همکاری شرکت‌های سامسونگ، اینتل و مایکروسافت برای تجاری‌سازی لپ‌تاپ‌های انعطاف‌پذیر

وبسایت کره‌ای ETNews گزارش می‌دهد که کمپانی‌های سامسونگ، اینتل و مایکروسافت به منظور تجاری‌سازی لپ‌تاپ‌های تاشو با یکدیگر همکاری نموده و هر یک از شرکت‌های مذکور قسمتی از این محصولات را تامین خواهند کرد.

این لپ‌تاپ‌ها بر پایه طرح مفهومی شرکت اینتل موسوم به “Horseshoe Bend” طراحی می‌شوند. در این سبک طراحی یک تبلت تاشو 17 اینچی پس از تا شدن به لپ‌تاپی 13 اینچی تبدیل می‌شود و نمایشگر تحتانی نقش یک صفحه‌کلید را ایفا می‌کند.

نمایشگرهای تاشو مورد استفاده در این محصول توسط سامسونگ دیسپلی تولید خواهند شد. کمپانی‌های اینتل و مایکروسافت نیز به‌ترتیب مسئولیت تامین پردازنده و سیستم‌عامل دستگاه را بر عهده خواهند داشت. یکی از نمایندگان حوزه صنعت که با پروژه Horseshoe Bend نیز آشنایی دارد؛ ضمن توضیحاتی اعلام کرد: “برنامه موسوم به Horseshoe Bend Project کماکان پابرجا بوده و پنل‌های 17 اینچی به‌عنوان محصولاتی استاندارد در اختیار شرکت‌های لنوو، Dell و اچ‌پی قرار خواهند گرفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید انبوه پنل انعطاف‌پذیر در پایان سال 2021 آغاز خواهد شد.”

در حالی‌که نمایشگر، پردازنده و سیستم‌عامل دستگاه استانداردسازی خواهند شد؛ اما تولیدکنندگان کماکان قادر به ارائه نوآوری‌های خود برای سایر عناصر لپ‌تاپ‌ها خواهند بود. با توجه به آغاز فرآیند تولید انبوه نمایشگرها در سال 2021 به‌نظر می‌رسد که نخستین محصولات با قالب طراحی U شکل (نعل اسبی) در سال 2022 روانه بازار خواهند شد. دقیقا در همان بازه زمانی شرکت مایکروسافت نیز توسعه ویندوز 10x را به اتمام خواهد رساند؛ سیستم‌عاملی که از همان ابتدا برای نمایشگرهای تاشو طراحی شده بود؛ اما در عوض اکنون برای لپ‌تاپ‌های استاندارد به‌کار گرفته می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH