سامسونگ گلکسی S21 اولترا از نمایشگر 120 هرتزی با رزولوشن QHD استفاده خواهد کرد

پیشرفته‌ترین عضو خانواده گلکسی S21 شرکت سامسونگ با نام گلکسی S21 اولترا از نمایشگری با مشخصات بنیادی مشابه هندست نسل قبلی بهره خواهد برد. با این‌حال نمایشگر هندست جدید از نرخ نوسازی 120 هرتزی با حداکثر رزولوشن 2K پشتیبانی خواهد کرد. گزارش جدید یکی از منابع صنعتی شناخته شده و نزدیک به زنجیره تامین سامسونگ به این موضوع اشاره نموده است. به‌عبارت دیگر در سال 2021 نیز سامسونگ کماکان در زمینه نمایشگرهای موبایلی 4K سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. اگرچه حالت نمایشی کاملا روان 120 هرتزی بالاخره در تمامی رزولوشن‌ها تا سقف 1440p قابل دسترس خواهد بود.


در خصوص فقدان نمایشگر 4K که برخی کاربران همواره امیدوار به استفاده از آن هستند نیز بایستی خاطرنشان کرد که اکنون سال‌هاست شرکت سونی از این نمایشگرها بهره می‌گیرد؛ اما به‌کارگیری پنل‌های 4K فواید محدودی را به‌همراه داشته است. با توجه به وضعیت فعلی فناوری واقعیت‌مجازی موبایلی انگیزه سامسونگ برای استفاده از نمایشگرهایی با رزولوشن بالاتر از QHD/2K بسیار ناچیز است.

سامسونگ برای به‌کارگیری نمایشگرهای 4K در اسمارت‌فون‌ها آمادگی دارد؛ اما صنعت رسانه فاقد آمادگی لازم برای چنین تحولی است

به‌عبارت دیگر با توجه به پیشتازی سامسونگ در عرصه تولید پنل‌های با اندازه کوچک از جنبه تئوری به‌نظر می‌رسد که صنعت رسانه یکی از موانع اساسی پیش رو برای جهش به دنیای موبایلی 4K محسوب می‌شود؛ زیرا صرفنظر از محتوای واقعیت‌مجازی پرداخت هزینه بیش‌تر برای پشتیبانی از رزولوشن 4K (نسبت به نمایشگرهای QHD) دلیل عملی چندانی نخواهد داشت.

این گزارش خاص صرفا به اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا اشاره نموده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که مدل گلکسی S21 پلاس و نسخه معمولی گلکسی S21 از نرخ نوسازی 120 هرتزی در رزولوشن 2K پشتیبانی نخواهند کرد. در هر صورت انتظار می‌رود که هندست‌های سری جدید کمی زودتر از برنامه زمانی معمول و در ماه ژانویه عرضه شوند؛ زیرا سامسونگ پس از تجربه دورانی فراموش‌نشدنی در سال 2020 (حداقل بر اساس استانداردهای بسیار خاص این شرکت) قصد دارد تا سال جدید را نیز با نهایت قدرت آغاز نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH