سامسونگ عنوان دومین تولیدکننده بزرگ سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی در جهان را کسب کرد

سامسونگ جزو برترین تولیدکنندگان سنسورهای دوربین موبایلی در جهان به‌شمار می‌رود. این کمپانی سنسورهای دوربین برند ISOCELL را برای اسمارت‌فون‌ها تولید نموده و در این حوزه با محصولات شرکت سونی رقابت می‌کند. بر اساس آخرین گزارش مخابره شده توسط موسسه Strategy Analytics در 6 ماهه نخست سال 2020 شرکت‌های سونی، سامسونگ و OmniVision به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم برترین تولیدکنندگان سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی را به خود اختصاص دادند.

سهم درآمدی شرکت کره‌ای از بازار سنسورهای دوربین موبایلی طی 6 ماهه نخست سال 2020 معادل با 32 درصد بود؛ در حالی‌که سونی به سهم درآمدی چشمگیر 44 درصدی دست یافت. شرکت چینی تولیدکننده حسگرهای تصویربرداری موسوم به OmniVision نیز سهم 9 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. به لطف افزایش میزان تقاضا برای اسمارت‌فون‌های چند دوربینه درآمد بازار حسگرهای دوربین موبایلی در مقایسه با سال گذشته رشد 15 درصدی را تجربه کرد و به رقم 6.3 میلیارد دلار رسید.

Stephen Entwistle؛ معاون ارشد واحد فناوری‌های راهبردی در موسسه Strategy Analytics گفت: “شیوع فراگیر ویروس کرونا و تبعات آن برای بازار جهانی اسمارت‌فون موجب کندی روند رشد بازار سنسورهای تصویربرداری شد. با این‌حال با توجه به استقبال چشمگیر از سنسورهایی با رزولوشن بالا و استفاده از چندین دوربین در اسمارت‌فون‌ها انتظار می‌رود که در 6 ماهه دوم سال 2020 شاهد رشد چشمگیر بازار حسگرهای تصویربرداری باشیم.”

شرکت سامسونگ از چند سال پیش عرضه سنسورهایی با رزولوشن فوق‌العاده بالا را آغاز کرد. این کمپانی پس از عرضه سنسورهای دوربین 48 و 64 مگاپیکسلی در سال 2019 از حسگرهایی با تعداد پیکسل به‌مراتب بیش‌تر نیز رونمایی کرد. حسگرهای ISOCELL HM1 و ISOCELL HMX دارای رزولوشن 108 مگاپیکسلی هستند و در اسمارت‌فون‌های برندهای مختلفی از جمله سامسونگ و شیائومی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

اوایل سال جاری شرکت سامسونگ از سنسور دوربین ISOCELL GN1 با رزولوشن 50 مگاپیکسلی و قابلیت فوکوس خودکار 2 پیکسلی رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد که عرضه این حسگر خبر خوشحال‌کننده‌ای برای تولیدکنندگان اسمارت‌فون خواهد بود؛ زیرا شرکت‌ها بابت افت تعداد و اندازه پیکسل‌ها یا قابلیت فوکوس خودکار مطمئن نگرانی خاصی نخواهند داشت. سامسونگ قصد دارد که در آینده سنسورهای دوربین 150، 250 و حتی 600 مگاپیکسلی را برای اسمارت‌فون‌ها و صنعت خودرو عرضه نماید.

5 در مورد “سامسونگ عنوان دومین تولیدکننده بزرگ سنسورهای دوربین اسمارت‌فونی در جهان را کسب کرد”

  1. احسان نادری

    بعد از هر آپدیت سنگین پیشنهاد میکنم گوشی رو بازیابی کارخانه بزنید تا متوجه افزایش کیفیت و عملکردش بشید

  2. بابا سامی جون بیا برو ماهیتو بفروش همه جا هستی خز نشدی دیگه؟ اگه میخوای ادامه بدی پوشک هم بزن پوشک گلکسی نوت 7 پوشک گلکسی اولترا و…. خجالت نکش 🙂

  3. یادی کنیم از روزایی که بالاترین دوربین 8 مگاپیکسل بود اون روزا یادمه یک گوشی اومده بود میگفتن دوربین جلوش 8 مگاپیکسله دهنم باز مونده بود که اگه دوربین جلوش 8 هست دوربین پشتیش چنده رفتم دیدم 13 هست کف کردم الان داریم میرسیم به 90 مگاپیکسل

  4. چه فایده پیکسل میره بالا قیمتم میره بالا و قشر ضعیف دیگه نمیتونه یک گوشی باکیفیت اما ارزون تهیه کنه

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. فرمایش شما به طور کلی صحیح است؛ اما اکنون با پرداخت هزینه ای مناسب میتوان اسمارتفونهایی با دوربین چندگانه و حسگرهایی با رزولوشن بالا (48 یا 64 مگاپیکسل) را خریداری کرد. به عنوان مثال برخی گوشیهای برند شیائومی، آنر و حتی سامسونگ (نظیر گلکسی A21s) دارای سنسورهایی با رزولوشن بالا و قیمتگذاری اقتصادی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH