امکان عکس‌برداری از صفحات وب به مرورگر مایکروسافت اج اضافه شد

در اوایل ماه جاری گزارش شد که مروگر اج شرکت مایکروسافت احتمالا به‌زودی از قابلیت یکپارچه عکس‌برداری صفحات وب بهره‌مند خواهد شد. اکنون مایکروسافت از مشخصه جدید عکس‌برداری از صفحات وب رسما رونمایی کرده است. در حال حاضر این مشخصه جدید صرفا از قابلیت پایه عکس‌برداری صفحات وب برخوردار است. امکانات پیشرفته‌ای نظیر اضافه نمودن رنگ یا سایه‌دار کردن عکس‌ها، تصویربرداری کامل صفحات وب و امکان پیمایش حین نشانه‌گذاری در آینده عرضه می‌شوند. مشخصه عکاسی از صفحات وب اکنون در نسخه‌های Edge Dev و Canary قابل دسترس است.


در ادامه نحوه استفاده از مشخصه جدید عکس‌برداری از صفحات وب تشریح شده است:

  • با مراجعه به بخش تنظیمات و منوی more با علامت (…) در گوشه فوقانی سمت راست پنجره مرورگر گزینه Web Capture را انتخاب کنید. همچنین به منظور فراخوانی این مشخصه می‌توانید از کلیدهای ترکیبی (Ctrl+Shift+S) بر روی صفحه‌کلید کامپیوتر استفاده کنید.
  • با اجرای این مشخصه شما به کمک ابزار مخصوص انتخاب می‌توانید دقیقا از همان بخش موردنظر خود تصویربرداری کنید.
  • با اتمام فرآیند عکاسی منوی کوچکی با 2 گزینه مختلف شامل Copy و Preview نمایان می‌شود.
  • به منظور افزودن عکس به حافظه کلیپ‌بورد بر روی دکمه Copy کلیک کنید. در ادامه می‌توانید عکس کپی شده را در کلیه اپلیکیشن‌های موردنظر Paste نمایید.
  • برای مشاهده گزینه‌های بیش‌تر بر روی دکمه Preview کلیک کنید. بدین‌ترتیب پیش‌نمایشی از تصویر ثبت شده ظاهر می‌شود و شما به گزینه‌هایی جهت اشتراک‌گذاری یا ذخیره‌سازی محلی تصویر دسترسی پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH