هواوی در رویداد IFA از تراشه کایرین 9000 و گوشی‌های سری میت 40 رونمایی می‌کند

کمپانی هواوی قصد دارد تا از جدید‌ترین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند. غول تولیدکننده چینی اخیرا اعلام کرد که رویداد اختصاصی این شرکت در حاشیه نمایشگاه IFA 2020 طی روز 3 سپتامبر (13 شهریور) ساعت 14 (8 شب به وقت پکن) برگزار خواهد شد. این رویداد موسوم به Huawei IFA در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود. با بررسی رویه معمول هواوی پی خواهیم برد که کمپانی در جریان این مراسم احتمالا از پردازنده جدید کایرین 9000 رونمایی خواهد کرد. حتی برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده از رونمایی اسمارت‌فون‌های سری میت 40 هواوی در جریان این مراسم حکایت دارند.

تم مورد استفاده در پوستر مربوط به این مراسم نشان‌دهنده عبارت “چشم‌انداز هواوی برای یک زندگی کاملا هوشمند” است. در این تصویر محصولاتی نظیر نمایشگرهای هوشمند، اسمارت‌فون هواوی P40 پرو، نوت‌بوک‌ها، تبلت‌ها، اسمارت‌واچ‌ها و اسپیکرهای هوشمند به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین تصاویر مربوط به عینک هوشمند و هدست‌های بی‌سیم هواوی نیز قابل رویت هستند.

برنامه زمانی دقیق این رویداد هنوز اعلام نشده است؛ بنابراین وقوع هر سناریویی محتمل خواهد بود. همچنین هواوی می‌تواند از رویداد IFA به‌عنوان بستری جهت به‌روزرسانی آخرین محصولات خود بهره‌برداری نماید. همچنین کمپانی می‌تواند برخی دستگاه‌هایی که منحصرا برای بازار چین تولید شده‌اند را در دسترس کاربران سایر مناطق جهان قرار دهد.

سری میت 40 احتمالا آخرین اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار هواوی به‌شمار خواهند رفت

بر اساس گزارشات مخابره شده هواوی میت 40 با یک نمایشگر 6.67 اینچی خمیده ساخت کمپانی ال‌جی عرضه خواهد شد. این نمایشگر مجهز به نرخ نوسازی 90 هرتزی خواهد بود. پیکره‌بندی دوربین این هندست شامل حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین گجت مذکور از ماژول فوکوس خودکار لیزری بهره خواهد برد.

میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس سایز اعضای این خانواده را تشکیل می‌دهند. این گجت‌ها احتمالا از نمایشگرهای آبشاری ساخت کمپانی‌های ال‌جی دیسپلی و BOE استفاده خواهند کرد. هندست‌های فوق دقیقا همانند ورژن استاندارد میت 40 مجهز به پنل‌هایی با نرخ نوسازی 90 هرتزی و پردازنده کایرین 9000 هستند. در بخش دوربین نیز این هندست‌ها به‌همراه یک حسگر 50 مگاپیکسلی مجهز به فناوری دوربین مایع هواوی عرضه خواهند شد. گزارشات پیشین از عدم عرضه چنین مشخصه‌ای پیش از معرفی اسمارت‌فون هواوی P50 در سال آینده حکایت داشتند. با این‌حال اسمارت‌فون‌های سری هواوی P50 شاید هرگز به بازار عرضه نشوند. ظرفیت باتری هندست‌های سری میت 40 معادل با 4300، 4600 و 5000 میلی‌آمپرساعت است. این باتری‌ها به‌ترتیب در مدل‌های میت 40، میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس به‌کار گرفته می‌شوند.

تراشه کایرین 9000 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. این تراشه از آخرین نسل معماری ARM بهره گرفته و از ماژول NPU جدید و یکپارچه هواوی، باند فرکانسی 5G و سایر فناوری‌های روز پشتیبانی خواهد کرد. لذا عملکرد تراشه در مقایسه با نسل‌های پیشین به میزان چشمگیری ارتقاء خواهد یافت.

هندست‌های سری میت 40 احتمالا با اسامی میت 40 Standard Edition، میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. برای نخستین بار این گجت‌ها احتمالا با سیستم‌عامل‌های متفاوتی به بازار عرضه خواهند شد. گزارشات اخیر از عرضه هواوی میت 40 پرو با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری EMUI 11 حکایت دارند؛ در حالی‌که میت 40 با جدیدترین ورژن رابط کاربری EMUI 10.x) EMUI 10) عرضه خواهد شد.
علاوه بر این کنفرانس آنر در رویداد IFA نیز در روز 4 سپتامبر (14 شهریورماه) برگزار می‌شود. گجت‌های پوشیدنی و تبلت‌های جدید آنر ستارگان اصلی این رویداد به‌شمار خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH