میت 40 پرو هواوی به برترین اسمارت‌فون دوربین‌دار جهان در رتبه‌بندی DxOMark تبدیل شد

شرکت هواوی اخیرا از اسمارت‌فون‌های میت 40، میت 40 پرو، میت 40 پرو پلاس و میت 40 RS پورش دیزاین رونمایی کرد. اما به‌نظر می‌رسد که تمامی مجاری رسانه‌ای صرفا اسمارت‌فون میت 40 پرو را دریافت نموده‌اند؛ سناریویی که نمونه مشابه آن در ابتدای عرضه سری هواوی P40 نیز مشاهده شده بود. اکنون وبسایت DxOMark نیز دست به‌کار شده و به ارزیابی عملکرد دوربین اسمارت‌فون جدید میت 40 پرو پرداخته است. این هندست موفق به کسب مقام نخست رتبه‌بندی DxOMark در هر 2 قسمت سیستم دوربین پشتی و دوربین سلفی شده است.

در زمینه دوربین پشتی هواوی میت 40 پرو جایگاه نخست را از دستان شیائومی می 10 اولترا خارج نموده است. این در حالیست که رقابت در عرصه دوربین سلفی جنبه خانوادگی داشته و پیش‌تر اسمارت‌فون هواوی P40 پرو رتبه نخست را در اختیار داشته است. چنان‌چه به بررسی نتایج مربوط به تست DxOMark علاقه‌مند هستید؛ در این‌صورت با گزارش مشروح ارزیابی دوربین‌های پشتی و جلویی اسمارت‌فون میت 40 پرو ما را همراهی نمایید.

میت 40 پرو موفق به کسب امتیاز 140 در زمینه عکاسی شده است. چنین امتیازی بالاترین رکورد ثبت شده توسط یک اسمارت‌فون تا به امروز محسوب می‌شود.  وبسایت DxOMark مشخصا تحت تاثیر محدوده دینامیکی فوق‌العاده دوربین قرار گرفته است. محدوده دینامیکی در تمامی سطوح نوری حتی شرایط نوری چالش‌برانگیز نیز بسیار گسترده است. طبیعتا این موضوع بدان معناست که هواوی میت 40 پرو برای عکاسی در فضاهای کم‌نور گزینه بسیار مناسبی است.

تصویر ثبت شده توسط دوربین اصلی هواوی میت 40 پرو

همچنین دوربین میان سطح نویز و جزئیات تصویر توازن مناسبی برقرار می‌کند. بدین‌ترتیب در تمامی سطوح روشنایی محیط با جزئیات مناسب همراه با نویز پایین در تصاویر سروکار داریم. مشخصه فوکوس خودکار دوربین اصلی نیز عملکردی سریع و بدون تاخیر از خود نشان می‌دهد؛ در حالی‌که حالت پرتره قادر به ثبت تصاویر بوکه با ظاهری طبیعی است. نتایج ثبت شده به لحاظ ظاهری کاملا مشابه تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های DSLR و لنزهای سریع است. دقت پردازش رنگ‌ها نیز فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

تصویر ثبت شده توسط دوربین تله‌فوتو هواوی میت 40 پرو

مشخصه فوکوس خودکار در لنز تله‌فوتو در برخی مواقع عملکردی مطلوب داشته و در بعضی سناریوها کمی ناامیدکننده ظاهر می‌شود. میت 40 پرو همانند اسمارت‌فون‌های میت 40 پرو پلاس و می 10 اولترا از وجود لنز زوم ثانویه با برد کوتاه‌تر بهره‌مند شده است. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اولتراواید بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما این دوربین از نظر گستره میدان دید جزو معمولی‌ترین مدل‌ها به‌شمار می‌رود.

تصویر ثبت شده توسط دوربین فوق‌عریض هواوی میت 40 پرو

همچنین میت 40 پرو در تمامی شرایط قادر به ضبط ویدیوها با جزئیات مطلوب و سطح نویز پایین است و با کسب امتیاز 116 در این زمینه جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد. دقت رنگ‌ها فوق‌العاده بوده و توازن رنگ سفید نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است. مشخصه فوکوس خودکار عملکرد دقیقی داشته و در صورت تغییر فاصله سوژه به‌راحتی با آن تطبیق پیدا می‌کند. همچنین قابلیت تثبیت‌کننده ویدیویی نیز عملکرد بسیار مناسبی از خود ارائه داده و جلوه‌های سینمایی جالبی را ایجاد می‌کند. این جلوه‌ها مشخصا در صورت لرزش دست و دویدن حین ضبط ویدیو مشهود خواهند بود. این مشخصه صرفا در صورت راه رفتن حین فیلم‌برداری در شرایط نوری ضعیف به چالش کشیده می‌شود. در این وضعیت احتمالا اختلاف شارپنس میان فریم‌های مختلف قابل مشاهده خواهد بود.

با چرخش به سمت قسمت جلویی گوشی متوجه حضور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خواهیم شد. این دوربین از قابلیت نورپردازی مطلوب چهره در شرایط مختلف خصوصا فضاهای کم‌نور برخوردار است. همچنین تصاویر ثبت شده توسط این دوربین از طیف دینامیکی گسترده‌ای برخوردار هستند. این مشخصه در موقعیت‌هایی با نور پس‌زمینه و سایر صحنه‌های دارای کنتراست بالا بسیار مفید واقع می‌شود. کیفیت پردازش رنگ‌ها فوق‌العاده بوده و توازن رنگ سفید در شرایط نوری ضعیف نیز مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما در سایر شرایط احتمالا تا حدودی دچار خطا می‌شود. ‌

تصویر ثبت شده توسط دوربین سلفی هواوی میت 40 پرو

این دوربین علیرغم مشخصه فوکوس ثابت خود امتیاز بالایی را در زمینه قابلیت فوکوس به خود اختصاص داده است. این دوربین دارای عمق صحنه مناسبی است. با این‌حال هنگام عکاسی در شرایط نوری ضعیف سطح جزئیات در تصاویر اندکی کاهش پیدا می‌کند؛ موضوعی که کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. میزان نویز تصاویر در تمامی موقعیت‌ها مطلوب است. هنگام حضور در فضاهای بسیار تاریک می‌توانید از نور صفحه‌نمایش به‌عنوان فلاش استفاده کنید. این منبع نوردهی مناسبی دارد؛ اما احتمالا موجب ایجاد اعوجاجات نوری در تصاویر می‌شود.

تصویر پرتره ثبت شده توسط دوربین سلفی هواوی میت 40 پرو

کاربران در حالت پرتره قادر به ثبت تصاویری با افکت بوکه فوق‌العاده خواهند بود. اما علیرغم به‌کارگیری حسگر تشخیص عمق TOF در زمینه لبه‌یابی سوژه خطاهای فراوانی مشاهده می‌شود. ویدیوهای سلفی نیز در اکثر موقعیت‌ها از نورپردازی مناسبی برخوردار بوده و دقت پردازش رنگ‌ها و توازن رنگ سفید نیز فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. هنگام فیلم‌برداری در شرایط نوری ضعیف سطح جزئیات فریم‌ها تا حدودی کاهش یافته و وجود نویز درون کلیپ‌های ضبط شده در فضاهای کم‌نور و محیط‌های مسقف کاملا مشهود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH