اسمارت‌فون اکسپریا 5 II شرکت سونی تائیدیه TENAA را دریافت کرد

روز گذشته اسمارت‌فون اکسپریا 5 II سونی موفق به دریافت گواهینامه FCC در ایالات‌متحده شد و اکنون پس از مدت تنها 1 روز گزارشات مخابره شده از صدور تائیدیه TENAA برای این گجت حکایت دارند. این گواهینامه برخی جزئیات مربوط به اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سونی را رسما موردتائید قرار داده است.

دفتر تنظیم مقررات مخابراتی چین اخیرا اقدام به انتشار اطلاعات و تصاویر مربوط به یک دستگاه سونی موسوم به XQ-AS72 نمود. این اطلاعات نخستین جزئیات رسمی پیرامون جانشین احتمالی سری اکسپریا 5 محسوب می‌شوند. جزئیات و مشخصات مورد اشاره در این گواهینامه محدود بوده و سند مذکور صرفا به قابلیت پشتیبانی دستگاه از اتصال 5G و وجود درگاه سیم‌کارت دوگانه اشاره دارد. همچنین این هندست با سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهد شد؛ موضوعی که ابدا مایه تعجب نیست.

از سوی دیگر تصاویر مربوط به گوشی دارای جزئیات بیش‌تری بوده و از به‌کارگیری قالب طراحی آشنا و تقریبا یکسان با هندست نسل قبلی حکایت دارند. این دستگاه با ساختار یکپارچه و باریک از حواشی برش‌خورده و سبک طراحی کلاسیک سری اکسپریا برخوردار است. مدل جدید همانند هندست سال گذشته اکسپریا 5 مجهز به ماژول دوربین سه‌گانه در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی خود است. با توجه به اطلاعات اخیرا لو رفته اخبار مربوط به طراحی گوشی چندان جدید به‌نظر نمی‌رسند. اما در گواهینامه فوق، الگوی طراحی شایعه شده و برخی ویژگی‌های مهم اکسپریا 5 II موردتائید قرار گرفته است. به‌عنوان مثال این هندست یقینا همانند گوشی‌های قبلی سونی مجهز به درگاه کارت حافظه و جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. بعلاوه اطلاعات جدید با گزارشات پیشین در خصوص وجود 2 دکمه اضافی در سمت راست بدنه دستگاه مطابقت دارند. یکی از این دکمه‌ها احتمالا مربوط به کلید شاتر 2 منظوره است که اخیرا به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های خانواده اکسپریا تبدیل شده است؛ اما کارکرد دکمه دیگر کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این دکمه می‌تواند متعلق به شاتر اختصاصی ویدیو یا دستیار صوتی گوگل اسیستنت باشد.

این هندست به احتمال فراوان با ویژگی‌های پیشرفته‌ای شامل تراشه اسنپ‌دراگون 865 و 8 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که اکسپریا 5 II با شارژدهی باتری مطلوب‌تر و قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر در دسترس خریداران قرار گیرد. با این‌حال اکسپریا 5 II در روز 17 سپتامبر (27 شهریورماه) و ضمن برگزاری رویداد IFA رسما معرفی می‌شود و در این مدت سونی آشکارا تلاش می‌کند تا از کلیه اسرار باقیمانده پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار خود برده برداری نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH