بررسی تبلت گلکسی تب A 2019 سامسونگ: میان‌رده صاف و ساده!

بررسی گلکسی تب A سامسونگ :‌ یک تبلت خوش‌ساخت و باکیفیت که آمده تا در این دوران سخت اقتصادی، ناجی دانش‌آموزان باشد!

زمانی که برای نخستین بار چشم‌مان به جمال یک تبلت روشن شد، گمان می‌کردیم که با محصولاتی خاص و متفاوت طرف خواهیم بود؛ چرا که در آن روزها سایز نمایشگر گوشی‌ها به ندرت از ۴ اینچ فراتر می‌رفت و بنابراین دیدن یک گجت ۱۰ اینچی، همه را سر ذوق می‌آورد. اما حالا تبلت‌ها تقریبا به حاشیه رفته‌اند و جای خودشان را به گوشی‌های بزرگ داده‌اند! دیگر کسی به سمت خرید این مدل‌ها نمی‌رود و حتی خود سازنده‌ها نیز میل چندانی به تولید تبلت ندارند. در چنین وضعیتی فقط یک ویروس کوچک همچون کرونا می‌توانست دنیا را برای تبلت‌ها جای زیباتری کند.

با شیوع این ویروس و قرنطینه اجباری و اختیاری (!) شرایط کاملا تغییر کرد و ورق به نفع تبلت‌ها برگشت. حالا که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند، کودکان و نوجوانان به سمت آموزش مجازی روی آورده‌اند و همه جا صحبت از تبلت دانش آموزی می‌شود. در واقع تبلت‌ها گزینه بسیار خوبی برای یادگیری به‌شمار می‌روند و نمایشگر بزرگ‌شان دست شما را برای انجام بسیاری از کارها باز خواهد گذاشت. مدتی هست که یکی از تبلت‌های کهکشانی سامسونگ به دست ما رسیده و فرصتی دست داده تا از نزدیک و با تعریفی جدید به تبلت‌ها نگاه کنیم. با آی‌تی‌رسان و بررسی گلکسی تب A 2019 سامسونگ همراه باشید.

 

مشخصات گلکسی تب A 2019 سامسونگ

ابعاد ۲۴۵.۲ در ۱۴۹.۴ در ۷.۵ میلی‌متر
وزن ۴۶۹ گرم
نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰
پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۹۰۴ با فناوری ۱۴ نانومتری
واحد گرافیکی Mali G71 MP2
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا از طریق کارت حافظه تا ۴۰۰ گیگابایت دیگر
رم ۲ گیگابایت
سیستم عامل اندروید ۹ قابل ارتقا به اندروید ۱۰ با رابط کابری One UI 2
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
اسپیکر استریو
باتری ۶۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی غیر قابل تعویض

 

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی تب A در نگاه نخست، بیشتر شبیه به یک گوشی با نمایشگر بزرگ است. در واقع ساختار کلی دستگاه برای یک تبلت بهینه نشده و المان‌های به‌کار رفته در طراحی آن، دقیقا شبیه به یک گوشی هوشمند هستند. به زبان ساده، یعنی طراحی این مدل به نحوی است که از آن در حالت عمودی استفاده کنید. در این صورت همچون یک گوشی هوشمند، کلیدهای یکپارچه صدا و پاور را در بالا و سمت راست فریم و دوربین سلفی را در بالای نمایشگر خواهید دید.

با تمام این‌ها، شما همچنان می‌توانید از این مدل به صورت افقی هم بهره ببرید و اتفاقا در دست گرفتن آن در این حالت خیلی راحت‌تر هم هست! اما در هر صورت، دسترسی به کلیدها برای کنترل میزان صدا یا قفل کردن نمایشگر سخت بوده و خیلی دم دست‌تان نیستند. شاید بهتر باشد که از کلیدهای نرم‌افزاری برای این موارد استفاده کنید و دیگر نیاز نباشد که مدام تبلت را تغییر جهت دهید تا مثلا اندکی صدای فیلم در حال پخش کاهش یابد! خوشبختانه در این مدل شاهد جک استاندارد صدا هستیم که در بخش بالایی تبلت قرار گرفته و می‌توان هدفون‌های معمولی را به آن متصل نمود. در لبه پایینی نیز پورت USB C دیده می‌شود و حداقل در این زمینه سامسونگ همچون برخی برندهای دیگر (!) خساست به خرج نداده است. با تمام این‌ها، در این مدل خبری از حسگر تشخیص اثر انگشت نیست و همچون محصولات قدیمی می‌بایست از پترن یا پسورد برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید. موردی که حداقل چند سالی هست به آن عادت نداریم!

حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمی بیش از اندازه است و دیدن نسبت بیشتر از ۸۰ درصد برای آن، کمی از استانداردهای امروزی به‌دور است اما خب از نگاهی دیگر، حاشیه برای یک تبلت، امری ضروری به‌نظر می‌رسد؛ چرا که با توجه به سایز بزرگ آن، باید جایی وجود داشته باشد که انگشت‌تان را رویش قرار دهید، بدون آنکه تماسی با نمایشگر لمسی داشته باشد! البته در صورت استفاده از تبلت در حالت عمودی حاشیه‌های سمت راست و چپ نمایشگر کمتر از بالا و پایین آن خواهد بود که باز هم شما را به یاد یک گوشی هوشمند بزرگ می‌اندازد. ضخامت این مدل 7.5 میلی‌متر بوده اما وزن آن تقریبا به نیم کیلوگرم می‌رسد که برای یک تبلت امروزی عدد معقولی است. با توجه به استفاده از آلومینیوم در قاب پشتی و فریم تبلت، می‌توان وزن آن را توجیه کرد اما در عمل، استفاده از گلکسی تب A برای طولانی مدت خسته‌کننده خواهد بود. شاید ترجیح دهید که تبلت را روی سطح صافی همچون میز قرار دهید و با آن کار کنید.

چهار گوشه تبلت خیلی تیز و سفت نیست و به‌صورت منحنی طراحی شده تا بتوانید راحت‌تر از این گوشی بزرگ (!) استفاده نمایید. سامسونگ برای راحتی بیشتر در استفاده از این مدل، به اطراف قاب پشتی کمی انحنا داده تا با یک تبلت صاف و تخت مواجه نشوید. در بالای قاب پشتی، نواری قرار گرفته که دوربین اصلی گلکسی تب را در خود جای داده است. بد نیست بدانید که این دوربین کمی از بدنه دستگاه بیرون زده و احتمالا هنگام سقوط احتمالی از ارتفاع، میزبان خوبی برای زمین خواهد بود!

به طور کلی کیفیت ساخت گلکسی تب A سامسونگ با توجه به رده آن، بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در همان نگاه نخست متوجه آن خواهید شد. این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری به استفاده از ترکیب شیشه و فلز در ساخت تبلت باز می‌گردد. اگر سامسونگ کمی به تبلت بودن این مدل توجه بیشتری داشت و با آن همچون یک گوشی هوشمند رفتار نمی‌کرد، احتمالا در حال بررسی گلکسی تب A به عنوان یکی از بهترین محصولات بازار در این رده بودیم.

نمایشگر

گلکسی تب A در نسخه‌های مختلفی با سایز نمایشگر متفاوت عرضه شده است. ما محصول بزرگ‌تر با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی را در اختیار داشتیم که از رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ بهره می‌برد. در واقع می‌توان به این نمایشگر لقب فو‌ل‌اچ‌دی پلاس را داد چرا که به واسطه نسبت ۱۶ به ۱۰ چند پیکسل ناقابل از حالت مرسوم فول‌اچ‌دی بیشتر دارد. معمولا عادت داشتیم که محصولات سامسونگ را با نمایشگر AMOLED ببینیم و یا نهایتا گجت‌های امروزی با پنل IPS راهی بازار می‌شوند. اما گلکسی تب A جز هیچکدام از این دو دسته نیست و با پنل TFT تولید شده است. احتمالا برای کاهش هزینه‌های ساخت و پایین آوردن قیمت تمام شده، سامسونگ تصمیم گرفته تا از چنین نمایشگری برای تبلت میان‌رده خودش بهره بگیرد که خب مسلما باید قید برخی چیزها را برای آن زد.

در حالت کلی، نمایشگر رنگ‌ها را خوب و شفاف نشان می‌دهد اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. میزان رفلکس صفحه بالاست و با کمی زاویه دادن به تبلت، خیلی راحتی می‌توانید از آن همچون یک آینه استفاده کنید و آن طرف اتاق را ببینید. همین موضوع موجب می‌شود که گلکسی تب A خیلی برای استفاده در محیط‌های بیرونی مناسب نباشد. البته میزان حداکثری نور نمایشگر در حد قابل قبولی است و می‌تواند مثلا زیر نور آفتاب کارتان را راه بیندازد اما اینکه بخواهید با این مدل در پارک کتاب بخوانید، چیزی نیست که گلکسی تب A برای آن ساخته شده باشد. با این حال به واسطه قابلیت‌ فیلتر کردن نور آبی و همچنین میزان حداقلی نور نمایشگر، به راحتی می‌توانید در محیط‌های تاریک با این مدل کار کنید و نگرانی بابت آسیب رسیدن به چشمان‌تان نداشته باشید.

در مقایسه با نمونه‌های هم‌رده، با یک نمایشگر خوب و سطح بالا طرف هستیم و شاید تب A، یک سر و گردن از رقبای خودش بالاتر هم باشد. متن‌ها به واسطه رزولوشن بالا خوب دیده می‌شوند اما خبری از نمایش درخشان رنگ سفید و یا عمیق رنگ مشکی نیست! گرچه با استفاده از بخش تنظیمات نمایشگر می‌توانید تا حدی کیفیت آن را افزایش دهید و متناسب با سلیقه خودتان درآورید. اگر پیش‌تر با محصولات بالارده سامسونگ کار کرده باشید، باید بگوییم که نمایشگر این تبلت، چیزی نیست که توجه شما را به خودش جلب کند. حتی در نگاه از زوایا نیز نمایشگر کمی رنگ‌پریدگی خواهد داشت که مورد مرسومی برای محصولات امروزی به‌شمار نمی‌رود.

سخت‌افزار

همچون اکثر محصولات این کمپانی کره‌ای، از چیپست خانگی اگزینوس استفاده می‌کند. تب A نیز به اگزینوس ۷۹۰۴ مجهز گشته که با فناوری ۱۴ نانومتری طراحی و تولید شده است. این چیپست شامل ۶ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز و ۲ هسته قدرتمندتر Cortex-A73 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز شده که متناسب با نوع فعالیت دستگاه، عملکرد متفاوتی را ارائه می‌دهند. چیپست به‌کار رفته در این تبلت، نمونه ضعیفی نیست و عملکرد آن برای یک دستگاه میان‌رده کاملا قابل قبول است.

اگزینوس ۷۹۰۴ می‌تواند تا در صورت بهره‌مندی از لنز مناسب، پردازش ویدئوهای 4K توسط دوربین را برعهده بگیرد. مصرف بهینه انرژی، پشتیبانی از حافظه‌های LPDDR4X و دوربین‌های دوگانه از سایر توانایی‌های این چیپست به‌شمار می‌روند. Mali G71 MP2 نیز وظیفه پردازش‌های گرافیکی را برعهده دارد تا بتوانید کمی هم با این عزیز غول پیکر، بازی کنید. این چیپست خیلی هم غریبه نیست و در اکثر گوشی‌های میان‌رده همچون گلکسی A30 و گلکسی A40 سامسونگ، استفاده شده و می‌توان حداقل روی کاغذ آن را یک نمونه کارآمد برای این دسته به‌حساب آورد.

گلکسی تب A سامسونگ در نسخه‌های متفاوتی راهی بازار می‌شود که از لحاظ میزان رم و حافظه داخلی با یکدیگر تفاوت دارند. نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفت، از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌ می‌برد که برای یک محصول امروزی، خیلی قابل قبول نیست. شما با استفاده از کارت حافظه می‌توانید به قابلیت‌های ذخیره سازی آن اضافه کنید اما نمی‌شود فکری به حال رم آن کرد. در واقع یکی از ضعف‌های اصلی این مدل، همین بخش است که بیشتر تاثیر خودش را در هنگام اجرای برنامه‌ها و به‌خصوص بازکردن چندین اپلیکیشن در کنار هم نشان می‌دهد. خود تبلت، تقریبا نیمی از حافظه داخلی را اشغال کرده و برای نصب برنامه‌ها، فضای نسبتا کمی در اختیار خواهید داشت که نیازمند مدیریت از سمت شماست تا بتوانید جلوی کُند شدن دستگاه بعد از پر شدن حافظه آن را بگیرید. در بنچ‌مارک محبوب AnTuTu 7 این تبلت توانست به امتیاز 95 هزار برسد، تا بدانید که با یک محصول میان‌رده طرف هستید.

بعد از بررسی گلکسی تب A متوجه شدیم که هنگام کار کردن با تبلت همه چیز در حد معقول خودش قرار دارد. بر خلاف انتظارمان، شاهد لگ و یا کندی خاصی هنگام کار با آن نبودیم. با این دستگاه و نمایشگر بزرگ آن‌ می‌توانید به‌راحتی وب‌گردی کنید، شبکه‌های اجتماعی را چک نمایید، از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آموزشی استفاده کنید و دستی هم به سر و روی اسناد آفیس بکشید. در حالت کلی گلکسی تب A سامسونگ محصولی برای استفاده روزمره است و می‌تواند نیازهای نرمال شما برطرف نماید.

با توجه به کمبود میزان رم و استفاده از چیپست میان‌رده، نباید انتظار اجرای بازی‌های گرافیکی و روز را به صورت مطلوب داشته باشید. یعنی این تبلت برای پابجی‌بازها ساخته نشده (گرچه می‌تواند آن را با گرافیک متوسط اجرا کند) و تاب و توانش در حدی نیست که ساعت‌ها برای زنده ماندن در بازی تلاش کنید! در زمان اجرا، قاب پشتی تبلت کمی بیش از اندازه داغ می‌شود و با زبان بی‌زبانی فریاد می‌زند که دیگر توانش را ندارد! حتی بعد از انجام بازی برای مدتی عملکرد تبلت مختل شده و کار کردن با آن کمی کندتر از حالت عادی ادامه می‌یابد. در حالت کلی این مدل برای بازی کردن ساخته نشده و بهتر است که با این دید به خرید آن نروید؛ اما می‌توانید برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت، همیشه برخی بازی‌های دو بعدی و سرگرم‌کننده را بر روی آن اجرا کنید و لذت ببرید.

دوربین

بررسی گلکسی تب A را با بخش دوربین ادامه می‌دهیم. برخلاف اسمارت‌فون‌ها، در دنیای تبلت‌ها، دوربین چیز خاص و مطرحی نیست! خیلی منطقی هم نیست که با یک گجت ۱۰ اینچی بخواهید عکس‌های هنری بگیرید و حالش را ببرید. با این حال کمپانی‌های سازنده برای آنکه دست شما را در پوست گردو نگذارند، تبلت‌ها را همراه با دوربین عرضه می‌کنند. گلکسی تب A ما نیز از یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و همان‌طور که گفتیم لنز آن کمی هم از بدنه دستگاه بیرون زده است. این لنز از گشودگی دیافراگم f2/0 استفاده کرده و به فوکوس خودکار نیز مجهز بوده تا با یک نمونه کاملا ساده و معمولی طرف باشیم.

سامسونگ تصمیم گرفته تا قید استفاده از فلاش LED را بزند تا در محیط‌های کم‌نور با مشکل مواجه شوید. در عمل اما دوربین دستگاه چیزی فراتر از تصور ما بود. شما می‌توانید در روشنایی روز تصاویر نسبتا خوبی را با این دوربین ثبت کنید که حداقل برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب خواهند بود. جزئیات تصاویر ثبت شده خیلی بالا نیست اما در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده، خوب و معقول به حساب می‌آید.

بررسی گلکسی تب A سامسونگ

بعد از بررسی گلکسی تب A متوجه شدیم که از لحاظ نرم‌افزاری سامسونگ مورد خاصی را برای دوربین آن قرار نداده است. اگر پیش‌تر با محصولات این کمپانی کار کرده باشید، چیز متفاوتی را نخواهید دید. رابط کاربری ساده و ابتدایی بوده و شامل برخی ویژگی‌های مرسوم همچون ثبت تصاویر پانوراما، قرار دادن افکت بر روی تصویر و تغییر حالت‌های عکاسی می‌شود. با این دوربین می‌توانید به‌صورت فول‌ اچ‌دی فیلم‌برداری نمایید. کیفیت ویدئوهای ضبط شده عالی نیست اما در حدی هست که در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید. با این حال صدای ضبط شده در ویدئو برای محصولی در این سطح خوب بوده و می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

سامسونگ برای این دستگاه از یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره گرفته که می‌توانید با آن سلفی‌های خوب و مناسبی را بگیرید. تصاویر ثبت شده از جزئیات نسبتا خوبی (با توجه به نوع و رده محصول) برخوردارند و برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند. در شرایط امروزی و شیوع ویروس کرونا استفاده از تبلت‌ها، خصوصا برای برقراری تماس تصویری رواج پیدا کرده و بنابراین به کیفیت فیلم‌برداری دوربین جلو توجه بیشتری می‌شود. گلکسی تب A سامسونگ در این زمینه نیز سربلند بیرون آمده و می‌تواند نیاز شما را کاملا برطرف نماید. با این دوربین می‌توانید همچون دوربین اصلی به صورت فول اچ‌دی و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. کیفیت ویدئوهای ضبط شده قابل قبول بوده و می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

 

رابط کاربری و نرم‌افزار

گلکسی تب A 2019 سامسونگ در ابتدا با اندروید ۹ معرفی شد اما امکان ارتقا آن به اندروید ۱۰ نیز وجود دارد. همچنین این محصول از رابط کاربری One UI 2 سامسونگ استفاده می‌کند. اگر با سایر کهکشانی‌های سامسونگ کار کرده باشید، چیز متفاوتی را در رابط کاربری دستگاه نخواهید دید. آیکون‌ها با همان شکل همیشگی در دل نمایشگر جا خوش کرده‌اند و از دیزاین و رنگ‌بندی جذابی هم بهره می‌برند. رابط کاربری در واقع همان نسخه قرار گرفته بر روی گوشی‌های سامسونگ بوده و برای یک نمایشگر بزرگ بهینه نشده است.

این کمپانی کره‌ای حتی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خاصی نیز بر روی تبلت قرار نداده و مثلا برای کار با اسناد آفیس باید دست به دامان گوگل پلی شده و پاورپوینت، ورد و اکسل را نصب کنید. البته با وجود این نمایشگر بزرگ، کار کردن با قابلیت Split Screen جذابیت خاص خودش را خواهد داشت. توسط این ویژگی می‌توانید نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کرده و اپلیکیشن‌های مختلف را در کنار هم به اجرا درآورید. در کنار تمام این‌ها، امکان اتصال کیبورد و ماوس را هم به تبلت گلکسی تب A اضافه کنید تا بدانید که با یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش آموزان و دانش‌جویان طرف هستید (البته با توجه به قیمت ارز در حال حاضر).

بررسی گلکسی تب A سامسونگ

اسپیکر و ویژگی‌های صوتی

گلکسی تب A سامسونگ خوشبختانه به دو اسپیکر مجهز شده و می‌توانید تا صدای فراگیر و استریو را از آن بشنوید. کیفیت صدا در حد مطلوبی قرار دارد و بلندی آن توجه اطرافیان را به خودش جلب خواهد کرد. محل قرارگیری هر دو اسپیکر در زیر لبه پایینی تبلت بوده و گاهی اوقات ممکن است دست‌تان مانع از خروج صدا شود. موردی که خصوصا در زمان اجرای محتوای ویدئویی به صورت افقی، بیشتر خودش را نشان خواهد داد. البته شاهد موزیک پلیر خاصی بر روی این دستگاه نیستیم و بعد از خرید، خودتان باید دست به کار شده و یک نمونه خوب همچون Poweramp را برای لذت بردن از موسیقی بر روی آن نصب کنید.

با استفاده از جک استاندارد صدا نیز می‌توانید از هدفون‌‌های معمولی برای این مدل استفاده نمایید. خروجی صدا در هدفون از کیفیت و بلندی مناسبی برخوردار بوده اما محل قرارگیری جک خیلی مناسب نیست! تقریبا در هر حالتی که بخواهید از تبلت استفاده کنید، سیم هدفون مزاحم‌تان خواهد شد. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که همراه با گلکسی تب A 2019 هیچ هدفونی عرضه نمی‌شود و چنین چیزی را نمی‌توانید در جعبه آن ببینید.

بررسی گلکسی تب A سامسونگ

باتری

گلکسی تب A سامسونگ با یک باتری ۶۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده که خب همچون تمام مدل‌های امروزی توسط کاربر قابل تعویض نخواهد بود. سرعت شارژ شدن تبلت خیلی بالا نیست و تقریبا برای فول شارژ کردن آن به بیش از ۳ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. روند شارژ شدن خیلی ثابت و نرمال پیش می‌رود و به این شکل نیست که مثلا در یک ساعت اول ۵۰ درصد آن را پر شده در اختیار داشته باشید. برای استفاده معمولی از تبلت (چک کردن شبکه‌های اجتماعی، کار با اسناد آفیس، وبگردی و تماشای فیلم) می‌توانید تا در حدود یک روز و نیم بر روی شارژدهی آن حساب باز کنید؛ اما اگر بخواهید ساعات استفاده از آن را افزایش دهید و یا مثلا با آن بازی کنید و از اینترنت 4G بهره بگیرید، نهایتا این مدل 10 ساعت به صورت مداوم همراه شما خواهد بود.

بررسی گلکسی تب A سامسونگ

نتیجه‌گیری در بررسی گلکسی تب A 2019 سامسونگ

به پایان بررسی گلکسی تب A سامسونگ رسیدیم. در شرایط امروزی و شیوع ویروس کرونا، استفاده از تبلت‌ها به اوج خودش رسیده و خرید این محصولات دوست داشتنی تقریبا برای هر دانش‌آموز و دانش‌جویی لازم به نظر می‌رسد. با توجه به نوسانات بازار ارز، هرکسی قدرت خرید تبلت‌های پرچمدار بازار را ندارد و انتخاب نمونه‌های میان‌رده کار عاقلانه‌تری به‌نظر می‌رسد. با این توضیحات گلکسی تب A 2019 یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار ایران است که می‌تواند تمام نیازهای روزانه و دانشجویی شما را برطرف نماید. شما می‌توانید با این مدل وب‌گردی کنید، در کلاس‌های آنلاین شرکت نمایید، کمی فیلم ببینید و حتی با آن بازی کنید! در مجموع اگر سامسونگ این مدل را با یک قلم S Pen عرضه می‌کرد، بدون شک می‌توانستیم آن را یکی از بی‌رقیب‌ترین محصولات در این رده قیمتی به حساب آوریم.

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا

دوربین‌های با کیفیت در عکاسی و فیلم‌برداری

اندروید 10 با رابط کاربری جدید سامسونگ

باتری با شارژدهی مطلوب

نقاط ضعف

رم ۲ گیگابایتی!

سرعت شارژ پایین

فاقد حسگر تشخیص اثر انگشت

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH