نتایج تست بنچمارک تراشه A14X اپل منتشر شد

اپل اخیرا تائید کرد که رویداد آینده این شرکت در هفته آینده و به بیان دقیق‌تر روز 10 نوامبر (20 آبان ماه) برگزار خواهد شد. اگرچه غول کوپرتینویی در خصوص محصولات عرضه شده در جریان این رویداد هیچ اظهارنظری نکرده است؛ اما به باور عموم کارشناسان، کمپانی ضمن برگزاری این رویداد از سری جدید کامپیوترهای مک مبتنی بر نیمه‌هادی اپل رونمایی خواهد کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که نتایج مربوط به تست بنچمارک این تراشه منتشر شده است.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها این تراشه تحت‌عنوان A14X Bionic تولید می‌شود. این تراشه مدل ویژه‌ای از چیپست A14 Bionic مورد استفاده در آی‌فون‌ها و آی‌پدهای امسال اپل به‌شمار می‌رود. بر اساس نتایج تست گیک‌بنچ به‌نظر می‌رسد که این تراشه حقیقتا محصولی ارزشمند بوده و کاربران را هیجان‌زده خواهد کرد. نتایج بنچمارک نشان می‌دهند که تراشه A14X در تست‌های پردازش تک‌ هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1634 و 7220 را کسب کرده است. بدین‌ترتیب تراشه جدید در مقایسه با پردازنده A14 Bionic مورد استفاده در گوشی آی‌فون 12 کمی سریع‌تر است. اما به‌نظر می‌رسد که سرعت آن در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچی سال 2019 اپل مجهز به پردازنده Core-i9 اینتل نیز به‌مراتب بالاتر است. این دستگاه در تست پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1096 و 6869 را کسب کرد. اختلاف امتیاز 2 پردازنده در زمینه عملکرد چندهسته‌ای چندان چشمگیر نیست؛ اما عملکرد سریع‌تر تراشه A14X در مقایسه با مدل پیشرفته مک‌بوک پرو حقیقتا هیجان‌انگیز و خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد.

با این‌حال به منظور تشخیص صحت و سقم نتایج بنچمارک‌ها هیچ روش خاصی وجود ندارد. بنابراین امتیازات مربوط به بنچمارک‌ها نیز می‌توانند کاملا جعلی باشند. اما بنچمارک‌های پیشین مربوط به تراشه‌های قدیمی‌تر سری A این تراشه‌ها را به نوبه خود بسیار قدرتمند معرفی می‌کنند. بنابراین بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که نتایج این آزمایشات در دنیای واقعی تا چه اندازه معتبر خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH