قطع پیامک تبلیغاتی

روش‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

لغو پیامک تبلیغاتی به صورت دائم، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مشترکان از اپراتورها است. پیامک‌های تبلیغاتی همواره یکی از آزاردهنده‌ترین خدماتی است که اپراتورها ارائه می‌دهند. به همین دلیل ما در این مطلب آموزش قطع پیامک تبلیغاتی در هر سه اپراتور را آموزش می‌دهیم.

البته مشکل آنجاست که این خدمات به صورت پیشفرض برای کاربران در نظر گرفته شده و مشترکان بدون نیاز به فعال سازی یا تمایل به دریافت این نوع خدمت، آن را دریافت می‌کنند.

همراه اول، ایرانسل و رایتل به عنوان سه اپراتور برتر ایران، راهکارهایی برای لغو پیامک تبلیغاتی در نظر گرفته‌اند، اما طبق گزارشات مردمی گاهی پس از گذشت مدتی، دوباره ارسال پیامک‌های تبلیغاتی آغاز می‌شود.

اپراتورها درآمد خوبی از ارسال پیام تبلیغاتی کسب می‌کنند و طبیعتا تمایل ندارند که این خدمات برای میلیون‌‌ها مشترکی که دارند، قطع شود.

لغو پیامک تبلیغاتی

پیش از پرداختن به موضوع راهکارهای قطع پیامک تبلیغاتی، بهتر است ابتدا نگاهی به نوع خدماتی که اپراتورها به صورت پیامکی ارائه می‌دهند، داشته باشیم.

همه پیامک‌های ارسال شده از طرف اپراتورها تبلیغاتی نیستند، دو نوع سرویس دیگر با نام‌های پیامک خدماتی و سرویس ارزش افزوده نیز وجود دارد که گاها با پیامک تبلیغاتی اشتباه گرفته می‌شود.

پیامک خدماتی به پیام‌هایی ارسالی از طرف گروهی که خود شماره تماس‌تان را به آن‌ها داده‌اید، تلقی می‌شود، این گروه می‌تواند یک سایت، یک فروشگاه، یک شرکت یا یک باشگاه باشد.

به طور مثال فرض کنید در یک آموزشگاه ثبت نام کرده‌اید، آموزشگاه برای در جریان قرار گرفتن شما از روز برگزاری کلاس‌ها، دوره‌های جدید، روزهای تعطیلی آموزشگاه یا هر مورد دیگری شماره شما را دریافت می‌کند. از آن زمان به بعد هر پیامکی که از طرف آن آموزشگاه دریافت کنید، یک پیامک خدماتی است. این نوع پیام‌ها ربطی به اپراتور نداشته و هزینه‌ای برای شما ندارد.

برای قطع پیامک‌های خدماتی باید با خود شرکت، سایت، باشگاه یا آموزشگاهی که برای شما پیامک ارسال می‌کند، تماس بگیرید و شخصا خواهش کنید که ارسال پیامک را قطع کنند.

سرویس‌های خدمات ارزش افزوده یا VAS به سرویس‌هایی گفته می‌شود که اپراتور یا شرکت طرف قرار داد با آن ارائه می‌دهد و شما با ثبت نام در آن سرویس از خدمات آن بهره‌مند می‌شوید. برخی از سرویس‌های ارزش افزوده بر مبنای ارسال پیامک است، مانند سرویس اخبار که هر روزه پیامک‌هایی حاوی اخبار مهم و درلحظه را برای مشترک ارسال می‌کند. هزینه این نوع پیام‌ها از حساب شما کم می‌شود. پیام‌هایی که از طرف سرویس‌های ارزش افزوده دریافت می‌کنید نیز با پیامک‌های تبلیغاتی متفاوت هستند.

برای لغو خدمات ارزش افزوده در هر سه اپراتور می‌توانید ازطریق ارسال یک پیامک به شماره 800 یا شماره‌گیری کد #800* اقدام کنید. این سامانه برای تمام اپراتورها یکسان است.

پیامک‌های تبلیغاتی نیز به پیام‌هایی گفته می‌شود که برای همه افراد در یک شهر یا منطقه ارسال می‌شود، این پیام‌ها بدون ثبت نام و حق اشتراک برای همه ارسال می‌شود و هزینه‌ای برای شما ندارد.

نکته: پیام‌های اطلاع رسانی از سرویس‌ها و خدمات اپراتور جزو پیامک تبلیغاتی محسوب نمی‌شود.

برای قطع پیامک تبلیغاتی در هر اپراتور راهکارهایی وجود دارد، ما در ادامه به تفکیک اپراتورها، روش مخصوص برای لغو پیام تبلیغاتی هر اپراتور را اعلام می‌کنیم.

لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول

قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول:

برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول سه راهکار دارید:
  • استفاده از اپلیکیشن همراه من
  • ارسال عدد 1 به شماره “8999”
  • شماره گیری کد دستوری  #8999* (ستاره 8990 مربع)
  • تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990

لغو پیامک تبلیغاتی ایرانیل

قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل:

برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل دو راهکار دارید:
  • ورود به اپلیکیشن ایرانسل من و مراجعه به بخش مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی
  • شماره‌گیری کد ‎*5006# (ستاره 5006 مربع)

لغو پیامک تبلیغاتی رایتل

قطع پیامک تبلیغاتی رایتل:

برای لغو پیامک تبلیغاتی رایتل سه راهکار دارید:
  • ورود به اپلیکیشن رایتل من و مراجعه به بخش مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده
  • ارسال پیامک خالی به شماره 195 یا شماره گیری کد دستوری #195* (ستاره 195 مربع)
  • مراجعه به صفحه سامانه مدیریت خدمات پیامکی رایتل

 

لغو پیامک تبلیغاتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH