مدیران عامل فیس‌بوک، گوگل و توئیتر برای توضیح مسائل ضدانحصاری به کنگره احضار شدند

بر اساس گزارش وبسایت TheVerge مدیران‌عامل شرکت‌های فیس‌بوک، گوگل و توئیتر در روز 28 اکتبر 2020 (7 آبان‌ ماه) و پیش از برگزاری جلسه کنگره آمریکا پیرامون موضوعات ضدانحصاری و به‌طور مشخص داده‌های حریم خصوصی و ادغام رسانه‌ها در مراسم ادای شهادت مجازی شرکت خواهند کرد. ساندار پیچای؛ مدیرعامل گوگل، جک دورسی؛ مدیرعامل توئیتر و مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک همگی توافق کرده‌اند تا در مراسم ادای شهادت پیش از برگزاری جلسه کمیته تجاری مجلس سنا شرکت نمایند.

این 3 مدیرعامل برای ادای شهادت داوطلبانه با یکدیگر توافق نموده‌اند. اگرچه یک روز قبل کمیته تجاری سنا با صدور احضاریه‌ای به این افراد دستور داد تا برای ادای توضیح در جلسه دادرسی حاضر شوند. این روزها صدور احضاریه‌هایی از این‌دست چندان نادر نیست. در ماه جولای نیز مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک، ساندار پیچای؛ مدیرعامل گوگل و تیم کوک؛ مدیرعامل اپل با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه رعایت قوانین ضدانحصاری در یک جلسه دادرسی حاضر شدند.

بر اساس گزارشات مخابره شده جلسه دادرسی آینده با محوریت حمایت از وبسایت‌های مشمول ماده 230 قانون صلاحیت رسانه‌های ارتباطی و حل و فصل مشکلات مرتبط با اطلاعات حریم خصوصی و تجمیع رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

بر اساس توئیت منتشر شده توسط حساب‌کاربری رسمی توئیتر “جک دورسی به‌صورت داوطلبانه پذیرفته است تا طی روز 28 اکتبر و کمتر از یک هفته مانده به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده برای ادای شهادت در کمیته تجاری مجلس سنا حاضر شود. این جلسه بایستی سازنده بوده و بر مهم‌ترین موضوع مدنظر مردم آمریکا یعنی همکاری ما با یکدیگر برای حفاظت از سلامت انتخابات تمرکز نماید.

ماده 230 قانون صلاحیت رسانه‌‌‌های ارتباطی، سرویس‌های کامپیوتری تعاملی نظیر وبسایت‌های رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان ناشر اطلاعات متفرقه فاقد هرگونه مسئولیت اعلام می‌کند. این موضوع بدان معناست که در صورت ارسال اطلاعات غیرقانونی توسط کاربران، ماده 230 از وبسایت‌ها در برابر پرونده‌های قضایی دفاع خواهد کرد. البته در این قانون یک استثنا نیز وجود دارد و آن زمانی است که برخی افراد نسبت به انتشار اطلاعات نادرست بر روی سایت‌های این رسانه‌های اجتماعی اقدام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH