تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده از گوگل پلی طی 3 ماهه سوم امسال از 28 میلیارد فراتر رفت

در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی میزان استفاده از اسمارت‌فون‌ها نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدودا 25 درصد افزایش یافته است. در همین دوره زمانی میزان دانلود برنامه‌ها با رشد فزآینده‌ای مواجه شد؛ به گونه‌ای که مجموع میزان دانلودها از گوگل پلی طی دوره 3 ماهه سوم امسال به 28.3 میلیارد واحد رسید. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد. بدین‌ترتیب در زمینه تعداد کل برنامه‌های دانلود شده فروشگاه گوگل پلی با نسبت 3 به 1 از اپ استور شرکت اپل پیشی گرفته است. تعداد کل برنامه‌های دریافتی از اپ استور طی این مدت به 8.2 میلیارد دانلود رسید.

تعداد برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه گوگل پلی از ابتدای سال جاری به رکورد 80.6 میلیارد اپلیکیشن رسیده است؛ در حالی‌که تعداد اپلیکیشن‌های دریافتی از فروشگاه اپ استور طی 9 ماهه نخست سال جاری به 26.6 میلیارد برنامه رسید.

بر اساس اعلام همین گزارش فروشگاه گوگل پلی با برخورداری از مجموعا 2.7 میلیون عنوان برنامه بزرگترین آرشیو اپلیکیشن را در اختیار دارد. این در حالیست که فروشگاه اپ استور از 1.82 میلیون برنامه میزبانی می‌کند. اپلیکیشن‌های بازی با سهم 13.49 درصدی بیش‌ترین میزان دانلود برنامه از پلی استور را به خود اختصاص دادند. در ادامه برنامه‌های آموزشی و کسب‌وکار به ترتیب با کسب سهم 9.11 و 6.95 درصدی از کل دانلودها در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH