اپل از شارژر مغناطیسی MagSafe برای مدل‌های جدید آی‌فون 12 رونمایی کرد

شرکت اپل برند شارژ MagSafe خود را مجددا احیاء نموده است. با این‌حال برند مذکور دیگر متعلق به سری مک‌بوک نیست؛ بلکه در عوض برای سری جدید آی‌فون 12 در نظر گرفته شده است. این شارژر در جریان رویداد سالیانه معرفی مدل‌های جدید آی‌فون رونمایی شد و شایعات مطرح شده طی هفته‌های گذشته در خصوص استفاده مجدد اپل از کابل شارژ مغناطیسی را مورد تائید قرار داد. با عرضه سری جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک در سال 2016 و معرفی نخستین مک‌بوک مجهز به درگاه USB-C روند توقف تدریجی استفاده از کابل شارژ مغناطیسی آغاز شد.


مشخصه MagSafe برای لپ‌تاپ‌ها عموما یک ویژگی ایمن به‌شمار می‌رفت؛ زیرا از خرابی کابل یا پورت شارژ و همچنین سقوط مک‌بوک از روی میز به‌دلیل درهم تنیده شدن کابل‌ها جلوگیری می‌کرد. دلیل چنین پدیده‌ای این است که آهنرباها در صورت اعمال هر میزان نیروی کششی قابل‌توجه امکان قطع آسان اتصال با دستگاه را فراهم می‌کنند.

نماد تجاری جدید MagSafe کاملا متعلق به دستگاه‌های موبایلی بوده و به‌همراه مجموعه‌ای کاملا جدید از ابزارهای جانبی با محوریت اسمارت‌فون‌ها عرضه خواهد شد. این ابزارهای جانبی شامل یک کیف پول مغناطیسی با قابلیت اتصال به پنل پشتی آی‌فون‌های جدید، یک کاور چرمی جدید با قابلیت تغییر شکل ظاهری گوشی به یک حالت ساعت جدید برای iOS جهت نمایش زمان و یک شارژر تاشونده کومبو برای آی‌فون و اپل واچ هستند.

شایان به ذکر است که برخلاف نسخه قبلی MagSafe که برای اتصال کابل‌ها به پورت‌های موجود روی لپ‌تاپ‌های اپل از آهنربا استفاده می‌شد؛ اکنون ورژن جدید به‌صورت عام‌منظوره طراحی شده است. زیرا امروزه فناوری شارژ بی‌سیم به شکلی بسیار گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این‌حالت شارژر مغناطیسی MagSafe برای آی‌فون امکان اتصال آسان‌تر گوشی به شارژرهای بی‌سیم مورد پشتیبانی (از زمان عرضه گوشی‌های آی‌فون 8 و آی‌فون X) از جمله شارژرهای متفرقه را فراهم می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی جدید اپل پیرامون MagSafe آمده است: “مشتریان همچنین می‌توانند ابزارهای جانبی خلاقانه MagSafe را از تولیدکنندگان ثالث خریداری نمایند.” این موضوع بایستی نگرانی‌های احتمالی در خصوص رویکرد انحصاری کمپانی را برطرف نماید. برند بلکین پیش‌تر به‌عنوان یکی از شرکای اپل موردتائید قرار گرفته است؛ همان‌طور که در اسلایدهای نمایش داده شده حین برگزاری رویداد اپل نیز به این موضوع اشاره شد.

اپل نیز شخصا شارژرهای اختصاصی خود را تولید خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شارژر مستقل MagSafe آی‌فون و شارژر کومبو اپل واچ- آی‌فون موسوم به MagSafe Duo اشاره نمود. هر 2 شارژر از توان 15 واتی پشتیبانی می‌کنند. هنوز مشخص نیست که 4 مدل جدید آی‌فون شامل آی‌فون 12، آی‌فون 12 مینی، آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس به‌همراه چه نوع شارژر و کابلی عرضه خواهند شد. اما فروشگاه آنلاین جدید اپل اکنون دارای قسمتی با نام MagSafe بوده و قیمت‌گذاری 39.99 دلاری برای شارژر MagSafe آی‌فون را موردتائید قرار داده است. همچنین قیمت‌گذاری انواع مختلف کیس‌های MagSafe نیز اعلام شده است؛ اما فهرست مربوط به شارژر MagSafe Duo هوز قابل رویت نیست.

بر اساس اظهارات مارک گورمن؛ کارشناس نشریه بلومبرگ شارژر MagSafe Duo و آستین چرمی سازگار با MagSafe در آینده عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH