آی‌فون 6.1 اینچی محبوب‌ترین گوشی از سری جدید آیفون خواهد بود

فردا شب شرکت اپل از رویداد مجازی آینده خود موسوم به “Hi, Speed” میزبانی خواهد کرد. این مراسم از ساعت 1 بعدازظهر به وقت شرقی (20:30 به وقت ایران) آغاز می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها در جریان این رویداد غول کوپرتینویی از 4 مدل جدید آی‌فون شامل مدل 5.4 اینچی آی‌فون 12 مینی، مدل 6.1 اینچی آی‌فون 12، هندست 6.1 اینچی آی‌فون 12 پرو و نسخه 6.7 اینچی آی‌فون 12 پرو مکس رونمایی خواهد کرد. توان پردازشی تمامی 4 هندست فوق از طریق تراشه 5 نانومتری A14 Bionic تامین خواهد شد. همچنین مدل‌های پرو احتمالا مجهز به رم 6 گیگابایتی بوده و از پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بهره خواهند برد. در مقابل 2 هندست دیگر با 4 گیگابایت رم و دوربین پشتی دوگانه در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.


مینگ چی‌کو معتقد است که مدل 6.1 اینچی آی‌فون 12 محبوب‌ترین گوشی در میان مدل‌های چهارگانه جدید آی‌فون به‌شمار خواهد رفت

علیرغم طرح شایعات متعدد هنوز نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که کدام‌یک از مدل‌های آی‌فون 12 مجهز به حسگر تشخیص عمق LiDAR TOF خواهند بود. این مشخصه مدت زمان لازم برای رسیدن نور به سوژه و بازگشت آن به سوی سنسور را اندازه‌گیری می‌کند. با وجود این اطلاعات و سنجش دقیق‌تر عمق صحنه زمینه افزایش قابلیت‌های دستگاه در حوزه واقعیت‌افزوده و بهبود کیفیت تصاویر پرتره فراهم خواهد شد. همچنین هنوز دقیقا روشن نیست که کدام‌یک از مدل‌های آینده آی‌فون از امواج 5G با باند فرکانسی بالا پشتیبانی خواهند کرد. تمامی 4 مدل آی‌فون 12 احتمالا از شبکه‌های 5G با فرکانس امواج کمتر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. این سیگنال‌ها از برد پیمایشی بیش‌تر و نفوذپذیری بهتر در ساختارها برخوردار هستند؛ اما سرعت دانلود داده در این‌حالت احتمالا نسبت به میزان موردانتظار کاربران از فناوری 5G کمتر خواهد بود. آی‌فون‌های سازگار با شبکه‌های 5G موج میلی‌متری از فرکانس‌های قوی‌تر پشتیبانی نموده و سرعت دانلود بسیار بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هنوز مشخص نیست که آیا هر 2 هندست پرو از چنین قابلیتی پشتیبانی نموده یا این مشخصه منحصرا در پیشرفته‌ترین مدل یعنی آی‌فون 12 پرو مکس ارائه خواهد شد.

در روز سه‌شنبه پیش رو شرکت اپل از 4 مدل جدید آی‌فون 5G رونمایی خواهد کرد

اخیرا اعلام شد که نمایشگرهای 120 هرتزی تا سال آینده در هندست‌های اپل به‌کار گرفته نخواهد شد. این موضوع موجب رد شایعات پیشین مبنی بر به‌کارگیری احتمالی پنل‌های 120 هرتزی در مدل‌های امسال آی‌فون شد. با این‌حال برخی افراد کماکان با پافشاری اظهار امیدواری می‌کنند که این مشخصه در مدل‌های پرو آی‌فون 2020 یا حداقل آی‌فون 12 پرو مکس مورد بهره‌برداری قرار گیرد. در پنل‌های 120 هرتزی محتوای نمایشگر در هر ثانیه 120 نوبت به‌روزرسانی می‌شود؛ فرآیندی که سرعت اجرای آن در مقایسه با پنل‌های استاندارد 60 هرتزی 2 برابر بیش‌تر است. این قابلیت موجب خلق تجربه پیمایشی بسیار روان و نمایش چشم‌نواز انیمیشن‌های موجود در بازی‌ها خواهد شد. در حال حاضر تبلت‌های آی‌پد پرو اپل از نمایشگرهای 120 هرتزی موسوم به ProMotion بهره می‌گیرند.

بسیاری از این اطلاعات تا پیش از برگزاری رویداد روز سه‌شنبه قطعیت پیدا نخواهند کرد. اما شخصی که حتی از وعده صبحانه آینده تیم کوک؛ مدیرعامل اپل نیز مطلع است؛ اکنون به نام محبوب‌ترین هندست در سری آی‌فون 12 اپل اشاره نموده است. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه T.F.International خاطرنشان کرده که آی‌فون 12 مینی همانند 2 مدل پرو 20 درصد از کل هندست‌های فروخته شده را تشکیل خواهد داد. بر اساس یک حساب سرانگشتی ریاضی می‌توان دریافت که مدل 6.1 اینچی آی‌فون 12 حدودا 40 درصد از کل میزان فروش سری آی‌فون 12 را به خود اختصاص خواهد داد. از آنجا که آقای کو تعداد دستگاه‌های فروخته شده را معادل با میزان تقاضا برای هر مدل ارزیابی می‌کند؛ لذا این تحلیل‌گر پیش‌بینی کرده که آی‌فون 12 با بیش‌ترین میزان تقاضا در میان هندست‌های جدید 5G مواجه خواهد شد. وی همچنین پیش‌بینی می‌کند که میزان تقاضا برای سری آی‌فون 12 طی 3 ماهه چهارم امسال در مقایسه با میزان تقاضا برای سری آی‌فون 11 طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته کمتر باشد. به گفته آقای کو این موضوع از شیوع فراگیر ویروس کرونا و به تعویق افتادن عرضه مدل‌های امسال آی‌فون ناشی می‌شود.

یک شخص خبرچین با سابقه‌ای درخشان اخیرا جدول زمانی احتمالی برای عرضه مدل‌های آینده آی‌فون را در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر کرده است. بر اساس اظهارات وی انتظار می‌رود که پیش‌سفارش آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو از روز 16 اکتبر (25 مهرماه) آغاز شده و فروش رسمی آن‌ها نیز از روز 23 اکتبر (2 آبان ماه) شروع شود. بر اساس گزارش مخابره شده دوره پیش‌سفارش آی‌فون 12 مینی از روز 6 نوامبر (16 آبان ماه) آغاز شده و عرضه این هندست نیز 1 هفته بعد کلید خواهد خورد. نهایتا پیش‌سفارش آی‌فون 12 پرو مکس نیز ظاهرا از روز 13 نوامبر (23 آبان ماه) آغاز شده و عرضه آن نیز از روز 20 نوامبر (30 آبان ماه) شروع می‌شود.

آقای کو آی‌فون 12 را محبوب‌ترین مدل در میان سری جدید هندست‌های اپلی قلمداد می‌کند؛ در حالی‌که سال گذشته آی‌فون 11 عنوان پرفروش‌ترین مدل در میان سری 2019 آی‌فون را به خود اختصاص داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH