اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T پرو احتمالا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد

اکنون چند سالیست که کمپانی وان‌پلاس از رویکرد عرضه 2 اسمارت‌فون‌ پرچم‌دار در هر سال تبعیت می‌کند. اگرچه امسال نیز ظاهرا کمپانی به پیروی از رویکردی مشابه ادامه می‌دهد؛ اما برخی اطلاعات جدیدا لو رفته نشان می‌دهند که این‌بار وان‌پلاس 8T پرو به برادر خود یعنی وان‌پلاس 8T ملحق نخواهد شد. به عبارت دیگر دستگاهی با نام وان‌پلاس 8T پرو وجود خارجی نخواهد داشت.

با این‌حال اکنون مشخص نیست که آیا کمپانی به این استراتژی جدید ادامه خواهد داد یا خیر. بر اساس یک سناریوی محتمل اختلال در زنجیره تامین به دلیل شیوع بیماری کووید 19 احتمالا موجب انصراف کمپانی از عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T پرو شده است. اگرچه به گفته یک خبرچین مشهور وان‌پلاس از این پس دیگر از مدل پرو برای اسمارت‌فون‌های برند T خود رونمایی نخواهد کرد؛ چرا که کمپانی قصد دارد تا روی هندست‌های میان‌رده‌ای نظیر وان‌پلاس نورد تمرکز بیش‌تری داشته باشد.

اکنون مدتی است که برخی شایعات از فعالیت وان‌پلاس روی یک اسمارت‌فون جدید پایین‌رده با نام OnePlus Clover حکایت دارند. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که شرکت فناوری مستقر در شهر شنژن چین برای تولید اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده کاملا مصمم است.

بر اساس شایعات پیشین وان‌پلاس 8T از یک نمایشگر آمولد 6.55 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. توان پردازشی اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس همراه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین خواهد شد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این اسمارت‌فون دقیقا همانند وان‌پلاس 7T صرفا با یک پیکره‌بندی 8/128 گیگابایتی عرضه خواهد شد یا خیر.

اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که وان‌پلاس 8T مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه است. این ماژول از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین عریض 16 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و لنز پرتره 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. لنز 48 مگاپیکسلی این هندست با نمونه مورد استفاده در وان‌پلاس 8 تفاوت دارد؛ بدان معنا که وان‌پلاس 8T مجهز به سنسور تصویربرداری جدیدتری بوده و احتمالا تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت خواهد کرد. متاسفانه در خصوص مشخصات دوربین سلفی این هندست هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست؛ اما بر اساس محتوای یک تصویر لو رفته می‌توان اعلام کرد که وان‌پلاس 8T از نمایشگری با طراحی حفره کروی‌شکل بهره خواهد برد. این حفره از دوربین جلویی گوشی میزبانی می‌کند.

تصویر لو رفته تقریبا تائید می‌کند که وان‌پلاس 8T به لحاظ ظاهری با وان‌پلاس 8 تفاوت فاحشی نخواهد داشت. در واقع کاربران بدون توجه دقیق به کلیه جزئیات  قادر به تشخیص و تمایز این 2 هندست از یکدیگر نخواهند بود. وان‌پلاس 8T دارای حواشی باریک‌تر و نمایشگر تخت‌تر است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی وان‌پلاس در ماه جاری از هندست‌‌(های) سری 8T خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH