کمپانی‌های شیائومی و وان‌پلاس گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل را مورد تمسخر قرار دادند

بلافاصله پس از رونمایی سری آی‌فون 12 اپل، شیائومی نخستین شرکتی بود که اپل را به خاطر اسمارت‌فون‌های جدید خود مورد تمسخر قرار داد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اکنون بسته‌بندی آی‌فون صرفا شامل اسمارت‌فون و 1 کابل است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

روز گذشته کمپانی سامسونگ اعلام کرد که کماکان به عرضه اسمارت‌فون‌های گلکسی خود همراه با آداپتور شارژر ادامه خواهد داد. سپس واحد اسپانیایی کمپانی شیائومی و وان‌پلاس نیز به تمسخر اپل ادامه دادند. شیائومی با انتشار پستی اعلام کرد: “هواداران عزیز؛ صبح شما بخیر. امروز خواب دیدیم که اسمارت‌فون‌های ما فاقد شارژر هستند. خوشبختانه این رویداد صرفا یک کابوس بود.”

وان‌پلاس نیز تاکید کرد که آداپتور شارژر در بسته‌بندی اسمارت‌فون‌های ساخت این شرکت گنجانده شده است. علاوه بر این سخنگوی وان‌پلاس که میزبان رویداد معرفی اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T بود؛ نیز اعلام کرد که این هندست به‌همراه شارژر 65 واتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ اگرچه هزینه تولید این آداپتور 2 برابر نمونه قبلی است.

اپل اعلام کرده که نسبت به حفاظت از محیط زیست متعهد است و این اقدام موجب کاهش انتشار کربن دی‌اکسید در طبیعت و استخراج منابع به میزان کمتر خواهد شد. چنین بیانیه‌ای بحث‌برانگیز است؛ چرا که بسیاری از کاربران ناچار به خریداری هدفون و شارژر به‌صورت مجزا هستند.

اپل آداپتور شارژر و ایربادهای خود را از بسته‌بندی کلیه مدل‌های آی‌فون از جمله آی‌فون 12 حذف کرد

شرکت اپل اخیرا از سری آی‌فون 12 خود در حالی رونمایی کرد که تغییر قالب سنتی جعبه این هندست‌ها یکی از ویژگی‌های برجسته آن‌ها به‌شمار می‌رفت. بنابراین خریداران آی‌فون 12 بایستی شارژر و هدفون‌های موردنظر خود را به‌صورت مجزا خریداری نمایند. علاوه بر این وبسایت رسمی اپل نیز به‌روزرسانی شده و اکنون هندست‌های موجود کمپانی شامل آی‌فون 11، آی‌فون SE و آی‌فون XR نیز صرفا به‌همراه کابل شارژ فروخته خواهند شد. اپل در توجیه این اقدام خود به نگرانی‌های زیست محیطی اشاره می‌کند. آداپتور شارژر 20 واتی رسمی اپل 19 دلار قیمت داشته و شارژر بی‌سیم MagSafe نیز 39 دلار قیمت‌گذاری شده است.

غول کوپرتینویی اعلام کرده که چنین اقدامی به‌معنای کاهش میزان مواد اولیه مصرفی در ازای فروش هر دستگاه آی‌فون است. این موضوع امکان کاهش اندازه جعبه خرده فروشی گوشی را فراهم نموده و به‌معنای افزایش 70 درصدی تعداد دستگاه‌های قابل جاسازی در یک پالت حمل‌ونقل و کاهش میزان انتشار کربن خواهد بود. به‌طور کلی اپل برآورد می‌کند که این تغییرات هر ساله میزان انتشار کربن را بیش از 2 میلیون تن کاهش خواهد داد. این میزان کربن معادل حذف 450 هزار دستگاه خودرو از جاده‌ها در هر سال است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها جانشین مستقیم آی‌فون 11 احتمالا فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهد کرد

اخیرا شرکت اپل از اسمارت‌فون‌های جدید خانواده آی‌فون 12 رونمایی کرد. سری جدید به‌عنوان جانشین خانواده آی‌فون 11 روانه بازار خواهد شد. رونمایی از 4 مدل مختلف آی‌فون یکی از ویژگی‌های شاخص سری امسال هندست‌های اپل به‌شمار می‌رود. اکنون شاهد عرضه آی‌فون 12 مینی با یک نمایشگر 5.4 اینچی هستیم. طرفداران اپل از هندست‌های جمع‌وجور استقبال می‌کنند؛ اما اکثر آن‌ها احتمالا ورژن بزرگتر آی‌فون را انتخاب خواهند کرد.

یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو اخیرا یادداشت جدیدی را منتشر نموده است. وی در این مطلب خاطرنشان می‌کند که آی‌فون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی به‌عنوان جانشین مستقیم آی‌فون 11 نقش‌آفرینی نموده و با کسب سهم 40 تا 45 درصدی از فروش لقب پرفروش‌ترین مدل در خانواده آی‌فون 12 را به خود اختصاص خواهد داد. بر اساس اعلام این کارشناس امسال اپل 80 تا 85 میلیون واحد از قطعات موردنیاز گجت‌های خود را خریداری نموده است؛ در حالی‌که پارسال با آغاز فروش آی‌فون 11 این رقم معادل 75 میلیون واحد بود. با این‌حال شرایط به وجود آمده موجب شده تا دوره عرضه آی‌فون 12 چندان طولانی نباشد. بنابراین در پایان دوره 3 ماهه شاهد تقاضای واقعی برای آی‌فون 12 نخواهیم بود.

این شخص متخصص معتقد است که قیمت اصلی‌ترین عامل برای انتخاب یک نسخه از گوشی و ترجیح آن به مدل‌های دیگر محسوب می‌شود. با این وجود ارزان‌ترین هندست جدید اپل یعنی آی‌فون 12 مینی قادر به تامین خواسته‌‌های اکثریت کاربران نبوده و نهایتا سهم 20 تا 25 درصدی از بازار را به خود اختصاص خواهد داد. مدل‌های گران‌قیمت‌تر آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس نیز سهم 15 تا 20 درصدی از کل فروش سری آی‌فون 12 را تصاحب خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از 4 دستگاه فوق در ماه اکتبر به فروش خواهند رفت. جزئیات نهایی و قیمت‌گذاری این هندست‌ها در عصر روز 18 اکتبر (27 مهرماه) اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH