معرفی 10 بازی استراتژی برتر برای اندروید و iOS

با 10 عنوان از بهترین بازی های استراتژی جهان آشنا شوید ؛ معرفی بهترین بازی استراتژی به علاوه لینک دانلود بازی استراتژی از گوگل‌پلی و اپ استور را در این مطلب خواهید دید.

در میان انواع بازی‌های مختلف موبایلی که هر کدام با سبک و سیاق خاص خود تولید می‌شوند، بازی های استراتژی از محبوبیت ویژه‌ای در میان نسل جوان برخوردارند. این محبوبیت از هدفمند بودن، طولانی بودن و برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه در بازی‌های استراتژی نشات می‌گیرد که وجه تمایز اساسی این سبک از بازی‌ها با انواع بازی‌های ریسینگ، ورزشی، اکشن و تفننی است. برای طرفداران بازی استراتژی هیچ‌ چیزی جذاب‌تر از رشد و شکوفایی در جهت اهداف بازی نیست، به خصوص زمانی که از نظر قدرت نسبت به رقبا برتری دارید و کمتر کسی می‌تواند مقابل شما بایستد.

محبوب‌ترین سبک در میان بازی‌های استراتژی، گستردگی قلمرو و جنگ میان قلمروها است، این سبک بازی‌های استراتژی مانند بازی قدیمی تراوین با یک تم فانتزی یا اساطیری ساخته می‌شوند و در آن باید همزمان با توسعه قلمرو خود، به دیگر مناطق حمله کنید و غنیمت به دست بیاورید و همچنین از قلمرو خود در برابر حمله دیگران محافظت کنید. در این نوع بازی با ساخت کلن می‌توانید با دیگر بازیکنان متحد شوید و با یکدیگر به کلن‌های دیگر حمله کنید. اما سبک‌ دیگری مانند بازی قدیمی مزرعه‌دار در بازی‌های استراتژی وجود دارد که در آن تنها هدف، رشد و توسعه روستا یا شهری است که به شما واگذار شده و در آن از جنگ و غنیمت گرفتن خبری نیست. البته امروزه بازی‌های استراتژی با خلاقیت‌های فراوان و با موضوعات مختلف تولید می‌شوند اما همچنان محبوب‌ترین نوع این بازی‌ها، ساخت قلمرو و جنگ میان مناطق مختلف است و در حال حاضر درصد چشمگیری از بازی‌های استراتژی در این سبک تولید می‌شوند.

با توجه به محبوبیت فراوان بازی های استراتژی قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین بازی های استراتژی برای اندروید و iOS بپردازیم، بازی‌های معرفی شده از نظر تعداد دانلود، امتیاز و تنوع موضوعی در میان برترین بازی‌های سبک استراتژی هستند و طرفداران بسیاری دارند. با ما همراه باشید:

بازی استراتژی Age of Z Origins

بازی Age of Z Origins یکی از بهترین بازی های استراتژی است که در زمان حال اتفاق می‌افتد، شما شهری مدرن را در اختیار دارید اما زامبی‌ها به شما حمله می‌کنند. وظیفه شما در بازی Age of Z Origins حفاظت از شهر است، برای اینکار باید سیستم‌های دفاعی خود را تقویت کنید و با یک برنامه ریزی صحیح به زامبی‌ها حمله کنید. برخی از زامبی‌ها سرسخت هستند و برخی قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای حمله به شما دارند، کشتن این زامبی‌ها دشوارتر است و کار شما را سخت می‌کند. در این بازی باید پناهجویان را به سرزمین خود راه بدهید و با حملات زمینی و هوایی زامبی‌ها را بکشید. در بازی Age of Z Origins وارد یک دنیای آخرالزمانی شده و باید از تمام منابع و نیروهای خود استفاده کنید، شهر خود را با بیمارستان، زمین‌های کشاورزی رشد دهید تا بر زامبی‌ها پیروز شوید. این بازی استراتژی بیش از 100 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • سبک متفاوت و جذاب
  • گرافیک بالا و واقعی
  • نقشه سه‌بعدی
  • ساخت و توسعه شهر به صورت پیشرفته
  • قابلیت متحد شدن با دیگران

دانلود بازی استراتژی Age of Z Origins

بازی استراتژی Plague Inc

هدف اصلی در بازی‌های استراتژی رشد، توسعه و زنده‌ماندن در شرایط دشوار است، بازی Plague کاملا هدفی متضاد با هدف ذکر شده دارد. در این بازی باید با شیوع یک ویروس مرگبار در میان شهرها و کشورهای مختلف، سعی کنید مردم جهان را به کام مرگ بکشانید و شهرها و کشورها را نابود کنید. اتفاقی که کاملا شبیه شیوع ویروس کرونا و اوضاع فعلی جهان است، البته بازی Plague در سال 2012 ساخته شده و به واسطه شیوع ویروس کرونا، مجددا بر سر زبان‌ها افتاده است. بازی Plague به دلیل فضای متفاوتی که دارد در دو سبک استراتژی و شبیه‌ساز قرار می‌گیرد و با تمامی بازی‌های استراتژیکی که انجام داده‌اید، متفاوت است. بازی Plague از یک هوش مصنوعی قدرتمند بهره می‌برد که تمام حرکات و تصمیمات شما را در نظر گرفته است، بنابراین شیوع ویروس در جهان Plague آسان نخواهد بود، باید با تغییر ویروس و نحوه شیوع آن سعی کنید بیشترین کشورها را درگیر آن کنید. همچنین برای سرایت ویروس به کشورهایی که مانند استرالیا در دل اقیانوس قرار دارند، باید استراتژی مخصوصی در نظر بگیرید. عنوان Plague بهترین بازی استراتژی غیر جنگی محسوب می‌شود. این بازی بیش از 50 میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • سبک متفاوت و واقعی
  • هوش مصنوعی قدرتمند
  • داستان درگیر کننده
  • وجود 12 نوع ویروس کشنده
  • سیستم راهنما و آموزش بازی

دانلود بازی استراتژی Plague Inc

بازی استراتژی Clash of Clans

کلش او کلنز دیگر نیازی به معرفی ندارد، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک استراتژی در جهان و شاید تاریخ است؛ با میلیون‌ها بازیکن که هر روزه به قلمرو خود سر می‌زنند و به فکر رشد و توسعه کلن خود هستند. در این بازی نیروهای هجومی مختلفی در اختیار شما قرار داده می‌شوند که هرکدام نقطه قوتی دارند و با تربیت آن‌ها می‌توانید به سرزمین‌های دیگر حمله کرده و غنیمت جمع کنید. شما همراه با رشد و توسعه شهر باید به تولید منابع و ثروت اندوزی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید به بهترین روش سطح نیروها و ساختمان‌های شهر را افزایش دهید، در کنار این موارد باید به ساخت ساختمان‌های دفاعی و دیوار حصار دور تا دور شهر خود بپردازید تا از حمله دیگران در امان باشید. کلش او کلنز تا کنون بیش از 500 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • محیط بازی زیبا با گرافیک سه‌بعدی
  • امکان مدیریت حمله
  • افکت‌های صوتی جذاب
  • ساخت کلن و اتحاد با دیگر بازیکنان
  • حمله و غارت از قلمروهای دیگر

دانلود بازی استراتژی Clash of Clans

بازی استراتژی World of Tanks Blitz

اگر به دنبال یک بازی استراتژی، اکشن پرهیجان و اعتیادآور می‌گردید، بازی World of Tanks Blitz مناسب شماست. در این بازی در قالب تیم‌های 7 نفره باید به سراغ حریفان بروید و پیروز شوید. در این بازی نقشه‌های متنوع در کنار صدها تانک و وسیله نظامی مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین تانک برای حمله به حریفان خود را بسازید. البته ممکن است وظیفه شما دفاع باشد، بنابراین باید تانک خود را با ویژگی‌های دفاعی بسازید تا از حمله تانک‌های رقیب به هم‌تیمی‌های خود جلوگیری کنید. گیم‌پلی پویا و جذاب بازی موجب شده تا مدیریت تانک‌ها و استراتژی‌های مختلف حمله و دفاع تکراری نشده و جذابیت بازی از بین نرود. در این بازی می‌توانید با دوستان خود اتحادی را تشکیل داده و با یکدیگر به جنگ رقبا بروید، از طریق سیستم چت با دوستان نیز می‌توانید در هنگام بازی با آن‌ها در ارتباط باشید و در هنگام حمله یا دفاع موارد مختلف را به یکدیگر گوش‌زد کنید. این بازی بیش از 100 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • نقشه‌های متنوع
  • بیش از 350 تانک و وسیله نظامی
  • امکان بازی به صورت چندنفره
  • محیط سه بعدی با افکت‌های تصویری و صوتی جذاب
  • چت با دوستان

دانلود بازی استراتژی World of Tanks Blitz

بازی ‌استراتژی Hay Day

عنوان Hay Day یکی از بهترین بازی های استراتژی سوپرسل است، البته سوپرسل در این مقاله نمایندگان زیادی دارد. از بازی Hay Day می‌توان به عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژی/ تفننی سبک مزرعه‌دار نام برد. در ابتدای بازی یک زمین کشاورزی کوچک در اختیار شما قرار داده می‌شود، شما باید در این زمین کشاورزی به کاشت و برداشت محصولات مختلف بپردازید و در نهایت آن‌ها را به فروش برسانید. در ادامه با پیشرفت و توسعه زمین کشاورزی می‌توانید حیوانات مختلف را پرورش دهید و حتی کار تولید را آغاز کنید. با باز کردن ساختمان‌های جدید مانند نانوایی یا کارگاه تولید قند یا لبنیات، محصولات خود را با قیمت بیشتری به فروش برسانید و پول بیشتری دریافت کنید. محیط بازی Hay Day بسیار ساده، سالم، رنگارنگ و جذاب است، سیستم توسعه ساده اما اعتیادآور آن موجب شده تا بیش از 100 میلیون نفر این بازی را از گوگل‌پلی دانلود کنند.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • گیم‌پلی ساده و جذاب
  • قابلیت کاشت انواع سبزیجات، میوه‌ها، ارزن‌ها و گل‌ها
  • قابلیت خرید و پرورش حیوانات مختلف
  • سیستم فروش محصولات در بازی
  • امکان ساخت خانه‌ها، کارگاه‌ها، انبار و کارخانه‌های مختلف
  • امکان زیباسازی زمین کشاورزی

دانلود بازی استراتژی Hay Day

بازی استراتژی Lords Mobile: Kingdom Wars

برای یک نبرد واقعی آمادگی دارید؟ دنیای Kingdom Wars یه یک قهرمان واقعی نیاز دارد، کسی که بتواند پادشاهی خود را گسترش دهد، نیروهای مختلف را پرورش و با استراتژی‌های مختلف به دشمنان حمله کند. این خلاصه‌ای از بازی استراتژی Lords Mobile: Kingdom Wars است، بازی که با سبکی جدید و واقعی نبرد میان پادشاهان را به تصویر کشیده و دست بازیکن را برای چیدن استراتژی جدید هجومی باز گذاشته است. در این بازی باید ساختمان‌های خود را گسترش دهید، نیروها را تربیت کنید، قهرمان ویژه خود را بسازید و علاوه بر دفاع از سرزمین‌های خودی، به جنگ دیگر بازیکنان بروید. در این بازی نیز قابلیت متحد شدن با بازیکنان دیگر و ساخت کلن وجود دارد. لورد موبایل توسط استودیو IGG تولید شده و بیش از 100 میلیون‌ بار از گوگل‌پلی دانلود شده است. استودی IGG بازی مشهور Castle Clash را نیز تولید کرده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • نبردهای سه‌بعدی جذاب
  • ساخت و توسعه امپراتوری
  • ساخت و تربیت قهرمان ویژه
  • ساخت کلن و اتحاد با دیگر بازیکنان

دانلود بازی استراتژی Lords Mobile: Kingdom Wars

بازی ‌استراتژی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

در بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade باید یک پادشاهی بزرگ را بسازید. قلمرویی با یک پایتخت و شهرهای کوچک که هرکدام ساختمان‌ها و نیروهای خود را دارند و همگی در جهت توسعه پادشاهی شما کار می‌کنند. در این بازی باید از شهرهای خود محافظت کنید؛ زیرا ممکن است آن‌ها را از دست بدهید، همچنین می‌توانید با حمله به شهرهای دیگران، آن‌ها را تصاحب کنید. در بازی Rise of Kingdoms می‌توانید قهرمان ویژه خود را پرورش دهید، همچنین باید حملات خود را مدیریت کنید تا با استراتژی صحیح بتوانید بر دشمن پیروز شوید. سیستم بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade کمی پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر از بازی‌های استراتژی متداول است و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده شده است. این بازی تاکنون بیش از 10 میلیون باز از گوگل‌پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • نبردهای شبیه‌سازی شده واقعی
  • محیط سه‌بعدی و جذاب
  • قابلیت توسعه پایتخت و شهرهای کوچک دیگر
  • تربیت نیروهای مختلف و قهرمان اصلی شهر
  • ساخت کلن و اتحاد با دیگران

دانلود بازی استراتژی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

بازی استراتژی Boom Beach

در بازی Boom Beach قلمرو شما در یک جزیره در میان اقیانوسی بی انتها بنا شده و شما باید از جزیره خود در مقابل جزیره‌ها محافظت کنید. با امکانات، تجهیزات و سربازانی که در اختیار شما قرار داده می‌شود می‌توانید جزیره خود را توسعه دهید، به دیگر جزیره‌ها حمله کنید، بردگان را آزاد کنید و غنیمت به دست بیاورید. بازی Boom Beach یکی دیگر از بازی های استراتژی سوپرسل است که بیش از 100 میلیون‌ بار در گوگل‌پلی دانلود شده است، گرافیک این بازی شباهت زیادی به بازی کلش او کلنز دارد، افکت‌های صوتی جذاب و گیم‌پلی آسان بازی نیز به محبوبیت آن کمک کرده و می‌تواند سرگرم کننده باشد.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • تربیت نیروهای مختلف
  • رشد و توسعه ساختمان‌ها و جزیره
  • ساخت کلن و اتحاد با دیگر بازیکنان

دانلود بازی استراتژی Boom Beach

بازی استراتژی Conquerors: Golden Age

بازی‌های استراتژی اکثرا با تم و محیطی مشابه توسعه پیدا می‌کنند اما بازی Conquerors: Golden Age با محیطی شرقی و عربی، به فضای خاورمیانه بسیار نزدیک است. طراحی کاراکترها، ساختمان‌ها، لباس‌ها، اسلحه‌ها و حتی اسامی شخصیت‌ها در بازی به فضای خاورمیانه و کشورها عربی نزدیک است و همین مورد وجه تمایز Conquerors: Golden Age با دیگر بازی‌های استراتژی است. در این بازی به دوران طلایی حکومت کشورهای شرقی بر جهان پا خواهید گذاشت، جایی که باید با ساخت و توسطه شهر خود، به یک سلطان قدرتمند تبدیل شوید و به جنگ دیگر بازیکنان بروید. در بازی Conquerors: Golden Age نیروها و قهرمانان خود را تربیت خواهید کرد و در محیطی شبیه‌سازی شده به مقابله با بازیکنان دیگر خواهید رفت. با توسعه شهر در بازی به ابزارها، سلاح‌ها و نیروهای جدید دسترسی پیدا می‌کنید. این بازی بیش از 10 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • تم و محیط شرقی
  • جنگ واقعی و شبیه‌سازی شده
  • تربیت نیروهای مختلف و قهرمانان اختصاصی خود
  • ساخت کلن و اتحاد با دیگر بازیکنان
  • توسعه شهر و تامین منابع

دانلود بازی استراتژی Conquerors: Golden Age

بازی‌ استراتژی Clash Royale

بازی کلش رویال نسخه متفاوتی از بازی کلش او کلنز است که توسط استودیو سوپرسل تولید شده و میلیون‌ها طرفدار دارد. در این بازی باید وارد میدان جنگ شده و با بازیکنان دیگر به مبارزه بپردازید، شخصیت‌ها و کاراکترهای این بازی اکثرا با بازی کلش او کلنز یکی هستند اما نوع توسعه و پیشرفت و همچنین مبارزه در بازی کاملا متفاوت است. در کلش رویال باید با استفاده از کارهای خود، به مبارزه بپردازید و از قلعه خود دفاع کنید. در این بازی می‌توانید کلن اختصاصی خود را بسازید و کارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. کلش رویال بیش از 100 میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

ویژگی‌های کلیدی بازی:

  • گرافیک جذاب
  • محیط مبارزه متفاوت
  • ساخت و گسترش امپراطوری
  • ساخت کلن و اتحاد با دیگر بازیکنان

دانلود بازی استراتژی Clash Royale

5 در مورد “معرفی 10 بازی استراتژی برتر برای اندروید و iOS”

    1. سرور های اون بازی کامل خاموش شده و از گوگل پلی حذف شده اگر می دانی چطور نصبش کنم بی زحمت بگو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH