کمپانی شیائومی با هدف ارتقا تجربه گیمینگ از فناوری جدید RAMDISK رونمایی کرد

کمتر از یک دهه پیش به‌کارگیری رم 1 گیگابایتی در اسمارت‌فون‌ها امری مطلوب به‌نظر می‌رسید. در این مدت دنیای اسمارت‌فون پیشرفت واقعا سریعی را تجربه نموده است. در حال حاضر استفاده از رم 6 گیگابایتی در اسمارت‌فون‌ها به یک استاندارد تبدیل شده است. این در حالیست که مدل‌های پرچم‌دار با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شوند. کمپانی شیائومی به منظور بهره‌برداری مناسب از رم اقدام به معرفی فناوری جدیدی با نام RAMDISK نموده است.

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌رود. این کمپانی چینی با محصولات عملکردگرای خود به شهرت رسیده است. شیائومی اخیرا از اسمارت‌فون‌های سری Mi 10T رونمایی کرد و اکنون نیز شاهد معرفی فناوری جدیدی از سوی این شرکت هستیم. البته ایده مورد استفاده در این فناوری چندان جدید نیست و پیش‌تر در رایانه‌های شخصی به‌کار گرفته شده است. اما استفاده از این ایده در گوشی‌های تلفن‌همراه امری بی‌سابقه است.

این فناوری RAMDISK نام دارد و همان‌طور که از نام آن نیز پیداست؛ از حافظه رم دستگاه به‌عنوان یک دیسک ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. با استفاده از رم به‌عنوان حافظه دیسک، بازی‌ها و برنامه‌های موردعلاقه کاربران عملکرد بسیار سریع‌تری از خود ارائه خواهند داد. این فناوری با توجه به ماهیت جدید خود به‌صورت آزمایشی قابل دسترس است. کاربران اسمارت‌فون شیائومی Mi 10 اولترا به لطف دسترسی به رم 16 گیگابایتی LPDDR5 می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

در حال حاضر شیائومی Mi 10 اولترا از فناوری RAMDISK پشتیبانی می‌کند

حافظه رم به‌کارگیری شده در Mi 10 اولترا از سرعت واقعا بالایی برخوردار است. سرعت حافظه رم این گوشی به لحاظ کمی معادل با 44 گیگابایت برثانیه است. بعلاوه این هندست از حافظه‌داخلی UFS 3.1 با سرعت خواندن بیش از 1700 مگابایت برثانیه و سرعت نوشتن بالغ بر 750 مگابایت برثانیه بهره می‌گیرد. بنابراین این دستگاه بهترین گزینه در سبد محصولات شیائومی برای بهره‌برداری اولیه از مشخصه RAMDISK به‌شمار می‌رود.

چنان‌چه شما صاحب گوشی Mi 10 اولترا هستید؛ در این‌صورت می‌توانید به بخش Game Center مراجعه نموده و نسبت به نصب افزونه RAMDISK روی هندست خود اقدام نمایید. امکانات فعلی بسیار محدود هستند و فناوری جدید صرفا از 10 عنوان مشهور بازی نظیر QQ Speed، Glory of the King و Peace Elite پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه جالب است بدانید که اکنون نصب بازی بسیار محبوب Peace Elite از طریق فناوری RAMDISK تنها 10 ثانیه زمان خواهد برد. بدین‌ترتیب سرعت نصب این بازی در مقایسه با حالت معمول حدودا 100 درصد سریع‌تر است.

سرعت بالا علیرغم وجود برخی مشکلات

حافظه رم واقعا سریع است؛ اما کاربران با مشکل محدودیت فضا دست‌به‌گریبان خواهند بود. در واقع کاربران قادر به نصب چندین بازی مختلف نیستند. بدین منظور بایستی بازی‌های به پایان رسیده را حذف و عناوین جدید را مجددا با آن‌ها جایگزین کرد. همچنین کاربران احتمالا بایستی داده‌های بازی را از حافظه رم به حافظه‌داخلی دستگاه منتقل کنند؛ زیرا با راه‌اندازی مجدد گوشی تمامی بازی‌های نصب شده روی حافظه رم حذف خواهند شد. لذا فناوری جدید با معایب خاص خود همراه است؛ اما سرعت فوق‌العاده آن حقیقتا وسوسه‌کننده خواهد بود. آیا شما مایل به وجود چنین قابلیتی در اسمارت‌فون خود هستید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH