شرکت اپل از یک ماسک صورت سفارشی جهت استفاده کارمندان خود رونمایی کرد

بر اساس گزارش مخابره شده توسط نشریه بلومبرگ، شرکت اپل اقدام به طراحی و ساخت ماسک‌های سفارشی صورت برای کارمندان خود نموده است. محصول تولید شده توسط غول کوپرتینویی “Apple Face Mask” نامگذاری شده است؛ محصولی که به منظور فیلتراسیون ذرات معلق در هوا از ساختار 3 لایه بهره می‌گیرد. همچنین اپل ماسک‌های شفاف ویژه‌ای را از یک توزیع‌کننده ثالث خریداری نموده است. این محصول نخستین ماسک جراحی کاملا شفاف است که تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت نموده است.

بعلاوه این ماسک شفاف به افراد ناشنوا و کم‌شنوا امکان می‌دهد تا گفته‌های یک کارمند را درک نمایند. ماسک‌های اپل ظرف چند هفته آینده برای کارمندان سازمانی و خرده فروشی‌های اپل ارسال می‌شوند. این ماسک‌ها با نمونه‌های استاندارد پارچه‌ای که همانند تصویر فوق توسط کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ جایگزین خواهند شد.

با آغاز شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در ماه آوریل شرکت اپل اقدام به تولید شیلدهای محافظ صورت کرد. این محصول در صورت نیاز سایر بخش‌ها به آن‌ها فروخته می‌شد. به‌نظر می‌رسد که ماسک‌های جدید بسیار پیچیده‌تر هستند. گزارش بلومبرگ ادعا می‌کند که این ماسک‌ها توسط تیم‌های داخلی اپل طراحی و تولید شده‌اند.

تصویری از ماسک اپل که توسط وبسایت MacRumors به اشتراک گذاشته شده است

در بخشی از گزارش بلومبرگ اعلام شده است:

ماسک صورت اپل به منظور فیلتراسیون ذرات ورودی و خروجی از 3 لایه مختلف تشکیل شده است. کمپانی به کارمندان خود اعلام کرده که این ماسک‌ها برای 5 نوبت قابل شستشو و استفاده مجدد خواهند بود. مطابق سبک معمول اپل این‌بار نیز ماسک‌ها با وجود پوشش‌های بزرگ در قسمت فوقانی و تحتانی برای منطقه بینی و چانه کاربر از ظاهری منحصربه‌فرد برخوردار هستند. همچنین این ماسک‌ دارای بندهای قابل‌ تنظیم متناسب با اندازه گوش‌های کاربران است.”

هنوز مشخص نیست که آیا اپل این ماسک‌ها را برای استفاده در خارج از فضای شرکت نیز تولید خواهد کرد یا خیر. در حال حار اپل ده‌ها میلیون ماسک N95 را به موسسات بهداشتی در سراسر جهان اهدا نموده است. سیاست فروشگا‌ه‌های اپل استور کارمندان و مشتریان را به استفاده از ماسک‌های صورت ملزم می‌کند. بنابراین اپل استورها هنگام ورود مشتریان به فروشگاه در میان آن‌ها ماسک توزیع می‌کنند.

اپل به منظور حمایت از ماسک جدید خود و کمک به تبدیل شدن آن به یک پوشش معمول تغییراتی را در سیستم‌عامل iOS اعمال نموده است. این اصلاحات موجب تغییر رفتار فرآیند بازگشایی قفل دستگاه از طریق سامانه فیس آی‌دی شده و باعث تشویق کاربران به استفاده منظم از پوشش‌های صورت خواهد شد. از زمان انتشار iOS 13.5 سرعت عمل آی‌فون‌ها در زمینه نمایش صفحه ورود PIN بسیار بیش‌تر شده است. این قابلیت زمانی مفید واقع می‌شود که سیستم فیس‌آی‌دی به‌دلیل استفاده کاربر از ماسک قادر به شناسایی چهره وی نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH