وان‌پلاس از اسمارت‌فون‌های نورد N10 5G و نورد N100 رسما رونمایی کرد

کمپانی وان‌پلاس با عرضه اسمارت‌فون نورد از قالب یک تولیدکننده انحصاری هندست‌های پرچم‌دار خارج شد. اکنون این شرکت آماده نفوذ هرچه بیش‌تر در بازار گوشی‌های میان‌رده و حتی مدل‌های برتر پایین‌رده است. به‌عبارت دیگر اکنون سری وان‌پلاس نورد شامل چندین هندست مختلف است.

وان‌پلاس نورد N10 5G

وان‌پلاس نورد N10 5G با فرمولی نزدیک به مدل اولیه وان‌پلاس نورد عرضه می‌شود. این هندست مجهز به یک تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون، نمایشگر 90 هرتزی و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است. نورد N10 بازه‌های قیمتی پایین‌تر را هدف قرار داده است؛ بنابراین ملاحظات مربوط به قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه ناگزیر تغییراتی را به‌دنبال داشته است. مدل جدید مجهز به یک نمایشگر 6.49 اینچی با رزولوشن +1080p است. با این‌حال پنل نمایشگر در مقایسه با مدل اولیه وان‌پلاس نورد شاهد تغییری قابل‌توجه بوده است. این پنل اکنون از نوع IPS LCD است؛ مشخصه‌ای که به‌کارگیری آن از زمان عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 2 در سال 2015 بی‌سابقه بوده است. نمایشگر این هندست از طریق روکش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. استفاده از چنین نمایشگری طبیعتا موجب انتقال حسگر اثرانگشت به قسمت پشتی دستگاه خواهد شد.

اسمارت‌فون وا‌ن‌پلاس نورد N10 5G در مدل رنگی Midnight Ice

ماژول دوربین پشتی نورد N10 5G در مقایسه با ورژن اولیه وان‌پلاس نورد اندکی ارتقاء یافته است؛ چرا که دوربین اصلی هندست جدید مجهز به یک سنسور 64 مگاپیکسلی است. همچنین این محصول همانند مدل نسل قبلی از یک دوربین فوق‌عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی و میدان دید 119 درجه‌ای و ماژول‌های اختصاصی ماکرو و تشخیص عمق بهره می‌گیرد. دوربین اصلی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم برثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم برثانیه است. در حالت اسلوموشن نیز سرعت فیلم‌برداری به حداکثر 120 فریم برثانیه خواهد رسید.

در بخش دوربین سلفی نیز شاهد اعمال تعییراتی هستیم. خبر خوب اینکه حسگر سلفی داخل یک حفره کروی‌شکل بر روی نمایشگر مستقر شده است. خبر ناخوشایند اینکه حسگر 32 مگاپیکسلی با نمونه 16 مگاپیکسلی جایگزین شده و طبیعتا از لنز اولتراواید نیز خبری نیست.

با توجه به اقدامات کمپانی در راستای کاهش قیمت‌گذاری دستگاه، باتری وان‌پلاس نورد N10 5G از ظرفیتی کاملا مناسب برخوردار است. باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی این هندست در مقایسه با مدل اولیه نورد از ظرفیت بالاتری برخوردار بوده و به لطف فناوری Warp Charge 30T با همان سرعت مدل پیشین شارژ می‌شود. هر 2 مدل فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم هستند. همچنین نورد N10 5G مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است؛ مشخصه‌ای که اکنون مدتی است از گوشی‌های وان‌پلاس حذف شده است.

توان پردازشی نورد N10 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 690 تامین می‌شود. این تراشه تا حدودی به اسنپ‌دراگون 765G شباهت دارد؛ اگرچه میان این 2 تراشه چندین اختلاف کلیدی نیز مشاهده می‌شود. به بیان خلاصه تراشه اسنپ‌دراگون 690 مجهز به 2 هسته پردازشی جدید و بزرگ از نوع کایرو 560 بوده (در مقابل هسته‌های کایرو 475 در تراشه اسنپ‌دراگون 765G) و از GPU کمی ضعیف‌تر یعنی آدرنو 619L بهره می‌گیرد. مودم X51 صرفا از امواج 5G با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. اما مدل اولیه نورد نیز از قابلیت اتصال به شبکه 5G موج میلی‌متری بی‌بهره است. بنابراین در این زمینه نیز نمی‌توان به مدل جدیدتر خرده گرفت.

پیش از هرگونه قضاوت در خصوص هندست جدید وان‌پلاس بایستی از قیمت‌گذاری آن نیز مطلع شوید. وان‌پلاس نورد N10 5G با برچسب قیمتی 350 یورویی / 330 پوندی روانه بازار خواهد شد. این هندست مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی از نوع UFS 2.1 است. برای مقایسه جالب است بدانید که مدل اولیه وان‌پلاس نورد با 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و برچسب قیمتی 380 پوندی در دسترس مشتریان قرار گرفت.

هر 2 هندست جدید سری نورد از قابلیت ارتقاء حافظه‌داخلی برخوردار هستند؛ موضوعی که در صورت نیاز کاربران به فضای ذخیره‌سازی بالا می‌تواند معادلات بازی را به کلی تغییر دهد. همچنین این 2 اسمارت‌فون برخلاف ورژن اولیه نورد در ایالات‌متحده نیز عرضه خواهند شد. اگرچه اعلام جزئیات دقیق در این زمینه به زمان‌های آینده موکول شده است.

وان‌پلاس نورد N100

وان‌پلاس نورد N100 یک محصول پایین‌رده به‌شمار رفته و از قابلیت اتصال به شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. قیمت‌گذاری مدل پایه این هندست با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی (نوع UFS 2.1) از رقم 200 یورو/ 180 پوند آغاز می‌شود. با این‌حال کاربران کماکان با خریداری یک کارت حافظه میکرو اس‌دی ارزان‌قیمت می‌توانند ظرفیت حافظه هندست خود را افزایش دهند. توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 460 تامین می‌شود. این تراشه اقتصادی 11 نانومتری مجهز به هسته‌های پردازشی کورتکس A73 بوده و از پردازنده گرافیکی آدرنو 610 بهره می‌گیرد.

نورد N100 از یک نمایشگر 6.52 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720×1600 پیکسل و نرخ نوسازی استاندارد بهره می‌گیرد. این نمایشگر با روکشی از جنس گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. این اسمارت‌فون همانند نورد N10 مجهز به اسپیکرهای استریو و حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه است.

اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد N100 در مدل رنگی Midnight Frost

وان‌پلاس تصمیم گرفته تا در این هندست بر مقوله شارژدهی طولانی‌تر باتری تمرکز نماید. نورد N100 مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی است و افزایش ظرفیت باتری به بهای کاهش سرعت شارژ آن تمام شده است؛ چرا که این باتری با حداکثر توان 18 وات شارژ می‌شود (با توجه به ظرفیت بالاتر باتری دسترسی به فناوری Warp Charge فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد). بهره‌مندی از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون یکی از مشخصه‌های مثبت این مدل به‌شمار می‌رود.

وان‌پلاس نورد N100 مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی است؛ بنابراین تجربه عکاسی با این هندست کاملا مبتدیانه خواهد بود. این اسمارت‌فون به لحاظ فنی مجهز به ماژول دوربین سه‌گانه است؛ اما 67 درصد فضای ماژول توسط لنز ماکرو و حسگر تشخیص عمق اشغال شده است (هر 2 دوربین دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی هستند). دوربین‌های پشتی و جلویی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه هستند. دوربین جلویی هندست نیز از رزولوشن 8 مگاپیکسلی برخوردار است.

هر 2 هندست نورد N100 و نورد N10 با رابط کاربری OxygenOS 10.5 روانه بازار می‌شوند. این رابط کاربری کماکان بر پایه سیستم‌عامل اندروید 10 طراحی شده است؛ اما کماکان از آخرین اصلاحات اعمال شده توسط کمپانی وان‌پلاس میزبانی می‌کند. این هندست‌ها در اوایل ماه آینده در بازار اروپا عرضه می‌شوند و فروش آن‌ها در سایر مناطق جهان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH