وان‌پلاس 8T اولترا با 12 گیگابایت رم و تراشه اسنپ‌دراگون 865 در گیگ‌بنچ رویت شد

کمپانی وان‌پلاس در روز 14 اکتبر (23 مهرماه) از جدیدترین اسمارت‌فون پرچم‌دار خود با نام وان‌پلاس 8T رونمایی کرد. چند هفته پیش یک دستگاه جدید وان‌پلاس با شماره مدل KB2001 در پایگاه داده گیک‌بنچ 5 رویت شد. این اسمارت‌فون مجهز به 8 گیگابایت رم، تراشه اسنپ‌دراگون 865 و سیستم‌عامل اندروید 11 بود. بی‌تردید این دستگاه همان وان‌پلاس 8T است. با این‌حال یک دستگاه دیگر وان‌پلاس با شماره مدل KB2000 روز گذشته در پایگاه داده گیک‌بنچ ظاهر شد. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست این اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 و 12 گیگابایت حافظه رم است.

مدل آزمایشی این هندست در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 3843 و 11714 را کسب کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که اسمارت‌فون وان‌‌پلاس 8 با تراشه اسنپ‌دراگون 865 در تست گیک‌بنچ 4.4.0 به ترتیب موفق به کسب امتیازات 4200 و 13000 در پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای شد. شایان به ذکر است که Liu Zuohu؛ مدیرعامل وان‌پلاس تائید کرده که اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T پرو هرگز روانه بازار نخواهد شد. بنابراین محتمل‌ترین سناریوی پیش رو این است که دستگاه مجهز به رم 12 گیگابایتی احتمالا همان وان‌پلاس 8T اولترا خواهد بود.

در اوایل ماه جاری دستگاه KB2000 وان‌پلاس مجوز دسترسی به شبکه را دریافت کرد. اطلاعات دسترسی به شبکه نشان می‌دهند که این دستگاه در شهر دونگوان واقع در ایالت گوانگدانگ تولید شده است.

بر اساس اطلاعات پیشین وان‌پلاس 8T همانند وان‌پلاس 8 پرو از نمایشگر Fluid AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. همچنین این هندست با سری شارژ دوگانه C-line+C-port، باتری داخلی 4500 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت پشتیبانی از فناوری جدید شارژ سریع موسوم به Warp Charge 65 عرضه می‌شود.

وان‌پلاس 8T از یک سنسور دوربین کاملا قدیمی استفاده خواهد کرد

وان‌پلاس تصمیم گرفته تا وان‌پلاس 8 پرو کماکان پیشرفته‌ترین اسمارت‌فون این برند باشد؛ موضوعی که یقینا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. کمپانی احتمالا در روز 23 مهرماه صرفا از یک دستگاه پرچم‌دار با نام وان‌پلاس 8T رونمایی خواهد کرد. با این‌حال وان‌پلاس با عرضه یک هندست مدل اولترا می‌تواند همگان را غافلگیر کند. به‌نظر می‌رسد که کمپانی به‌دنبال تولید دستگاهی جهت رقابت با پرچم‌دار اصلی امسال خود نیست. به همین دلیل اسمارت‌فون پاییزه کمپانی احتمالا از سنسور دوربین منسوخ شده IMX 586 بهره خواهد برد.

این سنسور پیش‌تر در سال 2018 معرفی شد و در برخی دستگاه‌های اقتصادی نظیر آنر پلی 4T و پرچم‌داران پیشین وان‌پلاس شامل وان‌پلاس 7، 7 پرو، 7T، 7T پرو، 8 و حتی وان‌پلاس نورد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. سنسور پیشرفته IMX 689 کماکان تنها در اسمارت‌فون وان‌پلاس 8 پرو به‌کار گرفته خواهد شد. این در حالیست که پیرامون مشخصات دوربین وان‌پلاس 8T پرو هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نشده است.

در حال حاضر مشخص نیست که وان‌پلاس برای اتخاذ چنین تصمیمی چه توضیحی خواهد داشت. این وضعیت مشابه رویکرد گوگل است؛ شرکتی که طی 2 سال متوالی از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX 363 برای گوشی‌های سری پیکسل خود استفاده کرد. اگرچه این اقدام با توجه به ترکیب منحصربه‌فرد کیفیت و قیمتگذاری مقرون‌به‌صرفه حسگر فوق انجام شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH