شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

قبل از اینکه در مورد  ثبت نام لاتاری بحث کنیم کمی درباره کلیات این قرعه کشی برای شما خواهیم گفت. لاتاری برنامه ای است که حدود 30 سال قبل توسط وزارت امور خارجه آمریکا گذاشته شده. از طریق این برنامه حدود 55.000 نفر از کل دنیا برنده و موفق به ورود به خاک آمریکا می شوند. تعداد برندگانی که می توانند از ایران مهاجرت کنند حدود 5500 نفر است. البته این تعداد در سال های گذشته، رقم 4500 نفر بود که با حذف کشور بنگلادش و اختصاص سهمیه آن به ایران این رقم تا 1000 نفر افزایش داشت. و طبق جدید ترین آمار برای لاتاری 2021 حدود 6 هزار ایرانی برنده شده اند اساس سهمیه بندی کشور های توسط مشاوره امنیت ملی آمریکا تعیین می شود و به این گونه است که هر کشوری که شهروندان آن مهاجرت کمتری به آمریکا داشته باشند، سهمیه بیشتری در این قرعه کشی بهره مند می شوند. همچنین کشور هایی که در 5 سال گذشته بیشتر از پنجاه هزار نفر مهاجر به آمریکا داشته اند نمی توانند در لاتاری آمریکا شرکت نمایند. خوشبختانه برای ثبت نام لاتاری 2022 آمریکا، ایران جزء کشور های مجاز برای شرکت در این قرعه کشی می باشد.

روش های مهاجرت به آمریکا

راه های متفاوتی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد. به طور کلی مهاجرت به ایالات متحده برای تمامی کشور ها کمی دشوار است و این دشواری برای شهروندان ایرانی به دلیل اختلافات میان ایران و آمریکا، دوچندان شده. روش های مهاجرتی به آمریکا به شرح زیر است:

  • مهاجرت به روش سرمایه گذاری
  • مهاجرت به روش استخدام در شرکتها
  • مهاجرت به روش راه اندازی کسب و کار
  • مهاجرت به روش تحصیلی
  • مهاجرت به روش ازدواج
  • مهاجرت به روش شرکت در لاتاری
  • مهارجرت به روش پناهندگی

از میان روش ها ذکر شده تنها مهاجرت از روش های تحصیلی و لاتاری برای ایرانیان ممکن و دردسر کمتری دارد. برای مهاجرت به روش ها دیگر باید موانع سختی را پشت سر گذاشته و حتی در بعضی روش ها مهاجرت به طور کلی غیر ممکن می باشد.

در ادامه این نوشتار در مورد شرایط یکی از بی دردسر ترین و کم هزینه ترین روش مهاجرت به آمریکا یعنی مهاجرت از طریق لاتاری برای شما خواهیم گفت.

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا

شروطی که در این روش از مهاجرت به آمریکا تعیین شده به هیچ عنوان پیچیده نیست. شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا به شرح زیر است:

  • تمامی سنین می توانند در لاتاری نام نویسی نمایند اما افرادی که می خواهند به صورت مجردی و مستقل ثبت نام خود را انجام دهند باید حداقل سن قانونی یعنی 18 سال را داشته باشند.
  • داشتن مدرک دیپلم 12 ساله؛ در صورتی که دیپلم خود را از کارودانش و فنی حرفه ای دارید، باید شرط بعدی را داشته باشید، زیرا این مدرک مورد قبول افسر سفارتخانه آمریکا نمی باشد. البته اگر شرط بعدی را نیز دارا نیستید، می توانید در رشته تحصیلی خود ادامه داده و مدرک کاردانی خود را دریافت نمایید تا دیگر نیازی به ارائه مدرک دیپلم خود نداشته باشید.
  • داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری در 5 سال گذشته؛ افرادی که این شرط را دارا می باشند، باید امتیازات لازم را بتوانند دریافت نمایند تا مجوز ورود به خاک آمریکا برایشان صادر شود.

مدارک ثبت نام لاتاری

  • مشخصات فردی
  • مشخصات خانواده
  • عکس مخصوص لاتاری
  • پاسپورت معتبر

تنها در صورتی که قصد مهاجرت با همسر و فرزندان زیر 21 سال خود دارید، باید مشخصات خانواده تان را داشته باشید. همچنین توجه نمایید که از مواردی باعث رد شدن شما در لاتاری می شود، عکس نامناسب برای لاتاری است، عکسی که می خواهید ارسال نمایید باید شرایط خاصی داشته باشد. برای اطلاع بیشتر می توانید عکس مخصوص لاتاری از برتر مهاجر را در گوگل سرچ نمایید تا به تمامی اطلاعات در این باره دسترسی پیدا کنید.

نکته: برای ثبت نام لاتاری 2022 حتما حتما باید پاسپورت معتبر داشته باشید، در غیر این صورت از آن دوره لاتاری حذف شده و هیچ شانسی برای برنده شدن ندارید. برای تمدید پاسپورت خود می توانید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس به علاوه 10 مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام نمایید.

آموزش ثبت نام لاتاری

در این بخش از مقاله قصد داریم یکی از بهترین سامانه های ثبت نام لاتاری در کشور های فارسی زبان را برایتان معرفی کنیم. این سامانه هوشمند توسط تیم برتر مهاجر طرحی شده و توانسته ثبت نام های موفق زیادی در خود ثبت کند. این سامانه محیطی بسیار ساده و کاملا فارسی دارد که تمامی افراد می توانند به راحتی ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام لاتاری در این سامانه نیازی به آموزش نیست اما افرادی که علاقه مندند که ثبت نام خود را با دقت بالاتری انجام دهند

آدرس سامانه ثبت نام لاتاری : https://bartarmohajer.com/dv-lottery-register/

در ماه های اخیر آقای ترامپ بیانیه ای صادر نمود تا قرعه کشی لاتاری را برای ایران تحریم نماید. به همین جهت میان شهروندان ایرانی شایعاتی منتشر شده که ایرانیان نمی توانند برای در لاتاری 2022 شرکت نمایند. لازم به ذکر است که قوانین وضع شده در آمریکا قدرت فوق العاده ای دارد و هر شخصی نمی تواند به راحتی در آن قانون تغییرات ایجاد نماید. در ضمن در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات پیشه رو این محدودیت ها برای ایرانی ها حذف خواهد شد

موارد مهم برای ثبت‌نام لا تاری

اطلاعاتی که در سامانه ثبت‌نام لاتاری برتر مهاجر باید ثبت کنید به 4 بخش زیر تقسیم می‌شود.

  1. مشخصات فردی
  2. مشخصات خانواده
  3. اطلاعات محل سکونت
  4. اطلاعات پاسپورت

نکات مهم لاتاری هر بخش

  1. مشخصات فردی

باید نام  و نام خانوادگی خود را به انگلیسی و از پاسپورت خود وارد کنید.

در درجه آخر باید به دقت وضعیت تحصیلی خود را وارد کنید. برای مثال، اگر شما دانشجوی ترم آخر لیسانس هستید، باید گزینه ” دانشجوی لیسانس ” را انتخاب کنید. اگر برای یک مصاحبه در لاتاری برنده شوید، باید تاریخ دریافت مدرک خود را نیز فراهم کنید. پس مطمئن شوید که در این مصاحبه به یک مشکل جدی برخورد نکنید.

در تاریخ تولد شما باید تاریخ تولد خود را به میلادی ثبت کنید. اما اگر شما این تاریخ تولد خود را نمی دانید، می‌توانید گزینه ” تاریخ شمسی ” را انتخاب کرده و سپس تاریخ تولد خود را وارد کنید.

در عکس ویژه لاتاری، که یکی از حساس‌ترین بخش‌های آن است، اگر یک عکس ویژه لاتاری ندارید ، عکس خود را آپلود نکنید . شما می‌توانید گزینه ” عکسم آماده نیست بعدا میفرستم ” انتخاب کنید، بعد از تهیه عکس ویژه لاتاری خود، به سراغ کاربری خود بروید و بعد از آماده کردن عکس ویژه لاتاری خود ، عکس خود را برای سیستم ثبت لاتاری برتر مهاجر بفرستید.

  1. مشخصات خانواده

نکته ای که در این بخش حائز اهمیت است، تعداد فرزندانتان است. شما می توانید تنها فرزندانی که حداکثر 21 سال دارند را در این فرم قید نمایید.

بعد از وارد کردن مشخصات همسر خود گزینه ای با عنوان « ثبت نام دو شانسه میخواهم، همسر باید پاسپورت داشته باشد، البته میتوانید بعدا ارسال کنید» وجود دارد که به صورت خودکار فعال می باشد. افرادی که می خواهد دو شانس برای خود در لاتاری ثبت کنند، دیگر نیازی به دوبار ثبت نام در این سامانه ندارند. اگر این گزینه فعال باشد کارشناسان برتر مهاجر با همان یک بار ثبت نام برای شما فراینده دو ثبت نام را انجام می دهند. توجه نمایید در صورتی که می خواهید این گزینه فعال باشد حتما حتما باید همسرتان نیز دارای پاسپورت باشد.

آنچه در این بخش مهم می باشد، تعداد فرزندان است. شما می‌توانید تنها فرزندان را در نظر بگیرید که حداقل ۲۱ ساله هستند.

پس از ورود اصلاعات همسرتان، شما می‌توانید گزینه ” ثبت نام دو شانسه میخواهم، همسر باید پاسپورت داشته باشد، البته میتوانید بعدا ارسال کنید ” را انتخاب کنید گفتنی است که این گزینه به صورت خودکار فعال است. افرادی که می‌خواهند در یک لاتاری دو فرصت را برای خود ثبت کنند دیگر نیازی به ثبت‌نام مجدد در این سیستم ندارند . اگر این گزینه فعال باشد ، متخصصان برتر مهاجر با همان ثبت‌نام یک زمان ، دو فرآیند ثبت را انجام خواهند داد . توجه داشته باشید که اگر این گزینه را می‌خواهید ، باید مطمئن باشید که همسرتان نیز پاسپورت دارد .

  1. اطلاعات محل سکونت

در این بخش بهتر است در قسمت های «شهر» و «آدرس» به صورت انگلیسی وارد نمایید. اما اگر قادر به این کار نیستید می توانید به صورت فارسی وارد نموده تا کارشناسان برتر مهاجر این موارد به انگلیسی تبدیل نمایند.

نکته ریزی که در این بخش وجود دارد گزینه های «کد پستی همراهم نیست یا نداریم» و «آدرس ایمیل یادم نیست یا ندارم» است. اگر این اطلاعات را نیز به همراه دارید، بهتر است بر روی آن ها کلیک نموده و آن ها تکمیل نمایید.

در این بخش باید به زبان انگلیسی قسمت های ” شهر ” و ” نشانی ”  را وارد کنید. با این حال , اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید, می‌توانید به زبان فارسی اطلاعات را وارد کنید تا متخصصان برتر مهاجر این موارد را ترجمه نمایند.

توجه داشته باشید که در این بخش گزینه های ” کد پستی همراهم نیست یا نداریم ” و ” آدرس ایمیل یادم نیست یا ندارم ” وجود دارد، اگر این اطلاعات را دارید، بهتر است روی آن‌ها کلیک کنید و آن‌ها را پر کنید.

  1. اطلاعات پاسپورت

نکته‌ای که در این بخش بسیار مهم است، معتبر بودن پاسپورت شماست. مطابق یکی از بیانات وزارت امور خارجه آمریکا، باید گذرنامه معتبری برای ثبت نام لاتاری 2022 داشته باشید . حتی اگر برنده شوید، اطلاعات پاسپورت شما نامعتبر باشد از آن دوره لاتاری حذف خواهید شد. اگر متوجه شوید که پاسپورت برای ثبت نام لاتاری در این سیستم معتبر نیست , می‌توانید گزینه« اطلاعات پاسپورت اکنون همراهم نیست ولی بعدا در پنل کاربری اعلام خواهم کرد» را انتخاب نمایید و بعد از اینکه پاسپورت خود را تمدید کردید، اطلاعات را درکاربری سایت برتر مهاجر وارد نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH