زورگویی از نوع فیس بوک، یا مسنجر یا چت بی چت!

3

ظاهرا شبکه اجتماعی فیس بوک چندان از شرایط رشد مسنجر خود راضی نیست زیرا تصمیم دارد تا با یک نوع خاص حمایت از این نرم افزار کاری کند که شاهد زورگویی از نوع فیس بوک باشیم و به عبارت دیگر یا مسنجر یا چت بی چت!

این اقدام فیس بوک در راستای بالاتر بردن کاربران نرم افزار فیس بوک مسنجر است و ممکن است منجر به نابودی نوار چت در نسخه استاندارد فیس بوک و نرم‌افزارهای اجرا کننده این شبکه اجتماعی شود. این امر ممکن است به نظر بسیاری از کاربران امری بسیار نامناسب و نامطلوب ارزیابی شود ولی مسئولان فیس بوک آن را برای بقای سیستم مسنجر خود ضروری می‌دانند.

درنخستین موج این اقدام، شرکت فیس بوک به کاربران اروپایی خود هشدار داده است که تنها در طول دو هفته امکان استفاده از سیستم چت بدون داشتن مسنجر را از دست خواهند داد. همچنین مسئولان این شبکه اجتماعی اعلام کردند که این اقدام به‌صورت آزمایشی نیست و به‌زودی در سراسر جهان اجرایی خواهد شد.

البته گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و حافظه اندکی دارند از این تغییرات معاف خواهند بود ولی دستگاه‌های اندرویدی مدرن و تبلت‌ها و گوشی‌های ویندوزی به‌صورت حتمی به این تغییرات تن خواهند داد. البته درحال حاضر این سیستم به‌نوعی بر روی گوشی‌های آیفون و تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS اجرایی شده است، به نحوی که افرادی که برروی آیفون خود مسنجر فیس بوک و نرم‌افزار اجرایی فیس بوک را دارند در هنگامی که بخواهند درون نرم‌افزار اصلی چت کنند به صورت خودکار به مسنجر منتقل خواهند شد ولی این موضوع تنها برای کسانی عملی است که هم نرم‌افزار اصلی و هم مسنجر را داشته باشند وی از این پس هنگامی که بخواهید نرم‌افزار فیس بوک را دانلود کنید مسنجر آن نیز به‌صورت همزمان برروی سیستم شما دانلود خواهد شد.

این اجبار درحالی است که دربسیاری از موارد سرعت کارکرد مسنجر فیس بوک مناسب نیست وحتی در هنگام عرضه نسخه جدیدی از این مسنجر مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر دارندگان آن خواهد شد که معمولا با اولین به‌ورز رسانی مجدد رفع خواهند شد. این اقدام فیس بوک بسیار نامناسب ارزیابی می‌شود ولی احتمال موفقیت این عمل بالا خواهد بود زیرا تعداد بسیار زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی از نرم‌افزار آن استفاده می‌کنند و مسلما به این دلیل که باید از یک نرم‌افزار جانبی برای چت استفاده کنند سیستم‌ها و امکانات دیگر این شبکه اجتماعی را ترک نخواهند کردو به‌ استفاده از ان ادامه خواهند داد.

Facebook-For-iOS

درحال حاضر درسراسر جهان امکان استفاده از نوار چت فیس بوک در نرم‌افزارهای اجرایی آن همچنان وجود خواهد داشت ولی باید منتظر باشید که با نخستین به‌ورز رسانی با این نوار آبی رنگ که انصافا طراحی بسیار مناسبی نیز دارد خداحافظی کنید و آماده استفاده از مسنجر شوید.البته امکانات جدید نیز به سیستم چت شما با مسنجر افزوده خواهد شد، برای نمونه هنگامی که برای شما پیامی از یک دوست برسد عکس او در یک حباب گرد در صفحه ظاهر می‌شود که این حباب قابلیت جابجا شدن در صفحه توسط کاربر را دارد و تنها با کلیک بر روی آن خواهید توانست به امکان ادامه چت و پاسخ دادن به فرد مذکور دسترسی داشته باشید.

نکته جالب اینجاست که از ابتدای امر نوار چت با سیستم عامل iOS درای ناسازگاری‌هایی خاص بود که علت این امر محدودیت‌‌های امنیتی این سیستم عامل بود و به‌این ترتریب شاید آیفون و آیپد به‌عنوان اولین سیستم‌هایی باشند که از این تغییرات استقبال نمایند.یکی از سخنگویان شبکه اجتماعی فیس بوک ضمن تائید این پروژه در این‌باره می‌گوید:«با این تغییرات دیگر زبانه چت به‌عنوان عضوی از نرم‌افزار استاندارد فیس بوک بر روی پلتفرم‌های مجهز به iOS نخواهد بود. البته در نسخه‌های اندروید این زبانه تغییر ظاهری نخواهد داشت  ولی تنها کسانی که نرم‌افزار فیس بوک مسنجر را دانلود کرده باشند امکان استفاده از این زبانه را خواهندد داشت زیرا این زبانه از امکانات اصلی هسته اندروید محسوب نمی‌شود.»

البته فیس بوک سابقه بسیار طولانی در اجباری کردن تغییرات دارد، برای نمونه زمانی که سیستم تایم لاین بر روی فیس بوک آمد ابتدا برای مدتی کوتاه به‌صورت انتخابی بود ولی پس از مدتی تمامی صفحات به صورت خودکار به این وضعیت تغییرحالت دادند و در این میان بسیاری از کاربران نسبت به استفاده از این سیستم جدید ناراضی بوده و مقاومت نشان می‌داند ولی زمان نشان داد که حتی ناراضی‌ترین کاربران نیز در بازه زمانی خاصی که ممکن است طولانی‌تر از بازه زمانی مورد نیاز برای سایر افراد باشد سرانجام این تغییرات را خواهند پذیرفت. البته معافیت نسخه‌های اندرویدی دارای حجم کم حافظه از این موضوع بسسیار مناسب ومفید خواهد بود زیرا گوشی‌های قدیمی گاهی از اوقات فضای بسیار محدودی برای نصب نرم‌افزار داشتند که این امر با اجبار نصب نرم‌افزاری مانند فیس بوک مسنجر که بیش از 10 مگابایت حجم دارد  موجب می‌شد تا کاربران در محدودیت بسیار بالایی قرار بگیرند و مجبور شوند تا نرم‌افزارهای کاربردی دیگری را از روی دستگاه خود پاک کنند که شاید به‌شدت مورد نیاز آن‌ها بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH