مشکل عجیب گلکسی بادز سامسونگ در زیر تابش نور خورشید

اپل بزرگترین تولیدکننده ایربادز در جهان به‌شمار می‌رود. ایربادزهای ساخت این شرکت محبوب‌ترین هدفون‌های بلوتوثی در سیاره خاکی ما محسوب می‌شوند. اگرچه زائده تحتانی ایربادز احتمالا از نظر اکثر کاربران زیبا و جذاب نیست؛ اما علاوه بر اپل بسیاری از تولیدکنندگان دیگر نیز محصولات مشابهی را روانه بازار می‌کنند. اما آیا کیفیت این گجت‌ها با ایربادز اپل برابری خواهد کرد؟ گزارش اخیر وبسایت Android Police به تردید‌ها در این زمینه دامن زده است. اکنون پیرامون محصولات تولید شده توسط شرکت‌های چینی یا تایوانی بی‌نام و نشان صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه روی کلام با هدفون‌های بی‌سیم گلکسی بادز ساخت شرکت سامسونگ است. این گجت‌ها با یک مشکل جدی دست‌به‌گریبان هستند و رویکرد کمپانی در مقابل این مشکل هنوز روشن نیست. در حال حاضر هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی در این زمینه مطرح نشده است.

اخیرا برخی کاربران ایربادهای سامسونگ از جمله گلکسی بادز و گلکسی بادز لایو گزارش داده‌اند که استفاده از این ایربادها در شرایط آب‌وهوایی گرمتر موجب ایجاد صدای بیپ ممتد توسط آن‌ها شده و این مشکل تا زمان کنار گذاشتن ایربادها و کاهش دمای آن‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند. در واقع این مشکل زمانی روی می‌دهد که کاربران در زیر تابش مستقیم نور خورشید از ایربادهای خود استفاده کنند. در این‌حالت با قرار دادن ایربادها بر روی گوش تنها پس از مدت چند دقیقه پخش صدای بیپ از گلکسی بادز سامسونگ آغاز خواهد شد. موضوع آزاردهنده‌تر اینکه چنین وضعیتی تا زمان خارج شدن کاربر از معرض تابش نور خورشید و کاهش دمای ایربادها ادامه خواهد یافت. بر اساس گزارشات مخابره شده توسط کاربران این مشکل هنگامی روی می‌دهد که دمای فضای خارج در محدوده 90 تا 100 درجه فارنهایت (32 تا 37.5 درجه سانتی‌گراد) متغیر باشد. تجربه چنین دمایی طی فصل تابستان در برخی مناطق جهان کاملا طبیعی است.

یکی از کاربران طی یادداشتی اعلام کرد: “من گلکسی بادزهای جدید را خریداری نموده و برای مدتی از آ‌ن‌ها استفاده کرده‌ام. در هر نوبت استفاده از ایربادها پس از مدتی (حدودا 1 ساعت استفاده بی‌وقفه) دمای آن‌ها افزایش یافته و به شکل محسوسی گرم می‌شوند. آیا شخص دیگری نیز چنین مشکلی را تجربه نموده است؟ چنین وضعیتی برای هدفون‌هایی از این‌دست طبیعی است یا خیر؟”

موضوع جالب‌توجه اینکه سامسونگ و سایر تولیدکنندگان برتر هیچ‌گاه در خصوص این مشکل اظهارنظر نکرده‌اند. نکته آزاردهنده‌تر اینکه هدست‌ها هنگام افزایش بیش از اندازه دما هیچ‌گونه هشدار واضحی را به کاربران ارائه نمی‌دهند؛ اما تا زمان خنک شدن به پخش صدای بیپ ادامه خواهند داد. این مشکل باعث می‌شود تا کاربران ساکن مناطقی با آب‌وهوای گرم عملا قادر به استفاده از هدفون‌های خود نباشند.

البته یقینا هیچ کاربری ایرفون‌های گلکسی بادز سامسونگ را به منزله محصولی شگفت‌انگیز قلمداد نخواهد کرد؛ اما چنان‌چه این گجت‌ها صرفا در مناطقی خاص با شرایط آب‌وهوایی منحصربه‌فرد قابل استفاده باشند؛ در این‌صورت بسیاری از افراد به سراغ سایر ایربادها خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH