوم 2020 عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌ همراه در جهان را به خود اختصاص داد”

  1. واقعا شرم آوره . یه نگاه به سایتتون بندازید ! کلا تبلیغ هواوی و چینیهاست ! این سایت دیگه دیدن نداره با اجازه از بوکمارک خارجتون کردم . اینقدر تبلیغ چینیها رو نکنید شاید بهتون پول بدن ولی از اون ور دارن کشورمون رو به فلاکت می کشن . یه ذره غیرت داشته باشین

    1. علی‌رضا علی‌پور

      با سلام خدمت شما دوست عزیز.
      وب‌سایت ما اخبار خارجی رو از منابع خارجی میگیره و اونا رو ترجه میکنه و در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار میده. ما از این برند طرفداری نمی‌کنیم، همونطور که حق نداریم از سایر برندها طرفداری کنیم. موفقیت هواوی به عنوان یک شرکت تولیدکننده قطعات و ملزومات الکترونیک غیرقابل انکاره و ما این خبر رو از وب‌سایت معتبر GSMArena (که از برترین سایت‌های اخبار فناوری هستش) گرفتیم. حتی اون وب‌سایت هم آمار رو از موسسه‌های معتبری که توی خبر اعلام کردیم دریافت کرده. برای ما فرقی نمیکنه هواوی چینی باشه یا آمریکایی. وظیفه ما خبررسانی به شما مخاطبان گرامیه. خب طبیعیه یه عده از افراد طرفدار یه برند باشن و یه عده نباشن. ولی رسالت ما این اجازه رو نمیده که از یک برند (چه آمریکایی و چه چینی) طرفداری کنیم. اگه میبینید که اخبار درباره هواوی زیاده بدونید موفقیت‌هاش زیاد بوده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH