وان‌پلاس 8T با نمایشگر 120 هرتزی و شارژر 65 واتی رسما معرفی شد

این‌بار هیچ ابرخودرویی وجود ندارد؛ اما در واقع به وجود آن‌ها نیازی نیست. فناوری جدید Warp Charge 65 به خودی خود گویای همه چیز است. این قابلیت یکی از چندین مورد پیشرفت اساسی در اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T به‌شمار می‌رود. به لطف وجود این فناوری اکنون باتری هندست مذکور ظرف مدت تنها 39 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. اما شارژ 100 درصدی باتری وان‌پلاس 8T بیش از نیاز کاربران برای یک روز کاری کامل است. در واقع با اتصال گوشی به شارژر برای مدت 15 دقیقه انرژی موردنیاز جهت استفاده 1 روزه از آن تامین می‌شود.

ظرفیت باتری وان‌پلاس 8T معادل 4500 میلی‌آمپرساعت است که در مقایسه با باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی وان‌پلاس 8 کمی قدرتمندتر شده است. وجود 12 سنسور حرارتی عملکرد ایمن باتری را تضمین می‌کنند. همچنین به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بالقوه حین استفاده از کابل‌ها و شارژرهای تقلبی از تراشه‌های رمزنگاری در هر 2 بخش کابل و شارژر استفاده می‌شود.

طراحی شارژر نیز به نوبه خود متفاوت بوده و یک پورت USB-C را در دسترس کاربران مبتدی قرار می‌دهد. این شارژر دیواری علاوه بر فناوری اختصاصی Warp Charge از استاندارد USB Power Delivery نیز پشتیبانی نموده و قادر به ارائه حداکثر توان 45 وات در خروجی خواهد بود. بنابراین کاربران با استفاده از این شارژر می‌توانند لپ‌تاپ‌های سازگار، کنسول نینتندو سوئیچ و سایر گجت‌های خود را شارژ نمایند.

وان‌پلاس 8T نخستین اسمارت‌فون کمپانی با فناوری شارژ 65 واتی به‌شمار می‌رود

چنان‌چه کاربران به Warp Charger دسترسی نداشته باشند؛ در این‌صورت گوشی از فناوری Power Delivery با حداکثر توان 27 وات پشتیبانی می‌کند. این فناوری تقریبا به اندازه وان‌پلاس 8 و 8 پرو سریع است. قابلیت‌های مضاعف دنیای جدیدی از ابزارهای جانبی شارژ را پیش رو کاربران قرار می‌دهد. با این‌حال از قابلیت شارژ بی‌سیم هیچ خبری نیست.

تغییر بزرگ بعدی به نمایشگر گوشی مربوط می‌شود. نمایشگر وان‌پلاس 8T همانند وان‌پلاس 8 پرو از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است. این نمایشگر کماکان از یک پنل آمولد 6.55 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌گیرد. با این‌حال وان‌پلاس 8 پرو در زمینه اندازه نمایشگر و چگالی پیکسلی کماکان برتر ظاهر می‌شود. پنل جدید مورد استفاده در وان‌پلاس 8T موفق به دریافت امتیاز فوق‌العاده +A از وبسایت DisplayMate شده است. این پنل دارای رنگ‌هایی با کیفیت بالا و حداکثر روشنایی 1100 نیتی است. همچنین با وجود الگوریتم جدید هوش مصنوعی میزان روشنایی نمایشگر به شکلی روان میان 8192 سطح مختلف تنظیم می‌شود.

وان‌پلاس 8T نخستین هندست کمپانی با قابلیت نمایشگر همیشه روشن به‌شمار می‌رود. کمپانی به‌صورت پیش‌فرض 11 الگوی طراحی مختلف را در دستگاه بارگذاری نموده است. در راستای امکان اعمال تغییرات سفارشی اکنون الگوریتم هوش مصنوعی بهترین تصاویر پرتره را از گالری گوشی دریافت کرده و آن‌ها را به‌عنوان تصویر پس‌زمینه نمایشگر همواره روشن پیشنهاد خواهد داد. همچنین وان‌پلاس با کمپانی اسنپ‌چت نیز همکاری نموده و اکنون کاربران می‌توانند تصویر آواتار Bitmoji خود را برای مشخصه نمایشگر همیشه روشن انتخاب نمایند. تصویر آواتار بسته به فعالیت‌های روزانه کاربر و فضای پیرامون وی به‌روزرسانی خواهد شد.

توان پردازشی وان‌پلاس 8T از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 تامین می‌شود. این تراشه از نوع پلاس نیست؛ اما به لطف ارتقاء حافظه‌داخلی دستگاه به UFS 3.1 کاربران کماکان قادر به بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها خواهند بود. این هندست در 2 ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. این مدل‌ها به ترتیب مجهز به 8 و 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X هستند. همچنین سیستم خنک‌کننده اکنون مجهز به یک محفظه بخار است که اندازه آن نسبت به گذشته 285 درصد افزایش یافته است.

وان‌پلاس 8T یکی از نخستین هندست‌هایی است که با سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار می‌شود. کمپانی چندین قابلیت سفارشی نظیر حالت تاریک اختصاصی با طراحی لایه‌ای جهت بهبود خوانایی را ارائه نموده است. اپلیکیشن دوربین نیز با به‌روزرسانی‌هایی همراه بوده است. وان‌پلاس 8T همانند نسخه اصلی وان‌پلاس 8 از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 بهره می‌گیرد. با این‌حال اکنون برخلاف وان‌پلاس 7T از هیچ دوربین زوم اختصاصی استفاده نشده است. در عوض وان‌پلاس 8T برای اجرای بزرگنمایی 2 برابری بر قابلیت سنسور خود تکیه می‌کند.

دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی مجهز به عریض‌ترین لنز مورد استفاده در گوشی‌های وان‌پلاس تا به امروز است. میدان دید 123 درجه‌ای این لنز در مقایسه با میدان دید 116 درجه‌ای وان‌پلاس 8 و میدان دید 120 درجه‌ای وان‌پلاس 8 پرو کمی عریض‌تر است. 2 دوربین دیگر شامل لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی (این دوربین امکان ثبت تصاویر از فاصله 3 سانتی‌متری سوژه را فراهم می‌کند) و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین وان‌پلاس 8T

دوربین گوشی دارای حالت اختصاصی ضبط ویدیویی پرتره بوده و به لطف استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی قادر به تشخیص انسان و مات کردن تصویر پس‌زمینه پشت سر وی است. همچنین وان‌پلاس به منظور خلق تصاویری با رنگ‌آمیزی چشم‌نوازتر و جزئیات واضح‌تر حالت Nightscape را مورد بازنگری قرار داده است. حالت جدید Super Stable قابلیت تثبیت‌کننده تصویر بهبودیافته را برای ویدیوها نیز ارائه خواهد داد.

وان‌پلاس 8T در زمان عرضه با 2 مدل رنگی مختلف شامل سبز (Aquamarine Green) و نقره‌ای (Lunar Silver) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. مدل سبزرنگ دارای سبک رنگ‌آمیزی جدیدی است که موجب انعکاس بازتاب‌های پراکنده شده و اثرانگشت را دفع می‌کند. مدل نقره‌ای نیز از رنگ‌آمیزی مات مشابه با الگوی رویت شده در وان‌پلاس 8 بهره می‌گیرد.

وان‌پلاس 8T در 2 مدل رنگی سبز و نقره‌ای عرضه می‌شود

وان‌پلاس 8T در وهله نخست در کشور هندوستان قابل دسترس خواهد بود. فروش اولیه این هندست از طریق وبسایت‌های OnePlus.in و Amazon.in از روز 16 اکتبر (25 مهرماه) آغاز می‌شود. فروشگاه فراگیر هندست نیز از روز بعد آغاز خواهد شد. مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 43 هزار روپیه عرضه می‌شود؛ در حالی‌که ورژن مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 46 هزار روپیه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

فروش هندست در اروپا از روز 20 اکتبر (29 مهرماه) شروع می‌شود. قیمت‌گذاری مدل 8/128 گیگابایتی از رقم 600 یورو/ 550 پوند آغاز می‌شود؛ در حالی‌که مدل 12/256 گیگابایتی با قیمت‌گذاری پایه 700 یورو/ 650 پوند عرضه خواهد شد. همچنین این اسمارت‌فون در کشورهای هنگ‌کنگ و چین نیز قابل دسترس خواهد بود.

این هندست از روز 23 اکتبر (2 آبان ماه) قابل خریداری خواهد بود. مشتریان برای خریداری دستگاه می‌توانند به وبسایت OnePlus.com مراجعه نمایند (پیش‌سفارش هندست از امروز آغاز شده است). نسخه آنلاک این هندست با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 750 دلاری در ایالات‌متحده و 1100 دلار (کانادا) در کانادا عرضه خواهد شد. همچنین نسخه 5G وان‌پلاس 8T از طریق شرکت مخابراتی T-Mobile عرضه خواهد شد. جزئیات بیش‌تر به‌زودی اعلام می‌شود.

وان‌پلاس 8T در خارج از منطقه آمریکای‌شمالی به‌همراه یک کیس محافظ عرضه خواهد شد. همچنین ورژن عرضه شده توسط اپراتور T-Mobile نیز فاقد محافظ نمایشگر از پیش نصب شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH