نمایشگر تعاملی 85 اینچی جدید سامسونگ نقش یک تخته وایت‌برد دیجیتالی را ایفا می‌کند

سامسونگ مایل است تا مردم باور کنند که نمایشگر تعاملی 85 اینچی جدید این شرکت می‌تواند شکاف میان دانش‌آموزان حاضر در کلاس و دانش‌آموزانی که در منزل مشغول به تحصیل هستند را برطرف نماید. اکنون روش یادگیری ترکیبی شامل آموزش حضوری و از راه دور به رویکردی طبیعی در سراسر کشور تبدیل شده است. در واقع این محصول یک تخته وایت‌برد دیجیتالی با اندازه کمی بزرگتر است و با فرض قیمت نه‌چندان بالای خود می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای جذاب و مناسب جهت آموزش در دوران شیوع بیماری کووید 19 قلمداد شود.

اکنون که بیماری کووید 19 سرتاسر کره‌جنوبی را فرا گرفته است؛ برخی دانش‌آموزان در داخل منزل و اطراف نمایشگرهای کوچک کروم‌بوک‌ها جمع می‌شوند؛ در حالی‌که برخی دیگر کماکان در کلاس درس حاضر می‌شوند. تخته وایت‌برد دیجیتالی سامسونگ با قابلیت اتصال به اینترنت نویدبخش تعامل هرچه بهتر میان معلمان و دانش‌آموزان خواهد بود. بدین‌ترتیب با نوشتن متون یا ترسیم اشکال روی صفحه دیجیتالی داخل کلاس، دانش‌آموزان حاضر در منزل بلافاصله آن‌ها را بر روی نمایشگر لپ‌تاپ خود مشاهده خواهند کرد.

هدف از توسعه این محصول لزوما برقراری ارتباط بهتر با تمامی افراد نیست. کارشناسان برای ایجاد چنین قابلیتی تنها چند ماه زمان در اختیار داشته‌اند. بنابراین چنین محصولی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در زمان‌های جدایی از یکدیگر نیز قادر به ایجاد نوعی همکاری و تعامل همانند اوقات حضور در کلاس باشند.

تخته وایت‌برد دیجیتالی فلیپ 2 سامسونگ با اندازه 65 اینچی

نمایشگر تعاملی اساسا مدل بزرگتری از وایت‌بردهای دیجیتالی فعلی فلیپ 2 سامسونگ به‌شمار می‌رود. اندازه 85 اینچی نمایشگر تعاملی بدان معناست که این محصول به اندازه یک تخته وایت‌برد واقعی مدرسه بزرگ است (اگرچه وزن آن بسیار بیش‌تر از 164 پوند است). اکنون در مقایسه با مدل‌های 55 و 65 اینچی پیشین به لحاظ تئوری تعداد بیش‌تری از دانشجویان قادر به استفاده از تخته وایت‌برد به‌صورت همزمان خواهند بود. سامسونگ تصور می‌کند که این نمایشگر در وهله نخست داخل کلاس‌های درس نصب خواهد شد. دانش‌آموزان و معلمان هنگام حضور در کلاس‌ها قادر به استفاده از نمایشگر لمسی 4K این محصول با قابلیت پشتیبانی از 4 قلم خواهند بود (نمایشگر تعاملی به‌صورت پیش‌فرض با 2 قلم عرضه می‌شود). کاربران با استفاده از این قلم‌‌ها به نگارش متون یا ترسیم اشکال مختلف می‌پردازند. بعلاوه این نمایشگر از حداکثر 20 فرمان لمسی با انگشت یا نوک قلم به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. نمایشگر فلیپ 2 مجهز به تنها 1 درگاه HDMI 2.0 بود؛ در حالی‌که نمایشگر تعاملی جدید با بهره‌گیری از 2 پورت HDMI 2.0 به معلمان امکان می‌دهد تا چندین رایانه یا منبع ویدیویی دیگر را به نمایشگر متصل نمایند.

اما معلمان پیش از طرح درخواست تهیه این محصول برای مدرسه خود بایستی بدانند که قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است. نمایشگر 65 اینچی فلیپ 2 با برچسب قیمتی 2599 دلاری عرضه می‌شود. همچنین قیمت‌گذاری تلویزیون‌های 85 اینچی سامسونگ نیز از 1799.99 دلار آغاز می‌شود. بنابراین هزینه خریداری یک نمایشگر تعاملی 85 اینچی احتمالا چندان گران‌تر تمام نخواهد شد. کماکان اکثر مدارس با محدودیت‌های گسترده در رابطه با شیوع بیماری کووید 19 دست‌به‌گریبان بوده و شرایطی غیرعادی را تجربه می‌کنند. بعلاوه محصول جدید حتی از برخی نرم‌افزارهای آموزشی تبلیغ شده توسط سامسونگ بی‌بهره است. به عقیده کارشناسان استفاده از این محصول در مدارس فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛ اما رویکرد سامسونگ برای عرضه نمایشگر تعاملی در چنین موقعیتی بیش از آنکه واقع‌گرایانه باشد؛ احتمالا فرصت‌طلبانه قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH