تراشه اسنپ‌دراگون 875 کوالکام در مقایسه با تراشه نسل قبلی خود 25 درصد سریع‌تر است

تراشه اسنپ‌دراگون 875 با اسم رمز “Lahaina” تولید می‌شود و عملکرد آن احتمالا در مقایسه با انتظارات کاربران به میزان قابل‌توجهی سریع‌تر خواهد بود. نتایج اولیه تست بنچمارک AnTuTu از کسب امتیاز بالاتر از 847 هزار توسط این تراشه حکایت دارند. چنین امتیازی در مقایسه با نیمه‌هادی نسل قبلی بسیار بیش‌تر است. در حال حاضر تراشه اسنپ‌دراگون 865 با ثبت رکورد حدودا 663 هزار امتیازی در صدر فهرست قرار دارد.

جهش بیش از 25 درصدی امتیاز تراشه نشا‌ن‌دهنده ارتقاء چشمگیر عملکرد تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام ظرف مدت 1 سال گذشته است. البته پیش از جشن گرفتن چنین موفقیتی توسط تیم فنی کوالکام این نتایج بایستی به‌طور رسمی تائید شوند.

برای مقایسه جالب است بدانید که آی‌فون 12 موفق به کسب امتیاز 660 هزار شد؛ در حالی‌که تراشه‌های کایرین 9000 و اگزینوس 1080 به‌ترتیب رکوردهای 696 و 693 هزار امتیازی را ثبت کردند. چنین امتیازی برای پیشی گرفتن از گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 کفایت خواهند کرد؛ اما با امتیاز احتمالی کسب شده توسط تراشه اسنپ‌دراگون 875 کماکان فاصله بسیار زیادی دارند. نکته جالب‌توجه اینکه در حال حاضر تراشه اسنپ‌دراگون 865 (نسخه معمولی و نه پلاس آن) در صدر فهرست آنتوتو قرار دارد. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط تیم AnTuTu پیکره‌بندی رم و حافظه‌داخلی دستگاه نیز در امتیاز نهایی کسب شده توسط آن نقش مهمی ایفا می‌کند. لذا به‌کارگیری حافظه‌داخلی UFS 3.1 با ظرفیت بالا احتمالا اختلاف جزئی فرکانس پردازنده در ورژن معمولی تراشه را جبران خواهد کرد.

همچنین یک پست دیگر نیز نشان می‌دهد که شرکت اوپو ورژن اورکلاک شده تراشه اسنپ‌دراگون 865 را مورد ارزیابی قرار داده است. فرکانس پردازنده مورد استفاده در این تراشه تا سقف حدودا 3.2 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت. این در حالیست که فرکانس پردازشی قدرتمندترین هسته در تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس برابر با 3.09 گیگاهرتز است.

کمپانی کوالکام به‌زودی از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 875 و احتمالا برخی چیپست‌های دیگر رونمایی خواهد کرد. در صورت صحت نتایج بنچمارک اعلام شده بی‌تردید رویداد آینده غول آمریکایی تماشایی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH