سامسونگ هندوستان

سامسونگ بخش بزرگی از خط تولید اسمارت‌فون‌های خود را به هندوستان منتقل می‌کند

سامسونگ در نظر دارد که یک کارخانه تولید تلفن‌های هوشمند در هندوستان راه‌اندازی کند. بسیاری از تولیدکنندگان این بخش به دنبال تنوع بخشیدن به کارخانه‌های تولیدی و زنجیره تامین خود در حال برنامه‌ریزی هستند. این شرکت‌ها در نظر دارند که بخشی از محصولات خود را در کشور هند تولید کنند. هم‌چنین، بسیاری از شرکت‌های چینی که حضور قدرتمندی در بازار تلفن‌های هوشمند دارند نیز اکثر محصولات خود را در این شبه قاره به تولید می‌رسانند.

اما اکنون شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنایی در صنعت تلفن همراه فعالیت می‌کنند که خط تولید اکثر محصولات خود را در کشور هند راه‌اندازه کرده‌اند. به عنوان نمونه، شرکت اپل تولید اسمارت‌فون پرچمدار آیفون 11 را برای اولین بار در هند شروع کرد. هم‌اکنون نیز سامسونگ قصد دارد کارخانه‌ای از محصولات خود را در این کشور تاسیس کند.

به گزارش وب‌سایت Economic Times، این غول کره‌ای در نظر دارد که بخشی از خط تولید تلفن‌های هومشند خود را از ویتنام و سایر کشورها به هند منتقل کند. در این گزارش آمده است که سامسونگ قصد دارد ارزش دستگاه‌های تولید شده در هند را به بیش از 40 میلیارد دلار برساند.

سامسونگ هندوستان

این گزارش به واسطه یک منبع آگاه در سامسونگ منتشر شده است. بر اساس ادعای این منبع آگاه، سامسونگ قبلا برنامه‌هایی برای تولید این دستگاه‌ها در هندوستان داشت که قرار بود این برنامه طی پنج سال عملی شود. این اقدام سامسونگ در راستای اجرای طرح تشویقی دولت کره (موسوم به Production Linked Incentive) یا همان PLI انجام خواهد شد.

با استناد به این گزارش، قیمت اکثر تلفن‌های تولید شده در کارخانه هندوستان سامسونگ بیش از 200 دلار خواهد بود که ارزش آن‌ها به بیش از 25 میلیارد دلار می‌رسد. اضافه‌بر این مورد، تلفن‌های هوشمند تولیدی در هند صادر هم خواهند شد. در حال حاضر، ویتنام پس از چین به عنوان دومین صادرکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود.

سامسونگ هندوستان

کره‌ای‌ها دو کارخانه چینی اسمارت‌فون‌های خود را در سال 2018 تعطیل کرده بودند و اخیرا نیز آخرین کارخانه تولید تلفن‌های این شرکت در چین تعطیل شد. عملیات تولید محصولات ODM سامسونگ نیز قبلا به دلیل شیوع COVID-19 متوقف شده بود که اکنون از سر گرفته شده است. شرکت‌های ODM می‌توانند حدود 10 درصد از کل تولید اسمارت‌فون‌های این شرکت را به خود اختصاص دهند.

سامسونگ هندوستان

چند ماه پیش هم سامسونگ یک کارخانه جدید در هندوستان راه‌اندازی کرد که از آن به عنوان بزرگترین کارخانه تولید تلفن همراه جهان یاد می‌شود. این کارخانه در ناحیه شماره 81 شهر نویدا هندوستان واقع شده است که ظرفیت تولید آن در ماه به 120 میلیون دستگاه تلفن می‌رسد. عملیات ساخت این کارخانه از سال 2018 آغاز شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH