سامسونگ گلکسی S20 پلاس عنوان پرفروش‌ترین گوشی 5G جهان را بدست آورد

در حال حاضر تعداد زیادی اسمارت‌فون با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار شده است و شمار چنین دستگاه‌هایی در بازار روزبه‌روز در حال افزایش است. تحلیل‌گران پیش‌تر به این واقعیت اشاره کردند که بازار جهانی اسمارت‌فون به مسیر روبه رشد سابق بازخواهد گشت. این روند رشد تا حدود زیادی مدیون افزایش میزان تقاضا برای دستگاه‌هایی است که از شبکه‌های نسل پنجم پشتیبانی می‌کنند. اکنون می‌توان به جمع‌بندی اطلاعات مربوط به محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های 5G طی 6 ماهه نخست سال 2020 پرداخت.

بررسی‌های انجام شده توسط موسسه Strategy Analytics نشان می‌دهند که سامسونگ گلکسی S20 پلاس به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون 5G طی 6 ماهه نخست سال 2020 تبدیل شده است. این هندست 9 درصد از کل درآمد حاصل از فروش مدل‌های 5G را به خود اختصاص داد. با این‌حال تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این هندست جایگاه خود به‌عنوان رهبر بازار گوشی‌های هوشمند 5G را واگذار نموده و آی‌فون 12 پادشاه جدید این اقلیم به‌شمار خواهد رفت.

در پایان 6 ماهه نخست سال جاری میلادی درآمد حاصل از فروش اسمارت‌فون‌هایی با قابلیت اتصال به شبکه 5G بالغ بر 34 میلیارد دلار بوده است. علیرغم اوضاع نامساعد بازار به‌دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا میزان تقاضا برای دستگاه‌های پشتیبانی کننده از شبکه‌های نسل پنجم کماکان به روند رشد مداوم خود ادامه داد.

کمپانی‌های سامسونگ و هواوی به لحاظ میزان فروش اسمارت‌فون‌های 5G در جهان پیشتاز هستند. از میان 5 دستگاه محبوب و برتر با قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم 3 مورد از آن‌ها متعلق به سامسونگ هستند. اسمارت‌فون‌های گلکسی S20 پلاس، گلکسی S20 اولترا و گلکسی S20 جزو 5 هندست 5G پرفروش در جهان محسوب می‌شوند؛ در حالی‌که محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های 5G جهان توسط شرکت هواوی و با اسامی هواوی P40 پرو 5G و میت 30 5G تولید شده‌اند.

موسسه کانالیز: تا پایان سال 2020 میزان فروش جهانی اسمارت‌فون‌های 5G به 278 میلیون دستگاه خواهد رسید

سال گذشته شاهد راه‌اندازی فوق‌العاده شبکه 5G در مناطق مختلف جهان بودیم؛ اما در سال 2020 اسمارت‌فون‌های 5G بالاخره توجه مشتریان را به سوی خود جلب کردند. این پدیده دلیلی بسیار ساده دارد. در سال 2019 شاهد عرضه تعداد انگشت‌شماری اسمارت‌فون 5G با قیمت‌گذاری بسیار گران بودیم؛ در حالی‌که در سال 2020 فناوری 5G به دنیای هندست‌های میان‌رده نیز وارد شد.

علیرغم تداوم شیوع ویروس کرونا روند فزآینده به‌کارگیری فناوری 5G در گوشی‌های میان‌رده متوقف نشد. اکنون کمپانی‌های مدیاتک و کوالکام تعداد زیادی تراشه 5G را به بازار عرضه کرده‌اند. شرکت مدیاتک با تولید تراشه‌های سری Dimensity و ارائه آن‌ها به چندین کمپانی مختلف در چین به کاهش قیمت اسمارت‌فون‌های 5G کمک شایان‌توجهی نموده است.

بر اساس اعلام موسسه کانالیز در حال حاضر چین از نظر پیاده‌سازی شبکه 5G  و قابلیت دسترسی به گوشی‌های 5G در جهان پیشتاز است. این موسسه تحقیقاتی خاطرنشان می‌کند که تعداد هندست‌های 5G فروخته شده در جهان طی سال 2020 به 278 میلیون دستگاه خواهد رسید. بیش از 62 درصد این دستگاه‌ها معادل حدودا 172 میلیون واحد از آن‌ها در بازار بزرگ چین به فروش خواهند رفت.

در حال حاضر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که گستره بازار محصولات 5G در سال 2021 دو برابر خواهد شد. چنین سناریویی با توجه به 2 برابر شدن تعداد دستگاه‌های 5G فعلی در بازارهای سراسر جهان عملی می‌شود. در سال آینده پوشش شبکه 5G در کلیه مناطق کلیدی جهان احتمالا بیش از پیش افزایش خواهد یافت. همچنین روند کاهش نرخ قیمت‌گذاری اسمارت‌فون‌های 5G احتمالا تا سال آینده ادامه خواهد یافت.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که در آغاز سال 2020 هیچ هندست 5G با برچسب قیمتی کمتر از 300 دلار در بازار قابل دسترس نبود. اما اکنون تعداد زیادی اسمارت‌فون میان‌رده با قیمت‌گذاری کمتر از 250 دلار و قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G به بازار عرضه شده است. علاوه بر این کمپانی ریلمی در روز 1 سپتامبر (11 شهریور ماه) از اسمارت‌فون ریلمی V3 5G رونمایی کرد. این محصول مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH