آی‌فون 12 مینی اپل از قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی نخواهد کرد!

بر اساس اطلاعات جدیدی که در فضای وب منتشر شده است؛ طرفداران اسمارت‌فون‌های شرکت اپل به منظور بهره‌مندی از قابلیت اتصال به شبکه 5G ناچارا بایستی مبالغ هنگفتی را پرداخت نمایند. آی‌فون 12 با برچسب قیمتی 1000 دلاری خود مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون نسل پنجمی اپل به‌شمار خواهد رفت. اما آی‌فون 12 مینی به چه صورت قیمت‌گذاری خواهد شد؟ اخیرا گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون این اسمارت‌فون مطرح شده است. متاسفانه این هندست از اتصال به شبکه 5G پشتیبانی نخواهد کرد.


این خبر توسط تام فورت؛ تحلیلگر نشریه وال استریت ژورنال موردتائید قرار گرفته است. در عین‌حال این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی 700 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. چنین رقمی بسیار گران به‌نظر می‌رسد؛ چرا که اسمارت‌فون جدید شرکت سامسونگ با نام گلکسی S20 Fan Edition 5G نیز با همین قیمت‌گذاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. همچنین پرچم‌دار جدید وان‌پلاس 8T با قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز با قیمت‌گذاری نه‌چندان گران‌تر در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

سایر هندست‌های سری آی‌فون 12 از اتصال 5G پشتیبانی خواهند کرد. قیمت‌گذاری این هندست‌ها از رقم 1000 دلار برای نسخه 6.1 اینچی آی‌فون 12 آغاز می‌شود. آی‌فون 12 پرو مجهز به نمایشگری با اندازه قطری مشابه بوده و 100 دلار گران‌تر قیمت‌گذاری خواهد شد. گران‌ترین مدل آی‌فون آینده نیز آی‌فون 12 پرو مکس نام دارد و بر اساس اعلام منابع خبری مختلف با برچسب قیمتی بین 1200 تا 1300 دلاری عرضه خواهد شد. با توجه به آخرین اطلاعات مخابره شده گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل در روز 13 اکتبر (22 مهرماه) به‌طور رسمی معرفی می‌شوند.

آی‌فون 12 مینی احتمالا مجهز به تراشه B14 اپل بوده و به لحاظ عملکرد کاربران را ناامید خواهد کرد

امسال معرفی آی‌فون‌های نسل آینده اپل با تاخیر مواجه شده است. زمان دقیق عرضه این هندست‌ها هنوز اعلام نشده است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود تا منابع خبری نزدیک و تحلیلگران به بیان گمانه‌زنی‌های شخصی خود در خصوص وقایع احتمالی این رویداد نپردازند. اکثر روایات مطرح شده پیرامون موعد معرفی مدل‌های جدید آی‌فون 12 به روز 13 اکتبر (22 مهرماه) اشاره دارند. اگرچه برخی کارشناسان بر این باورند که اپل خرافاتی بوده و برگزاری چنین رویداد مهمی در روز 13 اکتبر بعید به‌نظر می‌رسد. این گروه از افراد معتقدند که رویداد معرفی محصولات جدید اپل در روز 20 اکتبر (29 مهرماه) برگزار خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها کوچک‌ترین مدل آی‌فون با نام آی‌فون 12 مینی نیز در میان محصولات جدید کمپانی به چشم خواهد خورد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر 5.4 اینچی بوده و احتمالا به پرفروش‌ترین مدل آی‌فون در میان هندست‌های جدید شرکت اپل تبدیل خواهد شد. برخی کارشناسان معتقدند که اپل به منظور کاهش هزینه‌های تولید در آی‌فون 12 مینی خود از تراشه‌ای ضعیف‌تر نسبت به سایر اعضای خانواده آی‌فون 12 استفاده خواهد کرد. به‌عنوان مثال یک شخص خبرچین با شناسه MauriQHD@ ادعا می‌کند که اپل تراشه میان‌رده‌ای را با نام B14 تولید نموده است.

این تراشه ظاهرا در راستای تمایل کمپانی برای به حداقل رساندن برچسب قیمتی و ارائه یک مدل مقرون‌به‌صرفه آی‌فون تولید شده است. در حقیقت مهندسان اپل تراشه A14 Bionic را به‌عنوان گزینه پایه در نظر گرفته و فرکانس پردازشی هسته‌های آن‌را کاهش داده‌اند. آی‌فون 12 مینی احتمالا تنها اسمارت‌فون اپلی مجهز به این تراشه جدید به‌شمار نخواهد رفت؛ چرا که در آینده گوشی آی‌فون SE Plus نیز احتمالا از همین تراشه بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH