رایگان شدن شبکه شاد

با دستور رئیس جمهور، استفاده از شبکه شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان رایگان شد

رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت با تاکید بر این نکته که اولویت دولت برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت تمامی موارد بهداشتی است اعلام کرد: سال تحصیلی رو به رو به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

حسن روحانی در ادامه با تاکید به رایگان شدن شبکه شاد به وزارت ارتباطات دستور داد تا راهکارهایی برای رایگان شدن اپلیکیشن شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان اتخاد شود.

پس از جلسه هیئت دولت، وزیر ارتباطات به میان خبرنگاران آمد و در مورد رایگان شدن شبکه شاد گفت: با دستور آقای رئیس جمهور برای رایگان شدن شبکه شاد، امروز یا فردا جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد تا در این مورد تصمیم‌گیری شود.

آذری جهرمی ادامه داد: تصمیم ما از ابتدا این بود که همسو با برنامه عدالت آموزشی هزینه تحصیل از راه دور به دانش آموزان تحمیل نشود به همین ترتیب برنامه داشتیم تا شبکه شاد را رایگان کنیم و همچنین برای مدارسی که از دیگر برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کنند، بسته‌های ویژه طراحی کنیم.

وزیر ارتباطات در مورد زمان اطلاع رسانی و جزئیات بسته‌های ویژه دانش آموزان گفت: برای شبکه شاد پس از جلسه با سازمان برنامه و بودجه نتیجه نهایی به اپراتورها اعلام خواهد شد. در مورد بسته‌های ویژه دانش آموزان نیز احتمالا شنبه یا یکشنبه هفته آینده در یک لایو اینستاگرامی، تمامی برنامه‌ها و جزئیات طرح‌های ویژه سال تحصیلی جدید را به صمع و نظر مردم می‌رسانم.

آذری جهرمی با اشاره به اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات افزود: امروز بیش از 86 هزار مدرسه در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. قرار بود این اتفاق تا پایان سال گذشته رخ دهد که متاسفانه به تاخیر افتاد. با این اتفاق ظرفیت زیادی برای ارتباط و آموزش مجازی مدارس ایجاد خواهد شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: برنامه داریم تا پایان سال نیز تمامی دانشگاه‌های کشور را با فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH