فروش تلفن همرا قسطی

آذری جهرمی: به دنبال فروش تلفن همراه به صورت قسطی هستیم!

وزیر ارتباطات در آیین معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات از اقدامات این وزارتخانه برای تسهیل شرایط خرید تلفن همراه توسط مردم خبر داد.

آذری جهرمی امروز اعلام کرد: با وجود مشکلاتی که نواسانات نرخ ارز در بازار ایجاد کرده، نمی‌توان به عنوان مسئول گفت که کاری از دست ما بر نمی‌آید. در شرایط خوب که همه می‌توانند مدیریت کنند. به علت نواسانات بازار ارز، شرایط خرید تلفن همراه برای مردم دشوار شده، با آغاز سال تحصیلی خیلی از خانواده‌ها می‌خواهند برای دانش آموزان خود مودم و تلفن هوشمند یا تبلت خریداری کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: قیمت خرید مودم نیز افزایش پیدا کرده است، مودمی که قبلا 200 هزارتومان قیمت داشت اکنون قیمت آن 10 برابر شده است. در این شرایط باید چه کرد؟ غیر از این است که باید نیاز مردم را تامین کنیم؟

فروش تلفن همراه قسطی به مردم

آذری جهرمی با تاکید بر تولید کالای با کیفیت داخلی گفت: اگر محصول با کیفیت تولید شود، مردم هم استقبال خواهند کرد. در نمایشگاه امروز چهار شرکت تولید کننده مودم و سه شرکت تولید کننده تلفن همراه حضور دارند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گزارش داد که شرکت صاایران تلفن‌های همراه خوبی تولید کرده و به زودی محموله اول آن به‌دست ایرانسل می‌رسد. ایرانسل نیز موظف است تا با شرایط مناسب گوشی‌ها را به بازار وارد کند.

وزیر ارتباطات گفت: ما 500 میلیارد تومان در اختیار اپراتورها قرار می‌دهیم تا بتوانند شرایط فروش گوشی به صورت قسطی را فراهم کنند و زنجیره تولید تکمیل شود. دیگر شرکت‌‌ها نیز به این حوزه ورود کرده‌اند ولی زمانی نتیجه ملموس خواهد بود که گوشی‌ها به دست مردم برسد.

تکمیل پیشرفته‌ترین ماهواره ایرانی

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به تکمیل ساخت ماهواره پارس 1 اعلام کرد: آقای دکتر صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی به من گزارش دادند که مراحل آزمایش‌های نهایی ماهواره پارس 1 به اتمام رسیده است. این ماهواره پیشرفته‌ترین ماهواره ساخته شده ایران است و هفته بعد تحویل سازمان فضایی می‌شود. حال زمان آن است که تمرکز خود را بر روی ماهواره ناهید 2 قرار دهیم. ناهید 2 نیز ماهواره مخابراتی مهمی برای ما است و امیدوارم با پشتکار و اتکا به دانش فنی، به سرانجام برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH