منتظر باشید! اولین تبلت 10.1 اینچی 4K دنیا با ثبت رکورد در چگالی پیکسلی بزودی خواهد آمد!

JDI-4K-tablet-display

مدتی است که تلویزیونهای 4K وارد بازار شده‌اند، توشیبا هم اخیرا لپ‌تاپ 15.6 اینچی 4K خود را معرفی کرده، اما ظاهرا این تب 4K شدن دامن تبلت‌ها را هم گرفته است. البته اگر به خاطر داشته باشید پاناسونیک دستگاهی 20 اینچی به نام تافپد را که به سختی می‌توان آنرا تبلت نامید با صفحه 4K به دنیا معرفی کرده بود.

الان هم نوبت (JDI(Japan Display شده تا یک پنل 10.1 اینچی را با کیفیت 4K معرفی کند. این رزولوشن چگالی پیکسلی ال سی دی‌ها را تا 438ppi ارتقا خواهد داد که در تبلتها رکورد می‌زند. برای مقایسه، در حال حاضر بیشترین چگالی پیکسلی متعلق به گلکسی تب پرو 8.4 اینچی سامسونگ با 359ppi و رزولوشن 1600×2560 پیکسل است. قسمت جالبتر قضیه این است که JDI از همان الگوی مشهور RGB و نه Pen Tile یا Diamond Pixel برای رسیدن به این رزولوشن استفاده کرده است.

این سازنده با استفاده از فن‌آوری LTPS توانسته تبلت خود را به گونه‌ای بسازد که مصرف صفحه نمایش 4Kاش برابر با صفحه نمایشی مثل نوع بکار گرفته شده در تب پرو 8.4 باشد. این صفحه نمایش قابلیت‌های برتر دیگری هم دارد، از جمله می‌توان به نسبت کنتراست 1100:1، زاویه دید 160 درجه و روشنایی 400 نیت اشاره کرد. ویژگی‌هایی که برای یک ال سی دی IPS عالی است.

حالا نوبت آن است که یک کمپانی برای این پنل درخواست دهد و فعلا مشخص نیست که کدامشان برای اولین بار از این صفحه نمایش بی نظیر استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH