دستگاه‌های فعلی هواوی کماکان به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد

بر اساس گزارش وبسایت Android Central، هواوی تائید کرده که دستگاه‌های ساخت این شرکت کماکان از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی بهره‌مند خواهند شد. سال گذشته نام هواوی به لیست سیاه ایالات‌متحده اضافه شد و شرکت گوگل نیز در راستای تبعیت از محدودیت‌های اعمال شده ارائه نرم‌افزارهای غیرعمومی به هواوی را متوقف کرد. با این‌حال راهکاری موقت پیش روی غول چینی قرار گرفت که به این تولیدکننده امکان می‌داد تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای هندست‌های فعلی خود ارائه نماید. گوشی‌هایی که پس از اعمال ممنوعیت‌های تجاری روانه بازار شدند؛ مجهز به نسخه متن باز سیستم‌عامل اندروید بوده و فاقد برخی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های کلیدی هستند.

مدت اعتبار مجوز عمومی موقت نیز اخیرا به پایان رسیده و این موضوع موجب تشدید گمانه‌زنی‌ها پیرامون توقف انتشار به‌روزرسانی‌های اندرویدی از جانب گوگل برای گوشی‌های قدیمی هواوی و آنر شده است. بر اساس اعلام هواوی گوشی‌هایی که پیش از انتقال نام کمپانی در لیست سیاه روانه بازار شده‌اند؛ به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نگرفته و کماکان از بسته‌های به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند شد. همچنین دستگاه‌‌های جدیدی که فاقد خدمات موبایلی گوگل (GMS) هستند نیز به‌روزرسانی‌های مربوطه را از طریق فروشگاه AppGallery هواوی دریافت خواهند کرد.

گوگل هنوز ادعای هواوی را تائید نکرده است

گوگل پیش‌تر اعلام کرد که تا زمان عدم اعلام مخالفت از سوی دولت به انتشار بسته‌های به‌روزرسانی ادامه خواهد داد. اکنون با پایان یافتن مدت اعتبار مجوز عمومی موقت هنوز هیچ سیگنالی از جانب گوگل مبنی بر ادامه انتشار به‌روزرسانی‌ها صادر نشده است. وزارت بازرگانی اخیرا اعلام کرد که این مجوز تمدید نخواهد شد.

ایالات‌متحده نشان داده که به آسانی دست از سر هواوی برنخواهد داشت و اقدام اخیر دولت برای دشوارتر کردن فرآیند تامین تراشه توسط هواوی نیز شاهدی بر این ادعا محسوب می‌شود. کمپانی چینی اخیرا اعلام کرد که به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا دیگر قادر به تولید تراشه‌های اختصاصی خود نخواهد بود. بنابراین میت 40 آخرین اسمارت‌فون هواوی مجهز به یک تراشه کایرین به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این تولیدکننده در اواخر سال جاری نخستین هندست مجهز به سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام Harmony OS را روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH