به‌روزرسانی اندروید 11 برای اکسپریا 5 II سونی منتشر شد

اسمارت‌فون اکسپریا 5 II سونی با سیستم‌عامل اندروید 10 به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال یک شایعه تائید نشده ادعا می‌کند که این هندست برای مدت زمان زیادی از اندروید 10 بهره نخواهد برد؛ زیرا به‌روزرسانی اندروید 11 مدت زمان کوتاهی پس از عرضه این اسمارت‌فون قابل دسترس خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اکسپریا 5 II در اواخر ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد. همچنین ظاهرا اکسپریا 1 II نیز به‌روزرسانی اندروید 11 را به‌طور همزمان دریافت خواهد کرد.

یک شایعه پیش‌تر منتشر شده ادعا کرد که هر 2 هندست فوق از تمامی به‌روزرسانی‌ها تا زمان انتشار اندروید 13 بهره‌مند خواهند شد. بدین‌ترتیب اسمارت‌فون‌های فوق 3 به‌روزرسانی بزرگ اندروید را دریافت خواهند کرد. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که هیچ‌کدام از شایعات اخیر رسما از جانب سونی موردتائید قرار نگرفته است. در تمامی اعلامیه‌های مطبوعاتی صرفا به عرضه اکسپریا 5 II با سیستم‌عامل اندروید 10 اشاره شده بود.

شایعه جدید حتی پا را یک قدم فراتر گذاشته و ادعا می‌کند که اکسپریا 1 II نیز مشابه اکسپریا 5 II از نرخ نوسازی 120 هرتزی برای نمایشگر بهره‌مند خواهد شد. دلیل به‌کارگیری واژه “مشابه” این است که فرآیند مذکور با کاهش رزولوشن به سطوح کمتر از 4K انجام خواهد شد. گوشی‌های گلکسی S20 و گلکسی نوت 20 نیز در حالت نمایشی 120 هرتزی رزولوشن نمایشگر را کاهش می‌دهند.

در حال حاضر سونی ادعا می‌کند که نمایشگر اسمارت‌فون اکسپریا 1 II به لطف به‌کارگیری فناوری درج فریم مشکی از عملکردی معادل پنل‌های 90 هرتزی ارائه شده توسط سایر تولیدکنندگان برخوردار است. با این‌حال بر اساس شایعه اخیر اکسپریا 1 II به یک حالت حقیقی با نرخ نوسازی بالا مجهز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH