فروش 2 میلیون آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو اپل تنها در یک روز!

پیش‌فروش گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو اپل از روز جمعه گذشته؛ 25 مهرماه آغاز شد. در این میان مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور موسسه TF Securities پیش‌بینی می‌کند که این 2 مدل پیش از پایان روز انتهایی هفته در مجموع رکورد پیش‌فروش 7 تا 9 میلیون دستگاهی را تجربه می‌کنند. جهت درک بهتر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس برآوردهای اپل میزان پیش‌سفارش تمامی مدل‌های سری آی‌فون 11 طی مدت 1 هفته پس از معرفی این هندست‌ها در سال گذشته معادل 10 تا 12 میلیون دستگاه بوده است. مدل‌های 2019 آی‌فون در 24 ساعت نخست پس از آغاز سفارش‌گیری رکورد پیش‌فروش 500 تا 800 هزار دستگاهی را ثبت کردند؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو به تنهایی طی همین دوره زمانی رقم پیش‌فروش 1.7 تا 2 میلیون دستگاهی را تجربه کردند.

آقای کو یادآور می‌شود که میزان پیش‌فروش آی‌فون 12 پرو از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران فراتر رفته است؛ زیرا پایگاه اصلی کاربران اپل مدل‌های بالارده آی‌فون را ترجیح می‌دهند. بعلاوه میزان بالای تقاضا در بازارهای چین، ایالات‌متحده و اروپا نیز بر این پدیده تاثیرگذار است.

این تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کند که میزان فروش آی‌فون 12 پرو مکس و آی‌فون 12 مینی به‌مراتب کمتر خواهد بود؛ اما مجموع میزان فروش 4 مدل جدید آی‌فون کماکان سال درخشانی را برای اپل رقم خواهد زد. پیش‌بینی آقای کو نشان می‌دهد که گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو هرکدام 30 تا 35 درصد از کل میزان فروش سری جدید آی‌فون را به خود اختصاص خواهند داد. از میان 2 مدل دیگر آی‌فون 12 پرو مکس با سهم 15 الی 20 درصدی از فروش در مقایسه با آی‌فون 12 مینی با سهم 10 تا 15 درصدی کمی محبوب‌تر خواهد بود. برآوردهای اولیه از سهم بیش‌تر آی‌فون 12 مینی در فروش سری جدید هندست‌های اپل حکایت داشتند؛ اما میزان پایین تقاضا برای کوچک‌ترین مدل آی‌فون در چین احتمالا سهم آن از کل فروش را کاهش داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH