کنسول نینتندو سوییچ 2 با پشتیبانی از محتوای 4K در سال 2021 عرضه می‌شود

یک گزارش منتشر شده در اوایل این هفته اعلام کرد که شرکت نینتندو به‌دنبال عرضه ورژن ارتقایافته کنسول سوییچ در سال 2021 است. اکنون یک گزارش جدیدتر نشان می‌دهد که این گمانه‌زنی واقعیت دارد. بعلاوه ظاهرا نینتندو به‌دنبال پشتیبانی کنسول سخت‌افزاری جدید خود از محتوای بصری 4K است. همچنین نینتندو مایل است تا کنسول آینده خود را به‌همراه مجموعه‌ای از بازی‌های جدید عرضه نماید. گزارش مذکور نیز کمرنگ بودن شانس عرضه نینتندو سوییچ طی سال جاری را به همین موضوع نسبت می‌دهد.

این اظهارات توسط نشریه بلومبرگ مطرح شده است؛ رسانه‌ای که به منابع خبری مطلع از کنسول سوییچ ارتقایافته اشاره می‌کند. بر اساس اعلام این گزارش مشخصات نسخه جدید نینتندو سوییچ هنوز نهایی نشده است. با این‌حال گزارش خاطرنشان می‌کند که نینتندو ظاهرا در حال بررسی قابلیت پشتیبانی از محتوای بصری 4K و افزایش قدرت کنسول آینده خود است.

خبر عرضه ورژن جدید کنسول سوییچ چندان مایه تعجب نیست؛ چرا که از سال 2019 کم و بیش شاهد انتشار شایعاتی حول این محصول هستیم.

در یکی دیگر از بخش‌های جالب‌توجه این گزارش به مقوله نرم‌افزاری اشاره شده است. نشریه بلومبرگ با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که همزمان با عرضه سخت‌افزار جدید، شرکت نینتندو و شرکای آن با هدف پوشش دادن سلایق مختلف کاربران اقدام به عرضه عناوین متنوعی از بازی‌های جدید خواهند کرد. به عقیده کارشناسان، تلاش نینتندو برای عرضه کنسولی نسبتا پیشرفته‌تر جهت رقابت با کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و پلی‌استیشن 5 در زمینه توان پردازشی امری بعید به‌نظر می‌رسد. اما برنامه‌ریزی برای عرضه کنسول ارتقایافته در سال 2021 با هدف خارج نمودن آن از کانون توجهات ظاهرا ایده نامناسبی نیست. اما تا آن زمان از عمر کنسول سوییچ 4 سال خواهد گذشت.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا بازی محبوب Breath of the Wild 2 نیز در سال 2021 قابل عرضه خواهد بود. بی‌تردید این بازی روشی جالب برای رونمایی از سخت‌افزار جدید به‌شمار می‌رود. بر اساس محتوای گزارش، نینتندو در این خصوص هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است.

سایر جزئیات مطرح شده در گزارش

بر اساس اعلام گزارش این کنسول جدید تا سال 2021 تولید نخواهد شد؛ چرا که نینتندو تمرکز خود را بر تولید کنسول‌های جدید سوییچ و سوییچ لایت معطوف خواهد کرد. بنابراین چنان‌چه به‌دنبال خریداری کنسول نینتندو سوییچ طی سال جاری هستید؛ در این‌صورت تلاش شما بی‌فایده خواهد بود.

همچنین بلومبرگ با اشاره به موضوعی جالب‌توجه خاطرنشان می‌کند که مشکلات تولید کنسول عمدتا طبقه‌بندی شده‌اند و این پدیده تا حدودی از کاهش تقاضای تامین‌کنندگان برای قطعات اسمارت‌فونی ناشی می‌شود. چنان‌چه خواهان خریداری یک کنسول سوییچ در اواخر سال جاری هستید؛ در این‌صورت شاید بهتر باشد که تا سال آینده منتظر بمانید. بدین‌ترتیب شما می‌توانید کنسولی قدرتمندتر و البته گران‌قیمت‌تر را خریداری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH