IDC: هواوی بزرگترین تولیدکننده هندست‌های 5G در چین به‌شمار می‌رود

از زمان تجاری‌سازی فناوری 5G در چین طی سال گذشته برتری دستگاه‌های 5G در این کشور همواره احساس شده است. اخیرا موسسه IDC گزارش خود پیرامون بازار اسمارت‌فون چین طی 3 ماهه دوم سال 2020 را منتشر کرد. بر اساس اظهارات این موسسه تحقیقاتی در 3 ماهه دوم سال میلادی جاری میزان فروش اسمارت‌فون‌های 5G از مرز 43 میلیون دستگاه فراتر رفت. بعلاوه میانگین قیمت گوشی‌های 5G در چین کمتر از 500 دلار است. از سوی دیگر در این مدت هواوی عنوان بزرگترین تامین‌کننده تراشه در چین را به خود اختصاص داد. این گزارش نشان می‌دهد که هواوی با سهم 54.8 درصدی از بازار کنترل بیش از نیمی از آن‌را در دست دارد.

در 3 ماهه دوم سال 2020 فروش کلی اسمارت‌فون‌ها در چین از مرز 87.8 میلیون دستگاه فراتر رفت. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 10.3 درصد کاهش یافته و در مقایسه با 3 ماهه نخست امسال رشد 20.3 درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش IDC تقریبا نیمی از اسمارت‌فون‌های فروخته شده در چین طی 3 ماهه دوم سال 2020 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. چنین رکوردی موجب شده تا چین سریع‌ترین نرخ رشد در زمینه به‌کارگیری اسمارت‌فون‌های 5G را به خود اختصاص دهد.

در این میان کمپانی چینی هواوی کاملا برتر ظاهر شده است. این کمپانی به لطف تصویر برتر برند و طراحی جامع محصولات خود موفق شد کماکان به پیشتازی در بازار چین ادامه دهد. این کمپانی سهم 45.2 درصدی از بازار را در اختیار دارد و آخرین پرچم‌داران این برند یعنی سری P40 نیز فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه نموده‌اند. رکورد ثبت شده توسط هواوی طی 3 ماهه دوم سال 2020 نیز از افزایش 9.5 درصدی فروش کمپانی نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکایت دارد.

کمپانی ویوو در جایگاه دوم قرار دارد. این برند به منظور هدف گرفتن گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان در رده‌های قیمتی متفاوت با چندین تامین‌کننده تراشه‌های 5G همکاری نموده است. با این‌حال آمار به ثبت رسیده از کاهش 18 درصدی فروش کمپانی نسبت به دوره مشابه پارسال حکایت دارد. اوپو جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. چنین موفقیتی تا حد زیادی مدیون هندست‌های سری اوپو A و رنو است. این کمپانی علیرغم فروش 14.1 میلیون دستگاه گوشی طی 3 ماهه دوم سال 2020 کاهش 22.7 درصدی فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته را تجربه کرد.

شیائومی با فروش 9.1 میلیون دستگاه هندست در رتبه چهارم قرار گرفت. اما فروش هندست‌های کمپانی نسبت به دوره مشابه پارسال 21.9 درصد کاهش یافت.  این کمپانی به منظور افزایش فروش هندست‌های سری می 10 و ردمی K30 دست به تبلیغات فراوان زده است. تنها شرکت غیر چینی حاضر در این فهرست اپل است که در جایگاه پنجم قرار دارد. این تولیدکننده آمریکایی به رشدی مثبت در مقایسه با سال گذشته دست یافته و آی‌فون SE 2020 حدودا 10 درصد از کل هندست‌های فروخته شده توسط اپل را به خود اختصاص داده است.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ فروش هندست‌های 5G در چین از مرز 43 میلیون دستگاه فراتر رفت. از زمان عرضه نخستین اسمارت‌فون 5G در 3 ماهه سوم سال 2019 تا به امروز حدودا 67 میلیون دستگاه گوشی موبایل 5G در چین فروخته شده است. در زمینه تراشه‌های 5G نیز شرکت زیرمجموعه هواوی موسوم به های‌سیلیکون بزرگترین تامین‌کننده پردازنده‌های 5G در چین به‌شمار می‌رود. این کمپانی به سهم 54.8 درصدی طی 3 ماهه دوم سال 2020 دست یافت. کمپانی‌های کوالکام، مدیاتک و سامسونگ به‌ترتیب با تخصیص سهم 29.4، 8.4 و 7.4 درصدی در رتبه‌های دوم تا چهارم جای گرفتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH