15 ترفند برای حرفه‌ای شدن در بازی Counter Strike: Global Offensive

Counter-Strike: Global Offensive یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر جهان است. اما فقط تعداد کمی از بازیکنان آن قادر به رقابت در سطح بالا هستند. به این دلیل که اکثر آنان کاری برای پیشرفت مهارت خود انجام نمی‌دهند. مردم اکثرا برای رفع خستگی پس از گذراندن یک روز طولانی در مدرسه یا کار، بازی می‌کنند. بنابراین همه افراد با تمام تمرکز بازی نمی‌کنند و حتی به دنبال تلاش زیاد برای رسیدن به سطح بالای رقابت نیز نیستند. این تفاوت بین بازیکنان معمولی و حرفه‌ای است.
اما برای کسانی که علاقه‌مند به سطح‌های بالا هستند، ما 15 ترفند CSGO را برای حرفه‌ای شدن در این بازی جمع‌آوری کرده‌ایم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

الگو شلیک یا اسپری (Spray Pattern) در CSGO

1. اسلحه‌ها را بهتر بشناسید

بهترین نحوه استفاده و شلیک با همه اسلحه‌ها را بشناسید. الگو شلیک یا اسپری (Spray Pattern)، نرخ شلیک (Fire Rate) و میزان آسیب اسلحه‌ها را بیاموزید. همه این اطلاعات در رویارویی با دشمنان به شما کمک می‌‌کند. بهتر است به صورت چندتیر (Burst Fire) یا تک‌تیر ولی دقیق شلیک کنید، تا اینکه کل خشاب را خالی کنید و کسی هم نکشید! قبل از شروع به بازی آنلاین، اسلحه‌ها‌ را یک بار در بخش تمرینی امتحان کنید. از فاصله‌های مختلف شلیک نمایید و قِلِق و قدرت هرکدام‌ را یاد‌ بگیرید.

2. غیر قابل پیش‌بینی باشید

با حمله از نقاط مختلف دشمنان را غافلگیر کنید. شما می‌توانید با حمله از یک نقطه جدید در هر راند دشمنان را سردرگم کنید. اگر همیشه از یک مسیر تکراری حمله کنید موقعیت شما قابل پیش‌بینی و به راحتی کشته می‌شوید.
استفاده از موقعیت مناسب باعث برتری شما می‌شود. سعی کنید با استفاده از اشیاء مختلف وسعت دید دشمن خود را کاهش دهید. با استفاده از موانع به راحتی شرایط را به نفع خود تغییر دهید.

3. نقاط حیاتی نقشه را بشناسید

در همه نقشه‌ها نقاطی وجود دارد که حتما باید آن‌ها را دقیق بررسی کنید. به طور مثال میانبر‌ها، محل بمب گذاری (Bomb Site) و یا محل رویارویی با دشمن از نقاطی هستند که باید بیاموزید. درک نقشه‌ها در CSGO بازیکنان حرفه‌ای را بی‌رقیب می‌کند.
بازیکنان حرفه‌ای با درک بهتر نقشه می‌دانند کجا منتظر دشمنان باشند. یا چگونه با استفاده از میانبر‌ها به نحو عالی شرایط را دور بزنند؛ حتی به هم‌تیمی‌های خود خبر بدهند که دشمن در کدام قسمت نقشه قرار دارد. توجه داشته باشید که در تمام نقشه‌ها چنین نقاطی وجود دارند که شما باید آن‌ها را پیدا کنید.

4. از نارنجک استفاده کنید

ترفند بعدی CSGO در استفاده از نارنجک‌هاست. طبق آمار، افراد مبتدی اکثرا به تاثیر نارنجک خود دقت نمی‌کنند. که این باعث می‌شود به هیچ‌کس آسیبی نرسانند. افراد حرفه‌ای ولی بسیار دقیق پرتاب‌های خود را مورد بررسی قرار می‌دهند.
در هر نقشه بازی CSGO چند نقطه حیاتی برای پرتاب دودزا، فلش و دیگر نارنجک‌ها وجود دارد. اکثرا برای پرتاب نارنجک ترفند‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید با کمک هم‌تیمی‌های خود یا تماشای ویدئو، آن‌ها را یاد بگیرید و در مبارزات بعدی خود امتحان کنید. پرتاب یک نانجک دودزا به طور صحیح می‌تواند از حمله دشمن جلوگیری کند. یا در مواقع لازم می‌توانید با استفاده از آن دور از چشم دشمنان خود حمله‌ای استراتژیک ترتیب بدهید.
با یادگیری نقاط حیاتی و استفاده از نارنجک‌های مناسب که در هر نقشه متفاوت است. بیاموزید که چگونه و در چه موقعیتی می‌توانید نارنجک‌های تاثیر گذار پرتاب کنید.

5. زمان‌بندی‌ها را در نظر بگیرید

ترفند بعدی برای حرفه‌ای شدن در CSGO زمان است. زمان می‌تواند نقش مهمی در پیروزی یا باخت شما داشته باشد. بار‌ها تیم تروریست با فریب دادن و حمله‌های فیک، دشمنان را از محل بمب‌گذاری دور می‌کنند. در چنین شرایطی به راحتی با کشتن دشمنان باقیمانده و بمب‌‌گذاری پیروز راند می‌شوند. قبل از کارگذاری بمب، زمان به نفع تیم پلیس (CT) است. اما پس از آن، تیم پلیس 40 ثانیه زمان دارد تا بمب را خنثی کند.
در چنین شرایطی داشتن کیت خنثی کننده می‌تواند نقش مهمی برای تیم پلیس ایفا کند. اختلاف زمانی 5 ثانیه‌ای، کیت خنثی کننده را به یکی از باید‌ها تبدیل می‌کند.

6. هرکاری نیاز به تمرین دارد

بهترین راه آشنایی با مکانیک مبارزات و اسلحه‌ها تمرین است. شاید کمی خسته کننده باشد، اما مطمعنا کارایی زیادی دارد. شما می‌توانید از بخش Workshop فروشگاه استیم نقشه‌هایی که به دست بازیکنان ساخته شده دانلود و استفاده کنید. تمرین در این نقشه‌ها باعث بهبود سرعت واکنش و تصمیم‌گیری شما می‌شود. پس از اطمینان از پیشرفت خود در این نقشه‌ها چالش بعدی سرور‌های Deathmatch است که شما را بیشتر با نقشه‌های بازی و حمله‌ها آشنا می‌کند.

7. اهمیت صدا

برای موفقیت شما باید نسبت به صدا‌ها هوشیار باشید. شما می‌توانید با توجه به صدای قدم‌ها موقعیت دشمن را دریابید. فراموش نکنید که دشمنان نیز صدای شما را می‌شنوند. البته می‌توانید صداهای کاذب (صدای خنثی کردن، راه رفتن، عوض کردن خشاب و…) تولید کنید. با این کار می‌توانید دشمنان را به مکان اشتباه هدایت نمایید. گاهی هم در شرایط مشکوک می‌توانید با دکمه شیفت و آرام راه رفتن از پخش صدای قدم‌های خود جلوگیری کنید.

8. به رادار توجه کنید

استفاده از مکانیک رادار در بازی CSGO بسیار حائز اهمیت است. همانند صداها شما از روی رادار و دانستن موقعیت هم‌ تیمی‌های خود می‌توانید موقعیت‌گیری کنید. هرگاه هم تیمی‌های شما دشمن را مشاهده کنند در مینی‌مپ (Minimap) شما ظاهر می‌شوند. با توجه به مینی‌مپ می‌توانید آخرین موقعیتی که دشمن در آن رصد شده را شناسایی کنید. با توجه به سبک بازی خود مینی‌‌‌مپ را تنظیم و استفاده نمایید.

اقتصاد CSGO در یک قتب

9. مهم‌ترین ترفند CSGO توجه به وضعیت اقتصادی است!

سهل‌انگاری در خرید مشکل‌های بزرگی برای شما پیش خواهد آورد. با شمارش پول هم تیمی‌ها و دشمنان خود می‌توانید در هر راند تجهیزات متناسب با وضعیت مالی بخرید. با هر باخت پول بیشتری به تیم تعلق می‌گیرد. گاها بازیکنان به امید راند بعد بدون خرید اسلحه می‌بازند. در این شرایط شما باید اسلحه خود را به بیرون از نقشه پرتاب کرده و ببازید. با برد در راند بعد دشمن با اقتصاد مقاومتی مواجه می‌شود.
به یاد داشته باشد که تروریست‌ها پس از بمب گذاری پول خوبی دریافت می‌کنند. شما همیشه می‌توانید با 2500 دلار یا بیشتر به صورت اجباری خرید انجام دهید. در خرید اجباری به طور مختصری نارنجک و زره همراه یک مسلسل دستی (SMG) بخرید. اگر هدف‌گیری خوبی دارید، توصیه می‌شود از اسلحه کمری (Pistol) همراه زره و نارنجک بیشتر استفاده کنید.

10. اگر دشمن شما را نمی‌بیند، برای کشتن عجله نکنید

کشتن سریع دشمن همیشه کار خوبی نیست. گاهی اوقات صبر کردن سخت است. اما در بازی مثل CSGO کنترل حرکات خود همیشه نتیجه خوبی در پیش دارد.
اگر به پشت دشمن رفتید، یا اگر او بدون اینکه متوجه موقعیت شما شود، از کنار شما عبور کرد، برای کشتن او عجله نکنید. آنها انتظار ندارند شما را در جایی که هستید، پیدا کنند. این یک روش ساده برای کشتن دو یا حتی سه دشمن به صورت ناگهانی است.

استفاده از boost در مسابقات جهانی CSGO

11. از boost استفاده کنید

در بیشتر نقشه‌ها مکان‌هایی وجود دارد که دسترسی به آنها به تنهایی غیرممکن است. ابتدا باید به روی هم تیمی خود بپرید. به این مکان‌ها boost می‌گویند. boost باعث می‌شود تا در موقعیتی دور از انتظار قرار بگیرید، این مورد گاهی اوقات مزیت دید بهتر در بعضی از قسمت‌های نقشه است.
نکته اصلی این است که بیش از حد از آن‌ها استفاده نکنید، زیرا دشمنان در راند بعد موقعیت شما را پیش‌بینی می‌کنند.

12. از پشت اشیا شلیک کنید

فیزیک تیراندازی در CSGO به شما امکان می‌دهد از مناطق ضعیف در برخی دیوارها، درها و جعبه‌های چوبی شلیک کنید. با دانستن اینکه از کجا شلیک می‌کنید، می‌توانید از دید دور به دشمنان آسیب برسانید.
این نقاط در همه نقشه‌ها وجود دارد، پس آن‌ها را به خاطر بسپارید. گاهی به دیوارها، درها و جعبه‌ها شلیک کنید. اما هر راند از آنها استفاده نکنید، زیرا دشمنان شما به این کار عادت خواهند کرد و دیگر گرفتار نخواهند شد.

کار تیمی در CSGO

13. CSGO یک بازی تیمی است

CSGO یک بازی در مورد کشتن دشمنان نیست، این یک بازی در مورد برقراری ارتباط با افراد دیگر است. این فقط یک بازیکن نیست که در مسابقه برنده می‌شود، بلکه کل تیم از طریق کار تیمی خود پیروز می‌شوند.
برای تقویت اثر بخشی کار تیمی شما، بازیکنان باید با یکدیگر تعامل داشته باشند. تا جایی که می‌توانید ارتباط برقرار کنید و در مورد دشمن خود به یکدیگر اطلاعات بدهید. همیشه اگر نظری در مورد استراتژی حمله دارید آن را با هم‌تیمی‌هایتان در میان بگذارید.
اکثرا تیمی که با تعامل به هم کمک می‌کنند، پیروز می‌شود.

14. بازیکنان حرفه‌ای را تماشا کنید

فقط با بازی کردن نمی‌توانید ضعف‌های خود را شناسایی کنید، برای همین به دیدن دمو‌های خود و بازیکنان حرفه‌ای بپردازید. تماشای بازیکنان حرفه‌ای نه تنها هیجان‌انگیز و سرگرم کننده است؛ بلکه می‌توانید استراتژی آنها را بررسی کنید و از اشتباهات‌شان اجتناب کنید. ترفندهای شلیک کردن و یا پرتاب نارنجک را از بهترین‌ها بیاموزید. در اکثر دوئل‌ها زمان‌بندی و جایگیری نقش اساسی دارند که می‌توانید با تماشا، آن‌ها را تقلید کنید. سعی کنید از استراتژی‌های آنان در بازی خود استفاده و یا مانند آنها تمرین کنید. بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای کانال‌ یوتیوب یا توییچ هم دارند که در آن‌ها آموزش‌های مفیدی به مخاطبان ارائه می‌دهند.

15. پس از بازی استراحت کنید

نکته اصلی در هر بازی رقابتی، آشنایی محدودیت‌های خود است. برنده شدن یا باختن فرقی نمی‌کند، بدن و ذهن شما هنوز هم به استراحت احتیاج دارد. بعد از هر بازی، کمی استراحت کنید تا مغز و بدن شما از فشار بازی راحت شود.
کمی آب بنوشید و استراحت کنید، یا حتی چند دقیقه پیاده روی کنید. در واقع با این کار به بدن خود روحیه می‌دهید. بعد از کمی استراحت، وقتی به بازی برگردید احساس بهتری خواهید داشت و تصمیم‌های بهتری خواهید گرفت.
خوابیدن بسیاری از فرایندهای بهبودی را در بدن شما شروع می‌کند که برای کارایی به زمان نیاز دارند. به همان اندازه که می‌خواهید در طی روز بعد احساس خوبی داشته باشید، بخوابید.
تمام ترفند CSGO فقط برای برنده شدن نیست به یاد داشته باشید، کانتر استریک فقط یک بازی است و برنده و بازنده دارد.

5 در مورد “15 ترفند برای حرفه‌ای شدن در بازی Counter Strike: Global Offensive”

  1. خیلی ممنونم از این سایت کار بردی واقعا دست سازنده درد نکنه خیلی ممنونم واقعا چیز های خوبی یاد گرفتم.

  2. شماره ۱۰ واقعا ترفند بسیار خوبی بود یبار من تو مپ داست سایت بی کمپ کرده بودم یه گوشه تا تروریست ها بیان بعد مدتی یکیشون اومد که بمبو بکاره میخواستم بزنمش ولی نزدم وایسادم تا سه تا شدن بعد سه تاشونو زدم و راندو بردم

    3
    26

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH