کمپانی HMD چندین گوشی میان‌رده در رویداد IFA 2020 معرفی خواهد کرد

کمپانی HMD خود را برای معرفی چندین اسمارت‌فون جدید در رویداد IFA 2020 آماده می‌کند. البته هیچ پرچمداری در بین آن‌ها وجود نخواهد داشت و همه آن‌ها جزو هندست‌های میان‌رده خواهند بود.

یکی از آن‌ها، نوکیا 2.4 با اسم رمز Wolverine است که براساس شایعات دارای نمایشگر نسبتا بزرگ ۶.۵ اینچی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، مدل قبلی این گوشی یعنی نوکیا 2.3 از نمایشگر ۶.۲ اینچی و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

نوکیا 2.4 همچنین مجهز به ۲ گیگابایت رم، ۱۶/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و چیپست هلیو P22 مدیاتک خواهد بود. این تراشه دارای هشت هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و هسته گرافیکی PowerVR GE8320 است. در بخش نرم‌افزار نیز شاهد اجرای اندروید 10 روی دستگاه خواهیم بود.

در پشت نوکیا 2.4 نیز یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی و یک فلاش وجود خواهد داشت. دوربین سلفی هم یک سنسور ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. این گوشی در چندین رنگ از جمله یک رنگ ارغوانی روشن عرضه خواهد شد.

گوشی‌های میان‌رده بعدی، نوکیا 6.3 و 7.3 هستند که معرفی آن‌ها بنا به دلایلی به تعویق افتاده است. ما اطلاعات زیادی درباره این گوشی‌ها نداریم، جز اینکه نوکیا 7.3 ممکن است از یک چیپست جدید سری 700 اسنپ‌دراگون با قابلیت 5G استفاده کند (یک مدل 4G هم برای بازارهای بدون پوشش شبکه 5G وجود خواهد داشت) و نوکیا 6.3 هم احتمالا از تراشه اسنپ‌دراگون 670 یا 675 استفاده خواهد کرد.

هر دو گوشی دارای چهار دوربین با فناوری شرکت ZEISS در پشت خود خواهند بود. مدل‌های قبلی این هندست، یعنی نوکیا 6.2 و 7.2 بسیار شبیه به هم بودند و تفاوت اصلی آن‌ها در این بود که سری 7 از چیپست بهتر و سنسورهای دوربین بهتری بهره می‌برد. بنابراین به نظر می‌رسد که نسل 3. این هندست‌ها هم احتمالا این‌گونه خواهند بود.

همچنین یک گوشی “Gamora Plus” نیز وجود خواهد داشت که اخیرا در گیک‌بنج رویت شده است. این گوشی مجهز به یک چیپست Unisoc خواهد بود و احتمالا همان هندستی است که دیروز با شماره مدل TA-1258 در TENAA ظاهر شده است. چیپست مذکور دارای هشت هسته Cortex-A55 و یک هسته گرافیکی GE8322 است.

البته مدلی که در گیک‌بنچ رویت شده دارای ۲ گیگابایت رم است، اما مدل تاییدشده توسط TENAA دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. هر دو گوشی Gamora Plus و Wolverine به احتمال زیاد نسخه کامل اندروید 10 را به جای نسخه Go اجرا خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH