تصویر اسمارت‌فون اکسپریا 5 II سونی مجهز به لنز زایس منتشر شد

جای خالی نسخه جدید اسمارت‌فون اکسپریا 5 در سبد هندست‌های سال 2020 سونی احتمالا ‌به‌زودی پر خواهد شد. یک خبرچین مشهور با نام ایوان بلاس اخیرا نخستین تصویر از این هندست را منتشر کرد. مطابق پیش‌بینی‌ها قالب طراحی گوشی اساسا همان نمونه کوچک شده اکسپریا 1 II به‌شمار می‌رود؛ اما در این میان تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد.

با بررسی ماژول دوربین روی پنل پشتی دستگاه لوگوی *ZEISS T کماکان توجه مخاطب را جلب نموده و وجود آن یقینا مایه خرسندی خواهد بود. با این‌حال اکنون از حسگر 3D TOF هیچ اثری نیست. در پرچم‌دار بزرگتر این حسگر دقیقا در بخش زیرین لوگوی ZEISS قرار گرفته است. صرفنظر از این موضوع دوربین اکسپریا 5 II بایستی به اندازه نمونه مورد استفاده در اکسپریا 1 II توانمند باشد.

تصویر لو رفته از اسمارت‌فون اکسپریا 5 II سونی

ورژن اولیه اکسپریا 5 مجهز به یک دکمه اضافی اما ضروری بود؛ زیرا اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی دستگاه به‌عنوان دکمه پاور عمل نمی‌کرد. با عرضه اسمارت‌فون‌های سری Mark II این مشکل حتی در مدل‌های میان‌رده نظیر اکسپریا 10 II نیز برطرف شد. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون یکی از مشخصه‌هایی است که اکسپریا 5 II برخلاف هندست نسل قبلی خود از آن بهره خواهد برد (این درگاه در قسمت فوقانی دستگاه قابل رویت خواهد بود).

متاسفانه ایوان بلاس به اندازه نمایشگر گوشی اشاره نکرده است. ورژن اولیه اکسپریا 5 مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی بود که البته اندازه آن برای یک هندست سری کامپکت کمی بیش از اندازه بزرگ به‌نظر می‌رسید. با این‌حال شایعه منتشر شده در اوایل سال جاری ادعا می‌کرد که سونی احتمالا اندازه نمایشگر را به 5.6 تا 5.8 اینچ کاهش خواهد داد. بدین‌ترتیب اکسپریا 5 II احتمالا به کوچکترین هندست 5G تا به امروز تبدیل خواهد شد. با این‌حال به منظور تائید یا رد این شایعه ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

نسخه اولیه اکسپریا 5 در جریان رویداد IFA 2019 معرفی شد و امسال نیز احتمالا تاریخ تکرار می‌شود. رویداد IFA طی سال جاری از هفته آینده (روز 3 سپتامبر/ 13 شهریورماه) آغاز می‌شود. این مراسم احتمالا فرصتی فوق‌العاده برای رونمایی از اکسپریا 5 II به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH