مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه ARM در روز 20 آبان ماه معرفی خواهند شد

شب گذشته شرکت اپل زمان برگزاری رویداد آینده خود موسوم به “One More Thing” را اعلام کرد. اگرچه گمانه‌زنی‌های پیشین صریحا به معرفی مدل‌های جدید کامپیوترهای مک مجهز به تراشه ARM در جریان این رویداد اشاره داشتند؛ اما اکنون جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر شده است. بر اساس شایعات اخیر غول کوپرتینویی در جریان این رویداد از 3 دستگاه مک‌بوک جدید مجهز به پردازنده‌های ARM رونمایی خواهد کرد. این دستگاه‌ها شامل 1 مک‌بوک ایر جدید و 2 مدل مک‌بوک پرو با نمایشگرهای 13 و 16 اینچی هستند.

بر اساس گزارش نشریه بلومبرگ شرکت اپل و تامین‌کنندگان طرف قرارداد آن پیش‌تر فرآیند تولید 3 مدل لپ‌تاپ مک با پردازنده‌های بومی را آغاز نموده‌اند. مدل‌های 13 اینچی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو توسط کمپانی فاکسکان مونتاژ خواهند شد؛ در حالی‌که شرکت Quanta Computer مسئولیت تولید نسخه 16 اینچی مک‌بوک پرو را بر عهده دارد. با این‌حال گزارش اخیر خاطرنشان می‌کند که تولید مدل‌های کوچک‌تر با پیشرفت بیش‌تری همراه بوده است؛ لذا شرکت اپل در رویداد هفته آینده خود احتمالا تنها از این مدل‌ها رونمایی خواهد کرد.

همچنین گزارش مذکور می‌افزاید که لپ‌تاپ‌های جدید صرفنظر از به‌کارگیری CPUهای اپل در عوض نمونه‌های اینتلی تغییرات قابل‌توجهی را از جنبه طراحی تجربه نخواهند کرد. در عین‌حال اپل یک تیزر واقعیت‌افزوده جذاب را منتشر نموده است. در این تیزر لوگوی اپل همانند یک لپ‌تاپ باز و بسته می‌شود. این موضوع ماهیت ستارگان رویداد آینده کمپانی را بیش از پیش موردتائید قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH