مجموع 89 سال زندان برای متهمان پرونده سایت آپارات!

محمد جواد شکوری مقدم، بنیان‌گذار آپارات، صباایده و فیلیمو، به دلیل انتشار یک ویدئو در سایت آپارات به 12 سال زندان محکوم شد. طبق اعلام روابط عمومی سایت آپارات، رای صادره از شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه رای بدوی بوده و تجدید نظر خواهی از این دادنامه صورت گرفته است.

این رای به علت انتشار ویدئویی صورت گرفته که در آن مجری از کودکان درباره نحوه تولد و به‌دنیا آمدنشان سوال می‌پرسید. این ویدئو از طریق برنامه اینترنتی ژلوفن در بستر آپارات منتشر شد و از همان ابتدا بازتاب منفی نسبتا گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. در همان زمان ویدیو از سایت آپارات حذف شد و طبق اعلام شکوری، برنامه ژلوفن نیز معلق شد. شکوری پیش از این نیز به دلیل انتشار محتوا به دادگاه احضار شده بود و حتی در آذر سال 98 نزدیک به 2 ساعت در بازداشت بود.

در حکم محمد جواد شکوری به سه اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، انتشار محتویات مبتذل و تشویق به فساد اشاره شده و مدیرعامل آپارات در مجموع به 12 سال حبس محکوم شده است. هفت متهم دیگر انتشار این ویدیو نیز هرکدام به دلیل تشویق به فساد به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

مدیرعامل آپارات پس از انتشار خبر حکم 10 سال زندان در اکانت توییتر خود موج سواری رسانه‌های ضدانقلاب از این خبر را مغرضانه و آسیب‌زننده خواند. وی همچنین اعلام کرد که تولید و محتوای این ویدیو به سفارش و نظارت آپارات نبوده و به دلیل سابقه خوب تولید کننده محتوا، براساس الگوریتم توزیع محتوا در سایت آپارات منتشر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH