تعطیل گوگل‌ پلی موزیک

سرویس نرم‌افزاری گوگل پلی موزیک به زودی تعطیل خواهد شد!

شرکت گوگل به‌زودی سرویس نرم‌افزاری گوگل‌ پلی موزیک (Google Play Music) را تعطیل می‌کند. این شرکت یک جدول زمانبندی برای تعطیلی سرویس موسیقی خود را منتشر کرده است. بر همین اساس، دسترسی کاربران به این نرم‌افزار در نیوزلند و آفریقای جنوبی از ماه سپتامبر و در سایر مناطق جهان از ماه اکتبر قطع می‌شود. در نتیجه، این سرویس تا ماه دسامبر (آذر ماه) به صورت کامل تعطیل می‌شود و کاربران پس از آن نمی‌توانند محتواهای خود درون این سرویس را به سایر نرم‌افزارها منتقل کنند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، گوگل از اواخر این ماه هیچ سفارش موسیقی را در فروشگاه پلی ثبت نخواهد کرد.

گوگل در تلاش است که سرویس YouTube Music را جایگزین گوگل پلی موزیک کرده و در همین راستا اقدام بسیار بزرگی را برای تعطیل کردن سرویس گوگل پلی موزیک انجام داده است. چند ماه پیش نیز امکانی در اختیار کاربران قرار گرفت که به آن‌ها اجازه می‌داد تمامی موسیقی‌های موجود در کتابخانه گوگل‌پلی را به سرویس جدید منتقل کنند. کاربران توسط این امکان می‌توانند تمامی لیست‌های پخش، هنرمندان مورد علاقه کاربران، آلبوم‌ها، موسیقی‌ها، محتواهای خریداری شده، موسیقی‌های پیشنهادی و آپلودهای خود را به YouTube Music انتقال دهند.

هنگامی که شما برای اولین بار اپلیکیشن YouTube Music را اجرا کنید، به راحتی می‌توانید تمامی محتوای موجود در سرویس قدیمی را به این سرویس منتقل کنید. پس از اجرای برنامه، یک گزینه در بالای صفحه به منظور انجام همین کار دیده می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این میان، گوگل وعده داد که تا قبل از تعطیل کردن سرویس موسیقی خود توجه بسیار زیادی به آن خواهد داشت، بنابر این، کاربران تا آن زمان می‌توانند از پخش موسیقی‌های دلخواه خود در این سرویس لذت ببرند. اگر هم یک اسمارت‌فون مجهز به سیستم‌عامل اندروید 10 را خریداری کنید، سرویس YouTube Music را به جای گوگل پلی موزیک مشاهده خواهید کرد. بهتر است که سایر کاربران قبل از تعطیلی کامل این سرویس اقدامات لازم را انجام دهند که با مشکل خاصی برخورد نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH