هواوی Y9a با تراشه هلیو G80 و دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

ماه گذشته شاهد انتشار چندین بنر تبلیغاتی از اسمارت‌فون هواوی Y9a بودیم. الگوی طراحی و مشخصات کلیدی این هندست در بنرهای مذکور به تصویر کشیده شده بود. اما اکنون همه چیز پیرامون هواوی Y9a روشن شده است؛ چرا که غول چینی اخیرا از این هندست به‌طور رسمی رونمایی کرد.

هواوی Y9a با محوریت یک نمایشگر 6.63 اینچی LCD مجهز به طراحی بدون ناچ و رزولوشن 2400×1080 پیکسل تولید شده است. در بخش داخلی نیز این اسمارت‌فون از تراشه هلیو G80 ساخت شرکت مدیاتک و رابط کاربری EMUI 10.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 10 بهره می‌گیرد. اما این گجت نیز همانند سایر اسمارت‌فون‌های اخیر هواوی از سرویس‌های گوگلی پشتیبانی نکرده و کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر خود ناچارا بایستی به فروشگاه App Gallery هواوی اکتفا نمایند.

هواوی Y9a دارای 128 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل ارتقاء بوده و در 2 پیکره‌بندی مختلف شامل 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شود. مدل مجهز به رم 8 گیگابایتی صرفا در مناطق آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه و برخی کشورهای آسیای میانه قابل دسترس خواهد بود.

از جنبه امکانات عکاسی نیز هواوی Y9a با مجموعا 5 حسگر دوربین عرضه می‌شود. در واقع این هندست از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با مکانیسم پاپ‌آپ و پیکره‌بندی دوربین چهارگانه در قسمت پشتی بهره می‌گیرد. ماژول دوربین پشتی شامل حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه‌ای، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. همچنین این اسمارت‌فون از قابلیت تثبیت‌کنندگی الکترونیکی (EIS) ویدیوها برخوردار است؛ مشخصه‌ای که به تثبیت لرزش دست کاربران حین ضبط ویدیوها کمک خواهد کرد.

انرژی موردنیاز هواوی Y9a از طریق یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 22.5 واتی تامین می‌شود. با این‌حال کاربران ساکن مناطق آفریقا، خاورمیانه و برخی کشورهای حوزه آسیای میانه از یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی بهره‌مند خواهند شد.

هواوی Y9a در مدل‌های رنگی نقره‌ای (Space Silver)، صورتی (Sakura Pink) و مشکی (Midnight Black)

اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه، درگاه USB-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون سایر ویژگی‌های شاخص هواوی Y9a را تشکیل می‌دهند. این اسمارت‌فون در 3 مدل رنگی مختلف شامل نقره‌ای (Space Silver)، صورتی (Sakura Pink) و مشکی (Midnight Black) عرضه می‌شود. قیمت‌گذاری هندست در عراق معادل با 239 دلار (200 یورو) بوده و پیش‌سفارش محصول در این کشور از روز 12 سپتامبر (22 شهریورماه) آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH