وبسایت DxOMark گزارش بررسی دوربین اسمارت‌فون پیکسل 5 گوگل را منتشر کرد

ماه گذشته شرکت گوگل از اسمارت‌فون پیکسل 5 خود رسما رونمایی کرد و این هندست طی ماه اکتبر در بازارهای مختلف جهان عرضه شد. در واقع این دستگاه اخیرا در بازارهای ایالات‌متحده و کانادا عرضه شده است. هنگامی‌که پیرامون دستگاه‌های پیکسلی صحبت می‌شود؛ عملکرد دوربین همواره به‌عنوان یکی از عوامل جذاب موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این هندست‌ها ارائه‌دهنده تجربه ناب نسخه دستکاری نشده اندروید بوده و فاقد هرگونه برنامه یا افزونه زائد هستند.

گوگل این‌بار برخلاف سال گذشته تصمیم گرفته تا به اوضاع کمی سروسامان بدهد. غول جستجوگر ورژن‌های 4G و 5G اسمارت‌فون پیکسل 4a را عرضه کرد. همچنین کمپانی مدل پیشرفته پیکسل 5 را به‌عنوان یک محصول میان‌رده در دسترس مشتریان قرار داد. در همین راستا برند تولیدکننده گوشی‌های پیکسل جوانب مختلفی از دستگاه نظیر دوربین و پردازنده را تعدیل نموده است. اسمارت‌فون پیکسل 5 از پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه شامل حسگر اصلی 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و لنز فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد. لنز اصلی مشابه نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون نسل قبلی پیکسل 4 است. برای حسگر دوم نیز گوگل این‌بار در عوض به‌کارگیری لنز تله‌فوتو موجود در هندست نسل قبلی به سراغ استفاده از یک لنز فوق‌عریض رفته است.

برخی کاربران احتمالا مشتاقانه منتظر انتشار گزارش ارزیابی عملکرد دوربین پیکسل 5 توسط وبسایت DxOMark بودند. خبر خوش اینکه اکنون زمان انتظار به سرآمده است و وبسایت DxOMark گزارش بررسی دقیق دوربین این هندست را منتشر نموده است.

اسمارت‌فون پیکسل 5 گوگل در ارزیابی اخیر وبسایت DxOMark موفق به کسب امتیاز کلی 120 در زمینه عملکرد دوربین‌ها شد. به بیان دقیق‌تر این هندست در حوزه‌های عکاسی، قابلیت بزرگنمایی و فیلم‌برداری به‌ترتیب امتیازات 129، 49 و 107 را کسب کرد. به منظور اطلاع از امتیازات دقیق دوربین در حوزه‌های مختلف کافیست به تصویر فوق نگاهی بیندازید. با بررسی نتایج بررسی‌های دقیق کارشناسان DxOMark متوجه خواهیم شد که پیکسل 5 به‌خاطر ثبت تصاویری با جزئیات مطلوب و کیفیت بافت مناسب مورد ستایش قرار گرفته است. همچنین وبسایت بنچمارک دوربین به کیفیت چشم‌نواز رنگ‌ها و دقت بالای فوکوس خودکار اشاره نموده است. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که حتی هنگام عکاسی در روشنایی روز نیز تصاویر تا حدودی دارای نویز هستند. همچنین پیکسل 5 از جنبه عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف نیز بازخورد مناسبی را دریافت کرده است.

در تست بزرگنمایی نیز اسمارت‌فون پیکسل 5 گوگل موفق به کسب امتیاز نه‌چندان دلچسب 49 شد؛ موضوعی که با توجه به عدم به‌کارگیری لنز تله‌فوتو در این هندست کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. فقدان لنز تله‌فوتو موجب کاهش امتیاز کلی دوربین اسمارت‌فون شده است. وبسایت DxOMark در این تست به بررسی قابلیت‌های بزرگنمایی لنز عریض نیز پرداخته است. بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تا در صورت تمایل به ثبت تصاویری با کیفیت مناسب حداکثر از زوم 2 برابری استفاده کنند.

در ارزیابی عملکرد ویدیویی دوربین نیز بار دیگر دستگاه به‌خاطر توانمندی خود در زمینه فوکوس خودکار مورد ستایش قرار گرفته است. همچنین به‌نظر می‌رسد که قابلیت تثبیت‌کنندگی دوربین هنگام ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 و 60 فریم برثانیه نیز کارشناسان DxOMark را تحت‌تاثیر قرار داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH