سونی به‌دنبال توسعه پروژه واقعیت‌مجازی پلی‌استیشن موسوم به PSVR است

تمرکز سونی روی پروژه PlayStation VR همواره به‌عنوان یکی از موفق‌ترین اقدامات این شرکت در عصر پلی‌استیشن 4 به‌شمار می‌رود. با معرفی عناوین برجسته‌ای از بازی‌ها نظیر Astro Bot Rescue Mission، Blood and Truth و Resident Evil 7 قابلیت ادامه بقای این فناوری در مقیاس کلان به اثبات رسید. اکنون به‌نظر می‌رسد که با عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 پشتیبانی از این فناوری ادامه خواهد یافت. بازی هیتمن 3 در حالت واقعیت‌مجازی روی کنسول‌های PS5 و PS4 به‌طور کامل قابل اجرا خواهد بود؛ در حالی‌که گزارشات اخیر نشان می‌دهند که این وضعیت در خصوص بازی Resident Evil Village نیز صدق خواهد کرد.

در عین‌حال پیش‌تر سونی اعلام کرد که کمپانی با جدیت تمام قصد دارد تا به سرمایه‌گذاری در حوزه واقعیت‌مجازی ادامه دهد. این اظهارات اخیرا نیز مجددا مطرح شدند. غول ژاپنی در گزارش اخیر خود از تصمیم کمپانی برای گسترش هرچه بیشتر تعاملات خود با کاربران طی سالیان آینده خبر داد. نوآوری و دستیابی به پیشرفت‌های مضاعف در حوزه واقعیت‌مجازی یکی از روش‌های تحقق این امر به‌شمار می‌رود.

سونی ضمن یادداشتی اعلام کرد: “تاکید عمده روی مشارکت هرچه بیشتر کاربران متمرکز خواهد بود. واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) قصد دارد تا محتوای موردنیاز برای انواع ژانرها و فرمت‌های بازی را فراهم نموده و در زمینه تجارب تعاملی منحصربه‌فرد و همه‌جانبه نظیر واقعیت‌مجازی پیشرفت کند.” همچنین در همین گزارش سونی پیرامون امکان عرضه عناوین بیشتری از بازی‌های اول‌ شخص اختصاصی برای کامپیوترهای شخصی توضیحاتی را ارائه نموده است. همچنین کمپانی از تمایل خود برای خریداری استودیوهای جدید و افزایش میزان تولید محتوای اختصاصی برای کنسول پلی‌استیشن 5 خبر داد.

سال گذشته سونی اعلام کرد که این شرکت برای عرضه یک هدست PSVR جدید هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است. با این‌حال شایعات اخیر نشان می‌دهند که کمپانی پس از عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 از هدست جدید PSVR 2 نیز رونمایی خواهد کرد. اگرچه در خصوص پیشرفت‌های احتمالی هدست جدید واقعیت‌مجازی سونی هیچ‌گونه توضیح قابل‌توجهی ارائه نشده است؛ اما اسناد پتنت‌های ثبت شده توسط سونی نشان‌دهنده کنترلرهای مشابه با هدست Valve Index، فناوری استریوسکوپی 3 بعدی و یک هدست بی‌سیم هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH