اپل به‌دنبال استفاده از حسگر LiDAR در اتومبیل‌های خودران است

اتومبیل‌های خودران به منظور تشخیص سوژه‌های اطراف خود نظیر افراد، اشیاء یا سایر خودروها بر تعداد زیادی سنسور مختلف متکی هستند. یکی از این حسگرها LiDAR نام دارد. اپل با استفاده از این حسگر در مدل‌های جدیدتر آی‌پد و سری آی‌فون 12 پرو خود به شهرت رسیده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل به‌دنبال استفاده از این فناوری در سیستم اتومبیل‌های خودران است.

بر اساس پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت Patently Apple به‌نظر می‌رسد که اپل به‌دنبال استفاده از یک دستگاه LiDAR یکپارچه در پشت شیشه خودرو است. این حسگر به نگاشت بهتر مسیر جاده پیش ‌روی خودرو کمک خواهد کرد. این مشخصه احتمالا برای تشخیص موقعیت‌ها در فضاهای بسیار تاریک و کمک به تشخیص افراد، حیوانات و اشیاء در قسمت جلویی اتومبیل و اطلاع از زمان لزوم ترمز گرفتن ایده‌آل خواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ فناوری LiDAR اکنون توسط کمپانی‌های تولیدکننده و تست‌کننده اتومبیل‌های خودران مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین این تکنولوژی به خودی خود چندان جدید محسوب نمی‌شود. با این‌حال پیاده‌سازی فناوری LiDAR توسط اپل به‌صورت قرار دادن آن پشت شیشه جلو خودرو در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود. البته بر اساس اعلام وبسایت Patently Apple پیش‌تر نیز کمپانی دیگری با نام XeomatiX در زمینه تولید محصولی مشابه با یک شرکت تولیدکننده شیشه جلوی خودرو موسوم به AGC همکاری نموده است.

هنوز نمی‌توان اطمینان داشت که پتنت ثبت شده توسط اپل در دنیای واقعی به چه ترتیبی عمل خواهد کرد. اگرچه مورد اخیر صرفا یک پتنت است؛ اما یقینا جالب خواهد بود که ببینیم اپل پس از به‌کارگیری فناوری LiDAR در گوشی‌های خود چگونه از آن برای اتومبیل‌های خودران آینده استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH