شیائومی قابلیت سنجش ضربان قلب توسط دوربین را به اسمارت‌فون‌های خود اضافه کرد

در ماه جولای سال گذشته کمپانی شیائومی از یک اپلیکیشن جدید ردیاب سلامت با نام Mi Health رونمایی کرد. این اپلیکیشن در زمان عرضه بسیار ساده بود و صرفا از چند قابلیت معمول نظیر گام‌شمار، نظارت بر خواب و ردیابی چرخه عادات ماهیانه خانم‌ها پشتیبانی می‌کرد. اکنون با انتشار رابط کاربری MIUI 12 شیائومی از چندین قابلیت جدید نیز رونمایی کرده است. این امکانات شامل گام‌شمار با دقت بالاتر و قابلیت‌های جدید در زمینه ردیابی خواب هستند. اکنون شیائومی قابلیت سنجش ضربان قلب با استفاده از دوربین اسمارت‌فون را به محصولات خود اضافه نموده است.

کاربران به منظور استفاده از این مشخصه بایستی به قسمت جدیدی در اپلیکیشن تحت‌عنوان “Pulse” مراجعه نموده و سپس دکمه تعبیه شده در گوشه سمت راست و پایین رابط کاربری برنامه را لمس کنند. در صفحه بعدی از کاربر درخواست می‌شود تا انگشت خود را به‌طور کامل بر روی لنز دوربین و ماژول فلاش قرار دهد. به محض انجام این‌کار دستگاه فرآیند شمارش ضربان قلب را آغاز نموده و کاربر تا زمان رسیدن مقیاس پیشرفت فرآیند به 100 درصد بایستی انگشت خود را در یک موقعیت ثابت نگه دارد. پس از اتمام کار برنامه با نمایش یک پنجره شناور از کاربر درخواست می‌کند تا شیوه نمایش اطلاعات آماری را انتخاب نماید. این پنجره شامل 3 گزینه تحت‌عنوان Resting-State، General Condition و After Exercise است. کاربر بسته به شرایط فعلی خود بایستی یکی از این 3 گزینه را انتخاب نموده و سپس برای مشاهده ضربان قلب فعلی بر روی دکمه View Report در پنجره شناور ضربه بزند. گزارش تست شامل تعداد تپش قلب کاربر و تصویری است که وضعیت آهسته، طبیعی یا تند ضربان قلب را نمایش می‌دهد.

این مشخصه جدید به ورژن 2.7.4 اپلیکیشن Mi Health اضافه خواهد شد و اکثر کاربران بایستی طی روزهای آینده این به‌روزرسانی را دریافت نمایند. به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به نحوه عملکرد مشخصه سنجش ضربان قلب کافیست اینجا کلیک کنید.

MIUI 12 به شما امکان می‌دهد تا متون داخل یک آلبوم عکس را به آسانی تشخیص دهید

MIUI 12 دارای یک قابلیت جدید و بسیار مفید موسوم به تشخیص نوری کاراکترها (OCR) روی عکس‌ها و اسناد عادی است. کاربران با کمک این مشخصه به آسانی می‌توانند متن روی تصویر را به یک فرمت قابل ویرایش تبدیل کنند. این‌کار با کمک اپلیکیشن‌های متفرقه نیز قابل انجام است. اما رابط کاربری MIUI 12 امکان انجام این‌کار بدون نیاز به نصب هرگونه برنامه اضافی را فراهم می‌کند؛ موضوعی که برای کاربران بسیار آسان‌تر خواهد بود.


بر اساس اعلام منبع منتشرکننده خبر دسترسی به این قابلیت مستلزم نصب نسخه 2.2.16.16 اپلیکیشن Gallery یا ویرایش‌های جدیدتر از آن و همچنین نسخه 12.0.0.11 اپلیکیشن خدمات ابری شیائومی (Mi Cloud Service) یا ورژن‌های جدیدتر از آن است. فناوری مذکور هم‌اکنون بر روی 4 اسمارت‌فون کمپانی با اسامی می 10، می 10 پرو، می 10 اولترا و ردمی K30 اولترا قابل دسترس است.

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که در اواخر ماه گذشته کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار می 10 اولترا و ردمی K30 اولترا، یک تلویزیون شفاف منحصربه‌فرد و چندین محصول دیگر رونمایی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH